Η Pomellato τιμά τον Helmut Newton με μία ανατρεπτική έκθεση
Η έκθεση θα παρουσιάσει τις ανατρεπτικές και καινοτόμες διαφημιστικές καμπάνιες που δημιούργησε ο Newton για την Pomellato την περίοδο 1982 έως 1984.
Η Pomellato διοργανώνει την πρώτη της ατομική έκθεση με καμπάνιες του Helmut Newton από τη δεκαετία του 1980. Η έκθεση με τίτλο «Pomellato, Helmut Newton & the ’80s» θα πραγματοποιηθεί στο Τόκιο, στο Omotesando Crossing Park, από τις 18 Σεπτεμβρίου έως τις 6 Οκτωβρίου.
Διαβάστε ακόμη: Diana: Η ιστορική εκδίκηση που σχεδιάστηκε από Ελληνίδα
Οι ανατρεπτικές και καινοτόμες διαφημιστικές καμπάνιες που δημιούργησε ο Newton για την Pomellato την περίοδο 1982 έως 1984, θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά ως εκτυπώσεις μεγάλου μεγέθους. «Οι καμπάνιες είναι λαμπροί δείκτες του χρόνου, κρυσταλλώνοντας τη διάθεση μιας εποχής. Τη δεκαετία του ’80, το βλέμμα του Helmut Newton αποτύπωσε την πεποίθηση της Pomellato ότι “το να φοράς κοσμήματα σημαίνει να προβάλλεις ένα κομμάτι του εαυτού σου”», δήλωσε η Sabina Belli, διευθύνουσα σύμβουλος του Pomellato Group.
«Αυτό που έκανε αυτή τη συνεργασία επαναστατική ήταν το πώς ο Newton απεικόνισε τη γυναίκα της Pomellato με τόσο όμορφη, προκλητική μη συμμόρφωση», συνέχισε η Belli. «Ο Newton ήταν μοναδικά ικανός να αποτυπώσει όχι μόνο τη λάμψη αυτής της χρυσής εποχής, αλλά και τις βαθιές κοινωνικές αλλαγές που συνέβαιναν στη ζωή των γυναικών, δημιουργώντας οπτικά μανιφέστα απελευθέρωσης που παραμένουν το ίδιο ισχυρά σήμερα όσο και όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν».
Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες αναδεικνύουν ιστορικά και αρχειακά κοσμήματα της Pomellato, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών αλυσίδων “Gourmette” με καμπυλωτούς κρίκους, των αρχιτεκτονικών κολιέ “Gate-link” από κίτρινο χρυσό και διαμάντια, και των πλεγμένων σχεδίων “Tessute”, τα οποία αποτελούν απόδειξη της δεξιοτεχνίας του οίκου στην κατασκευή αλυσίδων και πολύχρωμων πολύτιμων λίθων.
«Οι φωτογραφίες του Newton για την Pomellato συγκαταλέγονται στα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα του στυλ του τη δεκαετία του ’80», δήλωσε ο Matthias Harder, διευθυντής και επιμελητής του Helmut Newton Foundation, Museum of Photography. «Αυτές οι αντισυμβατικές εικόνες αποτύπωσαν ένα zeitgeist που ο Newton οπτικοποίησε με μοναδικό τρόπο: γυναίκες ως πρωταγωνίστριες, σκηνές που θυμίζουν ταινίες Nouvelle Vague και κοσμήματα παρουσιασμένα με εξαιρετικά καινοτόμο τρόπο. Το να τα βλέπει κανείς επιτέλους ως εκτυπώσεις μεγάλου μεγέθους σε αυτήν την αφιερωμένη έκθεση στο Τόκιο είναι κάτι που με ενθουσιάζει ιδιαίτερα».
Η χαρακτηριστική προσέγγιση του Newton μετέτρεψε τη διαφήμιση κοσμημάτων, αποτυπώνοντας, για παράδειγμα, μια γυναίκα ξαπλωμένη σε ένα παραδοσιακό μπρούτζινο κρεβάτι, φορώντας ένα μεταξωτό ρόμπα, ανοιχτή τόσο όσο να διακρίνεται το σουτιέν της, με τα μάτια καλυμμένα από σκούρα γυαλιά ηλίου, τα χέρια της ντυμένα με μακριά μαύρα δερμάτινα γάντια, και τις χαρακτηριστικές αλυσίδες της Pomellato και ένα σκουλαρίκι να αποτελούν μέρος της αφήγησης.
Οι τολμηρές εικόνες του φωτογράφου ήταν ευθυγραμμισμένες με το όραμα του ιδρυτή της Pomellato, Pino Rabolini, για τη γυναικεία ανεξαρτησία – τη γυναίκα που φορά κοσμήματα για τον εαυτό της και όχι ως σύμβολα κύρους που της προσφέρθηκαν από άλλους – υπογραμμίζοντας την ενδυνάμωση των γυναικών. Η Belli ανέλαβε καθήκοντα CEO τον Δεκέμβριο του 2015 και έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της δέσμευσης της Pomellato για την προώθηση της ισότητας των φύλων, της ενσωμάτωσης και της ποικιλομορφίας.
Σε μια άλλη φωτογραφία, η γυναίκα της Pomellato κάθεται σε ένα μπαρ φορώντας ένα παλτό από βερνίκι, ένα μπερέ, μια στοίβα βραχιόλια στο ένα χέρι, κοιτάζοντας προς τα κάτω τον σύντροφό της – ένα αγγλικό μπουλντόγκ.
Διαβάστε ακόμη: Christy Turlington και Kim Kardashian τιμήθηκαν στα DVF Awards
Κατά την παρουσίαση της συλλογής υψηλής κοσμηματοποιίας της Pomellato τον Ιούνιο, ο δημιουργικός διευθυντής Vincenzo Castaldo δήλωσε ότι επικεντρώθηκε σε αυτό που αποκάλεσε «οι τρεις χρυσές δεκαετίες», από τη δεκαετία του ’70 έως τη δεκαετία του ’90, και «πώς αυτές διαμόρφωσαν την ταυτότητα του οίκου με πολύ δομημένο τρόπο». Ο σχεδιαστής σημείωσε: «Η δεκαετία του ’80 ήταν χρόνια ηδονισμού, έφεραν ένα αίσθημα ελαφρότητας και απόλαυσης. Αν έπρεπε να σκεφτώ ένα σύνθημα, θα ήταν η δημιουργική ελευθερία». Για να δώσει πλαίσιο στην εποχή, ανέφερε ότι εκείνη την περίοδο πολλά brands κοσμημάτων συνέχιζαν να δημιουργούν σχέδια με μικρά λουλουδάκια και καρδιές. «Η Pomellato ήταν αρκετά αντισυμβατική τότε, χτίζοντας τη δική της τολμηρή ταυτότητα».
Το Helmut Newton Foundation ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2003 από τον ίδιο τον φωτογράφο, με σκοπό τη διατήρηση και προβολή των έργων του, καθώς και αυτών της συζύγου του, June Newton, γνωστής και ως Alice Springs. Μετά τον θάνατο της June το 2021, το πλήρες αρχείο και των δύο φωτογράφων στεγάζεται πλέον στο Βερολίνο.
Photo credits: Helmut Newton Foundation, Pomellato Archives