Η μόδα εκτός catwalk: Οι πιο απρόσμενες συνεργασίες τους με brands
Με αφορμή τη φρέσκια σύμπραξη της Veuve Clicquot με τον Jacquemus, θυμόμαστε μερικές από τις πιο απρόσμενες αλλά και εμβληματικές συνεργασίες που άφησαν εποχή.
Η μόδα εδώ και χρόνια δεν περιορίζεται στην πασαρέλα και τις boutique. Οι μεγάλοι οίκοι αναζητούν νέους τρόπους να διευρύνουν την ταυτότητά τους και να φτάσουν πιο κοντά στο κοινό, μέσα από συνεργασίες που συχνά ξεπερνούν τα όρια του αναμενόμενου. Από μπουκάλια σαμπάνιας μέχρι αθλητικά sneakers και αντικείμενα design, οι συνεργασίες των οίκων μόδας με κορυφαία brands άλλων κλάδων αποτελούν πλέον στρατηγική που δημιουργεί buzz, συλλεκτικά αντικείμενα και, κυρίως, μια νέα γλώσσα πολυτέλειας.
Veuve Clicquot με τον Simon Porte Jacquemus
Η πολυτέλεια αρέσει σε όλους αλλά λίγοι έχουν την τύχη, την αισθητική -και την οικονομική δυνατότητα- να την απολαμβάνουν. Κάτι ιδιαίτερο και “ψαγμένο” απευθύνεται σε ένα περιορισμένο και εκπαιδευμένο κοινό που διακρίνεται από την ικανότητα του να ξεχωρίζει ότι έχει αξία. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στη συνεργασία της Veuve Clicquot με τον Simon Porte Jacquemus, μια συνάντηση που φέρνει την παράδοση της σαμπάνιας κοντά στη σύγχρονη μόδα, σε ένα project που έχει ήδη χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο εντυπωσιακές συνεργασίες της χρονιάς. Η ιστορική ετικέτα ενώνει τις δυνάμεις της με τον σύγχρονο και πάντα πρωτοποριακό σχεδιαστή για να παρουσιάσουν μια μοναδική, περιορισμένης έκδοσης εκδοχή της La Grande Dame 2018. Πρόκειται για μια συνάντηση όπου το savoir-faire της γαλλικής σαμπάνιας συναντά την αυθεντικότητα και το μεσογειακό βλέμμα του Jacquemus, δημιουργώντας μια νέα σελίδα στην πολυτελή κατηγορία του fine drinking.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: 10 λόγοι για να προγραμματίσετε ένα ταξίδι στη Μαδρίτη
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μια συνύπαρξη σχεδόν καρμική
Η Veuve Clicquot, με ιστορία που ξεπερνά τους δύο αιώνες, είναι ένας οίκος που παραμένει συνώνυμο της καινοτομίας. Η κληρονομιά της Madame Clicquot, γνωστής ως Grande Dame de la Champagne, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον κόσμο του κρασιού και της επιχειρηματικότητας στο σύνολο της καθώς ανήκει στις γυναίκες που τόλμησαν να αφήσουν το αποτύπωμά τους στην ιστορία. Από την επινόηση της μεθόδου remuage έως την καθιέρωση της ιδέας της vintage σαμπάνιας, η συμβολή της είναι καθοριστική.
Από την άλλη πλευρά, ο Simon Porte Jacquemus, που ξεκίνησε το δικό του brand το 2009 σε ηλικία μόλις 19 ετών, έχει καταφέρει να μετατρέψει την απλότητα σε αισθητική ταυτότητα. Το brand Jacquemus είναι πια παγκόσμιο σύμβολο νεανικότητας, τόλμης και μεσογειακής ανεμελιάς. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η έμπνευσή του για το project με τη Veuve Clicquot πηγάζει από προσωπικές μνήμες, από τη μητέρα του αλλά και από τις έντονες γυναίκες που καθόρισαν τη ζωή του.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ο Émile-Maurice Hermès και η ιδέα των 222 δις ευρώ!
Οι απροσδόκητες συνεργασίες της μόδας
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι οίκοι μόδας συνεργάζονται με εταιρείες ποτών ή δημιουργούν οι ίδιοι κάποιο.
Η Vera Wang διαθέτει το δικό της prosecco με την επωνυμία PARTY που από το αρχικό του λανσάρισμα το 2021 έχει σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία.
Τον φετινό Ιούλιο, ο Christian Louboutin εξέπληξε τους πάντες όταν αγόρασε ένα μερίδιο της φίρμας Ragnaud-Sabourin Cognac ενώ τον Σεπτέμβριο του 2023 ο Christian Siriano συνεργάστηκε με την ετικέτα Bombay Sapphire Gin στην δημιουργία ενός limited edition cocktail και μιας capsule συλλογής ρούχων που κυκλοφόρησαν τα Χριστούγεννα του ίδιου έτους.
O Jean Paul Gaultier το 1990 σχεδίασε ένα από τα πιο ιδιαίτερα μπουκάλια για την σαμπάνια Piper Heidsieck. Απροκάλυπτα σέξι, όπως μας έχει συνηθίσει, το μπουκάλι είχε σχήμα κορσέ και η κόκκινη απόχρωση του είχε λάμψη και σπιρτάδα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Οι Dolce & Gabbana έχουν επιμεληθεί τη σχεδίαση των φιαλών των κρασιών Donnafugata από τη Σικελία και συνεργάζονται και με το παγκοσμίου φήμης Martini bar στο Μιλάνο.
To 2011 o Karl Lagerfeld δημιούργησε ένα συλλεκτικό μπουκάλι για την Coca-Cola που άφησε εποχή με την αισθητική του. Οι δρόμοι της μόδας και του κλάδου των ποτών έχουν συναντηθεί ουκ ολίγες φορές και οι λόγοι δεν είναι αποκλειστικά δημιουργικοί αλλά και εμπορικοί. Οι συνεργασίες τους αποσκοπούν στην ανανέωση των εμπορικών τους σημάτων και στην διεύρυνση του αγοραστικού τους κοινού.

Karl Lagerfeld
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Σίγουρα δεν είναι πρώτη φορά που βλέπουμε οίκους μόδας να εγκαταλείπουν το comfort zone τους και να τολμούν σε κλάδους που είναι έξω από τα νερά τους. Στην περίπτωση αυτή όμως, το κλειδί δεν βρίσκεται στη μαζικότητα και την απήχηση στο ευρύ κοινό αλλά στοχεύει σε λίγους και εκλεκτούς.
Photo Credits: Veuve Clicquot / IG @nzottic