82ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας: Ο Φράνκενστάιν φορούσε Bottega Veneta
H Βενετία «φεύγει», η μόδα έρχεται. Φέτος, η Βενετία δεν ήταν μόνο σινεμά, ήταν και μανιφέστο στιλ. Ειδικά με τόσες αλλαγές σε νευραλγικές θέσεις, τώρα είναι η στιγμή να δοκιμαστούν στα φλας οι προτάσεις των νέων σχεδιαστών.
Μπορεί χθες, 6/9/2025, να ήταν η μεγάλη βραδιά για το 82ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, και όλοι να προσπαθούσαν να διαπιστώσουν αν το παρατεταμένο χειροκρότημα που μετριέται σε λεπτά μεταφράζεται τελικά και σε Χρυσό Λέοντα, όμως αυτό που μένει τελικά δεν είναι μόνο οι ερμηνείες, η σκηνοθετική άποψη και η φωτογραφία. Είναι και η μόδα που περπατάει στο κόκκινο χαλί, άλλοτε με ψηλοτάκουνες γόβες, κι άλλοτε με πλατφόρμες για καλύτερη ισορροπία.
Διαβάστε ακόμη: Julia Roberts και Amanda Seyfried φόρεσαν το ίδιο, θα είστε η τρίτη;
Στρατηγική, μάρκετινγκ, συμβολισμοί, πολιτική, ανατροπή. Ο Γιώργος Λάνθιμος, με τη μικρή καρφίτσα-σημαία στο πέτο, έστειλε μήνυμα: «Δεν είμαι απλώς σκηνοθέτης, είμαι και πολίτης του κόσμου». Από το πρώτο του βήμα στο photo call μέχρι τη συνέντευξη Τύπου, φρόντισε να ξεχωρίσει. Η νέα του ταινία «Bugonia» έγινε talk of the town.
Διαβάστε ακόμη: Christy Turlington και Kim Kardashian τιμήθηκαν στα DVF Awards
Η Emma Stone, πρέσβειρα του Louis Vuitton, έγραψε το δικό της σενάριο. Με κοντά μαλλιά, σύμβολο απελευθέρωσης, μίλησε για τη στιγμή που χρειάστηκε να ξυρίσει το κεφάλι της. «Είναι απλό», είπε, και το έκανε να φαίνεται όντως απλό. Στην άφιξη με γόνδολα, μαύρο ασύμμετρο φόρεμα με δαντέλα και στην πρεμιέρα, ασημένια μάξι δημιουργία. Μάθημα στιλ χωρίς πολλά λόγια.
Η Cate Blanchett, το απόλυτο fashion chameleon, τόλμησε ξανά. Ρούχο σαν patchwork ζητιάνας, διά χειρός Glenn Martens για Maison Margiela. Ένα κόκκινο χαλί που μετατράπηκε σε catwalk ανατροπής, όπου η δημοφιλής ηθοποιός έδειξε ότι μπορεί να υποστηρίξει τα πάντα. Από κουτύρ μέχρι… Louis Vuitton.
Ποιες εβδομάδες μόδας; Τα Φεστιβάλ Κινηματογράφου είναι τα νέα …Όσκαρ. Γιατί με κάθε εμφάνιση, και ανάρτηση στα social media, οι πωλήσεις αυτομάτως εκτοξεύονται. Δεν είναι το ίδιο να βλέπεις ένα φόρεμα στο Παρίσι ή στο Μιλάνο να το φοράει ένα άγνωστο μοντέλο και ξαφνικά να ποζάρει με το ίδιο look μία σούπερσταρ του Χόλιγουντ.
Για πρώτη φορά «επιτρέπονται» και οι επαναλήψεις. Η Julia Roberts φωτογραφήθηκε με μπλέιζερ, ριγέ πουκάμισο και τζιν παντελόνι με γόβες με την υπογραφή του Dario Vitale για τον Versace. Δυο μέρες μετά η Amanda Seyfried πόζαρε με το ίδιο ακριβώς look. Ποια το φόρεσε καλύτερα; Έχουν την ίδια στιλίστρια, οπότε ο καθένας έχει τη δική του απάντηση. Πάλι καλά που το μαύρο φόρεμα που χρειάστηκε 300 ώρες για να φτιαχτεί έχει φορέσει μέχρι στιγμής μόνο η Julia Roberts.
Στη Βενετία μπορούν να συνυπάρξουν το πρετ-α-πορτέ αλλά και η υψηλή ραπτική όπως συνέβη με την «πρεμιέρα» για τον Jonathan Anderson για οίκο Dior. Η Alba Rohrwacher ήταν η πρώτη που φόρεσε δημιουργία υψηλής ραπτικής του σχεδιαστή για τον ιστορικό οίκο (που χρειάστηκε 126 ώρες για να φτιαχτεί), ενώ η Monica Barbaro φόρεσε ένα custom κομμάτι του γαλλικού οίκου από τον ίδιο σχεδιαστή. Η Tilda Swinton και η Ayo Edebiri έδωσαν ένα sneak peek για τη Chanel υπό τη διεύθυνση του Matthieu Blazy.
Και οι Ελληνίδες σταρ; H Bίκυ Καγιά σταθερή στο ραντεβού της εμφανίστηκε στη Βενετία με ασημένια στράπλες δημιουργία Giorgio Armani. Δεν έλειψε και η Τόνια Σωτηροπούλου με τη «μαύρη» στολή της. Την είδαμε και σε μια ομαδική φωτογραφία για την ταινία «Gorgona» με ελληνικό χρώμα και δυνατό απόηχο. Με μαύρο ανδρικό κοστούμι και τοπ-σουτιέν. Η γυναίκα που μεγάλωσε και δεν θέλει πια να την χαρακτηρίζουν «το κορίτσι του James Bond». Η Δανάη Παππά έζησε το όνειρο της και ανέβασε σχετικά TikTok με την φίλη της, Βίκυ Καγιά, με ροζ δημιουργία των Mi-Ro, των Ελλήνων σχεδιαστών που παραδοσιακά εμφανίζονται σε διεθνείς διοργανώσεις μέσα από συλλογές που επιλέγουν αναγνωρίσιμες Ελληνίδες.
Από τους άνδρες, ξεχωρίσαμε τον Jude Law με λευκό σακάκι, όπως και τον Jacob Elordi που ανέδειξε τις προτάσεις που φέρουν την αισθητική της Louise Trotter για τον οίκο Bottega Veneta. Ως Φράνκενστάιν. Οι αγαπημένοι όλων; Amal Clooney και George Clooney, όπως παλιότερα η Angelina Jolie με τον Brad Pitt. Η χαρά των παπαράτσι.
Τα μαύρα γυαλιά γλίτωσαν πολλούς από τις στιγμές της αμηχανίας. Οι πιο άβολες στιγμές στη φετινή Βενετία; Εδώ δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των Καννών. Όλα επιτρέπονται. Φρου φρου και φτερά. Κουτύρ και σκισμένα τζιν. Αυθάδεια και πανομοιότυπα πατρόν. Και κάπου ανάμεσα στα βλέμματα, στα νεύματα και στη γλώσσα του σώματος, η εικόνα που έμεινε ήταν η εξής: μια ριάλιτι-βασίλισσα, η Kim Kardashian, να σνομπάρεται από μια πριγκίπισσα-σχεδιάστρια, τη Diane von Furstenberg. Η στιγμή που η μόδα συναντά την πολιτική της εξουσίας. Ο Φράνκενσταϊν είναι μέσα μας. Και, όσο κι αν το αρνούμαστε, αρχίζει να μας μοιάζει.