Στην ιστορική βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης, ο Marc Jacobs παρουσίασε μια συλλογή-ωδή στη θεατρική πλευρά της μόδας. Μια συλλογή που δεν είχε σκοπό να ντύσει την καθημερινότητα αλλά να την ξεπεράσει. Ο σχεδιαστής μας παρουσίασε την έννοια της ομορφιάς όπως την αντιλαμβανεται ο ίδιος. Μέσα από τα 19 looks της κολεξιόν “Beauty” η ομορφιά αποδομείται, παραμορφώνεται και ξαναγεννιέται με μια εικαστική διάσταση.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Viva Superstar: Ο οίκος Valentino ολοκληρώνει την τριλογία-όραμα του Alessandro Michele

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

marc-jacobs-fall-2025

H ομορφιά μέσα από τα μάτια του Marc Jacobs

Ο τίτλος της συλλογής ήταν απλά “Beauty” – μια λέξη φορτωμένη με υποκειμενικότητα. Ο ίδιος ο σχεδιαστής ανέφερε στις σημειώσεις του show: “Η ομορφιά είναι η αρμονία μορφής ή χρώματος, η αναλογία, η αυθεντικότητα”. Και αμέσως μετά έσπευσε να την διαστρεβλώσει μέσω της υπερβολής, της ειρωνείας και του επιτηδευμένου παραλογισμού. Αυτή η ειρωνική προσέγγιση στην αισθητική δεν είναι νέα για τον Jacobs. Ο δημιουργός έμοιαζε να συνεχίζει την αφήγηση όπως την είχαμε δει και στην ανοιξιάτικη συλλογή του που είχει παρουσιαστεί στον ίδιο χώρο και κινηθεί σε παρόμοιες γραμμές. Όμως εδώ, η εστίαση ήταν εντονότερη: κάθε look ήταν ένα οπτικό statement, μια ερώτηση πάνω σε αυτό που θεωρείται “ωραίο” — και ποιος το ορίζει.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Jacquemus Άνοιξη 2026: Ένας αγρότης βασιλεύει στο παλάτι των Βερσαλλιών

marc-jacobs-fall-2025

marc-jacobs-fall-2025

Όγκοι, παραμόρφωση και θεατρικότητα

Η αισθητική της συλλογής βασίστηκε στην υπερβολή των σχημάτων. Οι μανσέτες θύμιζαν φουσκωμένες καρδιές ενώ οι φούστες-σωλήνες (hobble skirts) είχαν ενισχυμένους γλουτούς σε στιλ Belle Époque. Οι γραμμές των ρούχων θύμιζαν περισσότερο αρχιτεκτονικές κατασκευές παρά ραμμένα ενδύματα. Δεν ήταν ρούχα για να φορεθούν· ήταν γλυπτά για να παρατηρηθούν.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: The Row Spring 2026: Τα μοντέλα δεν είναι πια εδώ

marc-jacobs-fall-2025

Τα υλικά έκαναν το δραματικό στοιχείο ακόμα πιο έντονο: δαντέλα, πούλιες, χάντρες, μαργαριτάρια και βελούδο συνυπήρχαν με γιγαντιαίους φιόγκους φτιαγμένους σε οπτική ψευδαίσθηση. Σε ορισμένες εμφανίσεις, οι φιγούρες των μοντέλων φάνταζαν σαν κομμένες από χαρτόνι – μια ξεκάθαρη αναφορά σε παιδικές χάρτινες κούκλες και στη χαριτωμένη αλλά ταυτόχρονα ρηχή πλευρά της “ομορφιάς”.

Αξεσουάρ που άγγιζαν την απόλυτη υπερβολή

Δεν θα μπορούσε να λείπει η υπερβολή στα παπούτσια. Οι γόβες είχαν μύτες που εκτείνονταν υπερβολικά, τα πέδιλα ακουμπούσαν σε extravagant πλατφόρμες και τα μποτάκια έμοιαζαν βγαμένα από τη φαντασία. Ήταν αδύνατο να τα φανταστεί κανείς σε καθημερινό πλαίσιο — και όμως, μέσα σε αυτή την αδυναμία, αναδεικνυόταν η δύναμη της συλλογής: να εντυπωσιάζει, να διασκεδάζει και να προκαλεί.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

Call me “Christina”

Ο σχεδιαστής παρουσίασε χτες και τη νέα τσάντα του οίκου “Christina”. Μια ευφάνταστη τσάνα με πρωτότυπο, παιχνιδιάρικο design. Λεπτή, σε σχήμα μισοφέγγαρου και κλείσιμο που θυμίζει πουγκί συμπλήρωνε ιδανικά τα σύνολα.  ο σχεδιαστής προέτρεψε τους καλεσμένους του να πειραματιστούν με την “Christina” και -από τις εικόνες που είδαμε στα social media- πρόκειται για μια πολυ φίνα και ευέλικτη τσάντα που αξίζει την προσοχή μας. Ίσως άλλωστε να ήταν και το μόνο φορέσιμο κομμάτι της , κατά τα άλλα άκρως καλλιτεχνικής, συλλογής.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Marc Jacobs (@marcjacobs)

Η συλλογή Φθινόπωρο 2025 του Marc Jacobs δεν ήταν για όλους. Δεν ήταν πρακτική ούτε εύκολη. Ήταν όμως μια έκρηξη δημιουργικότητας, μια μελέτη πάνω στο τι σημαίνει “όμορφο” και γιατί επιμένουμε να το ορίζουμε με τόση αυστηρότητα. Ο σχεδιαστής δεν έδωσε απαντήσεις. Έθεσε όμως τις ερωτήσεις ώστε να φτάσει ο καθένας στα δικά του προσωπικά συμπεράσματα.

Photo Credits: Marc Jacobs