Καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν και τα καλοκαίρια γίνονται όλο και πιο αφόρητα, τα ρούχα με air condition που μας δροσίζουν ίσως να μην είναι απλώς μια φουτουριστική ιδέα, αλλά μια ρεαλιστική απάντηση στην κλιματική κρίση. Ρούχα με ενσωματωμένους ανεμιστήρες και κυκλοφορία αέρα αρχίζουν να εμφανίζονται όχι μόνο σε εργοτάξια αλλά και στην πασαρέλα, θέτοντας το ερώτημα: Μπορεί η τεχνολογία να επαναπροσδιορίσει τι σημαίνει «δροσερό ντύσιμο»;

Διαβάστε ακόμη: Καύσωνας: Πώς να ντυθείτε και παράλληλα να δείχνετε περιποιημένες

Από τα εργοτάξια στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού

Η ιαπωνική εταιρεία Kuchofuku, πρωτοπόρος στην ένδυση με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης, συνεργάστηκε με τον avant-garde σχεδιαστή Kunihiko Morinaga και το brand Anrealage και παρουσίασαν στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού μια συλλογή που… φούσκωσε τις εντυπώσεις. Τα νάιλον φορέματα φούσκωναν κυριολεκτικά χάρη σε ανεμιστήρες ενσωματωμένους στο ύφασμα, δημιουργώντας πρωτοποριακές σιλουέτες αλλά και προσφέροντας πραγματική δροσιά.

Photo credit: Anrealage

Διαβάστε ακόμη: Καύσωνας: Τα skincare tips για υγιή επιδερμίδα

Όπως εξήγησε ο Morinaga, «θέλαμε να προτείνουμε όχι μόνο νέες μορφές για τα ρούχα, αλλά και μια βιώσιμη λύση στη ζέστη». Αντί να εξαρτώμαστε από την ενεργοβόρα ψύξη κτηρίων, η δροσιά μπορεί πλέον να φορεθεί, συμβάλλοντας και στη μείωση των εκπομπών CO₂.

Πώς λειτουργούν τα «δροσερά» ρούχα

Η τεχνολογία της Kuchofuku κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004 και βασίζεται στην αρχή της κυκλοφορίας αέρα. Δύο μικροανεμιστήρες που τοποθετούνται στη μέση τραβούν εξωτερικό αέρα μέσα στο ρούχο, εξατμίζοντας τον ιδρώτα και κρατώντας τον χρήστη δροσερό. Στην Ιαπωνία, τέτοιου τύπου μπουφάν φοριούνται από εργάτες, υπαλλήλους σε εξωτερικούς χώρους και οδηγούς.

Ωστόσο, η τεχνολογία αυτή πλέον αποκτά νέο κοινό: τους λάτρεις της μόδας. Εκτός από την Anrealage, η Kuchofuku έχει συνεργαστεί με ονόματα όπως οι Junya Watanabe, Y-3 και Nike x Off-White, στοχεύοντας να μεταφέρει τη δροσιά από το εργοτάξιο στο fashion street.

Από τη λειτουργικότητα στο lifestyle

Η ιαπωνική μάρκα Meanswhile κυκλοφορεί πλέον φανελάκια και μπουφάν με ανεμιστήρες, σε περιορισμένες σειρές που εξαντλούνται κάθε σεζόν. Ο σχεδιαστής Naohiro Fujisaki παρατήρησε την τεχνολογία στους δρόμους και είδε τη δυνατότητά της για καθημερινή χρήση. Το πιο πρόσφατο μοντέλο του είναι ένα αδιάβροχο jacket με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης, κατάλληλο για όλες τις καιρικές συνθήκες, με τιμή περίπου 1.000 ευρώ, διαθέσιμο σε Κορέα, Γερμανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ιαπωνία.

Άλλοι καινοτόμοι, όπως το brand Hidesign, επιχειρούν να μειώσουν τον όγκο που προκαλεί η κυκλοφορία του αέρα και να κάνουν τα ρούχα πιο φορέσιμα και stylish. Ο πρόεδρός της, Hideo Yoshii, δηλώνει ότι εργάζονται σε νέα πατρόν και πειραματίζονται με εναλλακτικές τεχνολογίες, όπως σωληνάκια νερού για δροσιά.

Photo credit: Meanswhile

Θα γίνει παγκόσμια τάση;

Αν και στην Ιαπωνία η εικόνα των «air-con jackets» είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη βαριά εργασία, στο εξωτερικό αντιμετωπίζονται ως τεχνολογικό καινοτόμο gadget. Στο Dover Street Market στο Παρίσι, η ομάδα του Meanswhile φόρεσε τα μπουφάν της και τράβηξε την προσοχή όλων, με τον Fujisaki να σχολιάζει ότι «οι άνθρωποι ενθουσιάζονται με την τεχνολογία».

Η Hidesign ετοιμάζεται να κάνει διεθνές άνοιγμα στην έκθεση Pitti Uomo στην Ιταλία, ενώ το λονδρέζικο κατάστημα Garbstore ήδη εισάγει τα προϊόντα της Meanswhile, μαζί με τις απαραίτητες πιστοποιήσεις για τη μεταφορά των μπαταριών ιόντων λιθίου.

Η μόδα δροσίζει

Στο σημείο που η κλιματική κρίση συναντά την υψηλή ραπτική, η ένδυση με ενσωματωμένη ψύξη μετατρέπεται σε εργαλείο επιβίωσης αλλά και προσωπικής έκφρασης. Δεν είναι μόνον ένα tech gadget, αλλά μιλάμε για ένα πιθανό μέλλον όπου το ντύσιμό μας θα προσαρμόζεται στις καιρικές συνθήκες. Εσείς, θα φορούσατε ένα φόρεμα ή ένα σακάκι με… air condition; Ίσως στο προσεχές μέλλον, να μην έχετε και άλλη επιλογή.

Photo credit: Anrealage