Pucci girl: Η τάση στο TikTok φέρνει τα ’60ς ξανά στο προσκήνιο
Η τάση Pucci Girl έχει κατακλύσει το TikTok φέρνοντας ξανά στη μόδα τα πολύχρωμα prints της δεκαετίας του '60 και το Mediterranean glam.
Για δεκαετίες, το όνομα Emilio Pucci υπήρξε συνώνυμο της μεσογειακής κομψότητας και της εκρηκτικής χρωματικής παλέτας. Τα στροβιλιζόμενα, ψυχεδελικά του μοτίβα έντυσαν γυναίκες σε όλο τον κόσμο από τη δεκαετία του ’60 έως και τα ’80s, μετατρέποντας το brand σε πολιτιστικό σύμβολο της dolce vita. Σήμερα, πάνω από τριάντα χρόνια μετά τον θάνατο του σχεδιαστή, τα Pucci prints ζουν μια εντυπωσιακή δεύτερη άνοιξη.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Εκπτώσεις 2025: Τώρα είναι η στιγμή για να επενδύσετε σε εσπαντρίγιες
Από την ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του οίκου το 2021, η Camille Miceli έχει μεταμορφώσει το brand, επαναφέροντας την έντονη ταυτότητα του Pucci. Με επιδείξεις σε τοποθεσίες όπως το Portofino, η Miceli προβάλλει τη μάρκα ως έναν jet-set lifestyle brand που συνδυάζει το glamour με την θετικότητα και την ανεμελιά. Τα show της λειτουργούν σαν ταξιδιωτικά όνειρα: κορίτσια με μαντίλια στα μαλλιά, μακριές τουνίκ, καφτάνια και παντελόνια καμπάνα, όλα με το γνώριμο print, μοιάζουν με πρωταγωνίστριες του σινεμά.
Η επιτυχία του Pucci σχετίζεται και με την ψυχολογική επίδραση του χρώματος και των μοτίβων. Σε αντίθεση με τις μονοχρωμίες που μπορούν να προσδίδουν αυστηρότητα, τα prints έχουν κίνηση, ενέργεια και αισιοδοξία. Ακόμα κι όταν φοριούνται σε μικρές δόσεις, ένα τοπ ή ένα φουλάρι, λειτουργούν σαν “στιγμή χαράς” μέσα σε μια καθημερινή εμφάνιση.
Η δύναμη της Gen Z και των social media
Ο νέος κύκλος δημοφιλίας του οίκου δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς τα social media. TikTokers, influencers και celebrities όπως η Hailey Bieber υιοθετούν το λεγόμενο “Pucci Girl” look, συνδέοντάς το με το trend του “Euro summer”, μια ρομαντικοποιημένη εκδοχή του μεσογειακού lifestyle, γεμάτη ήλιο, θάλασσα και ρούχα που μοιάζουν να χορεύουν στον αέρα. Τα βίντεο με styling tips, vintage αγορές και “unboxings” πολλαπλασιάζουν την απήχηση, καθιστώντας το brand επίκαιρο και ελκυστικό για μια γενιά που δεν το έζησε στην πρώτη του ακμή.
Η νέα εμπορική δυναμική Pucci
Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας μόδας Lyst, οι αναζητήσεις για προϊόντα Pucci αυξήθηκαν κατά 96% το δεύτερο τρίμηνο του 2025, με κορυφαία ζήτηση για τα εμβληματικά σχέδια Marmo που είχε λανσαριστεί για πρώτη φορά το 1968 και Orchidee που πρωτοεμφανίστηκε το 1966. Δεν πρόκειται μόνο για αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος στους κύκλους της υψηλής μόδας. Στις πλατφόρμες με τα second-hand ρούχα, οι σχετικές αναζητήσεις εκτοξεύτηκαν κατά 381% από τον Ιανουάριο, ενώ σε καταστήματα fast fashion εμφανίζονται prints σε παρόμοιο στιλ σε προσιτές τιμές.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Balenciaga did it again: Η τσάντα super market των 900 ευρώ είναι το νέο εύρημα του οίκου που διψά για δημοσιότητα
Η αναβίωση του Pucci συμπίπτει με μια γενικότερη στροφή της μόδας μακριά από τον μινιμαλισμό και τις ουδέτερες παλέτες που κυριάρχησαν τα τελευταία χρόνια. Όπως επισημαίνει η Katy Lubin, αντιπρόεδρος επικοινωνίας της Lyst, “είναι συναρπαστικό να βλέπουμε κάτι τόσο χρωματιστό, διασκεδαστικό και φρέσκο ειδικά το καλοκαίρι”. Σε μια εποχή που η μόδα αναζητά θετική ενέργεια και ελευθερία έκφρασης, τα prints του Pucci λειτουργούν σαν μια φορέσιμη νότα αισιοδοξίας.
Η έξυπνη αγορά
Το καλοκαίρι είναι σίγουρα η ιδανική εποχή για να υιοθετήσετε αυτό το look καθώς η πολυχρωμία δένει με τη μαυρισμένη επιδερμίδα σας. Ενώ όμως τα εντυπωσιακά φορέματα και τα co-ord sets μπορεί να θεωρηθούν εποχιακά, κομμάτια όπως τα μεταξωτά μαντίλια δείχνουν να έχουν διαχρονική δυναμική και αποτελούν μια έξυπνη αγορά. Φορεμένα στο λαιμό, στα μαλλιά, ή ακόμη δεμένα σε τσάντες σας επιτρέπουν να προσθέσετε λίγη από την αισιοδοξία του Pucci ακόμα και τον χειμώνα. Αυτή η ευελιξία ίσως εξηγεί γιατί το brand δεν περιορίζεται μόνο στην πασαρέλα αλλά καταφέρνει να γίνει κομμάτι του καθημερινού στιλ.

Από αριστερά: Φόρεμα Different Shop, €20 / Σετ BSB, Πουκαμίσα, €49,50- Παντελόνα, €49,50

Από αριστερά: Φόρεμα VARDA, €95,40 / Μαντίλι, Claire’s, €14,99
Η ιστορία έχει αποδείξει ότι τέτοια κύματα νοσταλγίας μπορεί να διαρκέσουν από λίγους μήνες έως μερικές σεζόν. Ωστόσο, ο Pucci έχει το πλεονέκτημα του έντονου brand DNA και της ισχυρής σύνδεσης με έναν τρόπο ζωής που παραμένει ελκυστικός. Η επιστροφή των prints του Pucci είναι μια αναβίωση που συνδυάζει το ρετρό στοιχείο με την δυναμική των social media και την ανάγκη για εκφραστικότητα. Ο κόσμος μοιάζει έτοιμος να βουτήξει στον πολύχρωμο κόσμο του Emilio Pucci. Και ίσως αυτή η βουτιά να κρατήσει περισσότερο από όσο περιμένουμε.
Photo Credits: IG @pucci