Τα social media συνεχίζουν να επαναπροσδιορίζουν το πώς επικοινωνούν τα beauty brands με το κοινό τους, χτίζοντας σχέσεις βασισμένες στην αυθεντικότητα και τη δημιουργικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, η πλατφόρμα Traackr, το γνωστό data-driven εργαλείο influencer marketing, αποκαλύπτει τα κορυφαία brands για τον τρέχοντα μήνα.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Beauty Industry | Μήπως η ομορφιά έχει αρχίσει να ψάχνει την καινοτομία με το κυάλι;

Τα κορυφαία beauty brands σύμφωνα με την Traackr

Στη Γαλλία, η L’Oréal Paris παραμένει στην κορυφή. Σύμφωνα με την Traackr, η μάρκα είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των beauty brands. Η μέτρηση είναι με βάση το Brand Vitality Score, ή VIT, το οποίο μετρά τον αντίκτυπο, την εμβέλεια, την αλληλεπίδραση και την εμπιστοσύνη των brands στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με βαθμολογία VIT 42.793, η L’Oréal Paris σχεδόν διπλασιάζει το VIT της NYX Professional Makeup, η οποία είναι η επόμενη μεγαλύτερη μάρκα βάσει του μετρικού. Επίσης, αξιοποιεί περίπου διπλάσιους influencers (1.122 influencer activations της L’Oréal Paris κατά τη διάρκεια του Μαΐου έναντι 654 της NYX).

Οι μάρκες βασίζονται λιγότερο στο influencer marketing στη Γαλλία σε σχέση με άλλες αγορές. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, η Sephora καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 156.978 VIT και 7.397 influencers. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, από την άλλη, η L’Oréal Paris εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή. Ωστόσο, αυτό έχει γίνει με μεγαλύτερο αριθμό influencers (2.723) που δημιούργησαν 44.249 VIT για την μάρκα. Ωστόσο, η επένδυση σε βιώσιμες σχέσεις με creators εξακολουθεί να είναι στο επίκεντρο για τους μεγαλύτερους παίκτες της γαλλικής αγοράς. Οι περισσότερες από τις κορυφαίες μάρκες συγκεντρώνουν περίπου δύο αναφορές ανά influencer τον μήνα κατά μέσο όρο.

Αν και υπάρχει αλληλοκάλυψη όσον αφορά τους βασικούς SoMe παίχτες στις ΗΠΑ/Ηνωμένο Βασίλειο/Γαλλία, τα brands που έχουν ιδιαίτερα διαδικτυακή απήχηση στη γαλλική αγορά περιλαμβάνουν την Dessange. Είναι η επαγγελματική μάρκα περιποίησης μαλλιών που ίδρυσε ο αείμνηστος κομμωτής Jacques Dessange. Επίσης, την Garnier Fructis, ένα ακόμα brand της L’Oréal, στην τέταρτη θέση στη Γαλλία, μετά την Dessange, και την Erborian. Η τελευταία είναι γαλλοκορεάτικο brand ομορφιάς, περισσότερο γνωστό για τα υβριδικά του προϊόντα μεταξύ μακιγιάζ και skincare. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα διορθωτικά χρώματος και την CC cream. Οι 10 κορυφαίες μάρκες ομορφιάς στη Γαλλία από την VIT ανακοινώθηκαν τον Μάιο, σύμφωνα με την Traackr.

Οι κορυφαίοι παίχτες στην ομορφιά σε Αμερική και Ευρώπη

Η βιομηχανία της ομορφιάς έχει αγκαλιάσει τα social media με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Τα SoMe έχουν γίνει βασικά εργαλεία για branding, λανσαρίσματα προϊόντων και αλληλεπίδραση με το κοινό. Σε παγκόσμιο επίπεδο, κορυφαία beauty brands όπως η Fenty Beauty, η Huda Beauty, και η Sephora ξεχωρίζουν για τη δημιουργικότητά τους και την ικανότητά τους να δημιουργούν viral περιεχόμενο. Η Fenty Beauty της Rihanna είναι γνωστή για την έντονη παρουσία της στο Instagram και το TikTok, με έμφαση στη διαφορετικότητα. Η Huda Beauty έχει αξιοποιήσει την επιρροή της ιδρύτριας του brand, Huda Kattan, ενώ η Sephora επενδύει στη δημιουργία κοινότητας μέσω tutorials και user-generated content.

Στη Βόρεια Αμερική, κυριαρχούν brands όπως η Kylie Cosmetics, η Rare Beauty της Selena Gomez, και η Morphe. Αυτά τα brands έχουν χτίσει τη φήμη τους μέσα από συνεργασίες με influencers και celebrities. Επίσης, έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο τις πλατφόρμες όπως το Instagram, το YouTube και το TikTok για λανσαρίσματα, make-up challenges και live tutorials.

Στην Ευρώπη, ισχυρή παρουσία έχουν brands όπως η Charlotte Tilbury, η L’Oréal Paris και η Essence Cosmetics. Η Charlotte Tilbury εστιάζει στο premium branding και στην πολυτέλεια. Η L’Oréal, από την άλλη πλευρά, επενδύει συστηματικά σε καμπάνιες με influencers και διαδραστικά formats. Η Essence, πιο προσιτή στο νεανικό κοινό, διατηρεί δυναμική παρουσία με φρέσκο, παιχνιδιάρικο περιεχόμενο.

Photo credit: brand websites