Calvin Klein SS’26: Τα ρούχα που θέλουμε να φοράμε κάθε μέρα
Η Veronica Leoni όχι μόνο επαναπροσδιόρισε τι σημαίνει καθαρές γραμμές στον σχεδιασμό ρούχων, αλλά μας δημιούργησε την επιθυμία να φορέσουμε ρούχα του μοναδικού Calvin Klein.
“Nothing comes between me and my Calvins”, η θρυλική ατάκα της Brooke Shields το 1980 για το τζιν Calvin Klein που αναγνωρίζουν ακόμη και οι πιο νέες γενιές. Και η ανοιξιάτικη συλλογή της creative director, Veronica Leoni, φέρνει ξανά την αίγλη του σχεδιαστή που έφερε στον 20ο αιώνα τον κομψό, μινιμαλισμό στα πιο casual ρούχα, όπως είναι τα τζιν!
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ο Michael Kors θέλει να φορέσετε το πορτοφόλι σας σαν κολιέ | Θα το τολμήσετε;
Θα μπορούσε να καταλάβει κανείς ποιες θα ήταν οι σχεδιαστικές προτάσεις της Leoni από η στιγμή που έφταναν οι διάσημες καλεσμένες του όπως: Lily Collins, Naomi Watts, Rosalia, Emily Ratajkowski και άλλοι εκλεκτοί. Καθαρότητα, απλότητα και που παράλληλα άνθιζε η “ήσυχη” λάμψη.

@calvinklein SS26
Η επιστροφή της χαμένης αίγλης του Calvin Klein
Τη δεκαετία του 1990, τα έσοδα της εταιρείας Calvin Klein έπεσαν κατά -13%, με ζημίες περίπου $4,3 εκατ. Επίσης, τα νεότερα κοινά, κυρίως γυναίκες, δεν αγόραζαν τόσο τα flagship Collection κομμάτια διότι ήταν ακριβά, όσο τις πιο οικονομικές σειρές όπως Jeans, Underwear.

@calvinklein SS26
Το 2016 ανέλαβε ο Raf Simons, με στόχο να “ανεβάσει” τον σχεδιαστικό προσανατολισμό της CK, με συλλογές υψηλής μόδας. Παρ’ όλα αυτά, υπήρχαν κριτικές ότι η σειρά που δημιούργησε By Appointment ήταν πολύ high fashion και δεν απέδωσε αρκετά οικονομικά. Κι έτσι ο σχεδιαστής το 2018 αποχώρησε. Η εταιρεία με τη σειρά της έκλεισε το ready-to-wear και runway “collection” κομμάτι, μειώνοντας δραστικά τις δραστηριότητες υψηλής μόδας και επικεντρώθηκε περισσότερο στις βασικές, εμπορικές της σειρές όπως ήταν τα jeans, underwear, κλπ.

@calvinklein SS26
Το 2025 ο οίκος επιστρέφει δυναμικά στη σκηνή με παρουσία στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης μετά από 6 χρόνια απουσίας. Αυτή η επιστροφή συνδέεται με την τοποθέτηση της Veronica Leoni ως creative director της “Collection” γραμμής, με τη στρατηγική της εταιρείας να εστιάζει ναι μεν στην επαναφορά της “υψηλής couture”, αλλά με σταθερό τρόπο, πιο συνδεδεμένα με την ταυτότητα του brand και με ισορροπία μεταξύ αισθητικής και εμπορικότητας.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Proenza Schouler SS’26: Θετικό “δείγμα γραφής” από την Rachel Scott

@calvinklein SS26
Η συλλογή Calvin Klein SS’26
Η αίσθηση από τις πρώτες εικόνες ήταν ξεκάθαρες, το sporty-chic, με εξευγενισμένη απόδοση επέστρεψε στον οίκο. Η σχεδιάστρια πήρε τις δημιουργίες των ’80s του Klein και τις τοποθέτησε στον 21ο αιώνα, δίνοντας την ευκαιρία στις νέες γενιές να μάθουν την ιστορία του σχεδιαστή αλλά και την απήχηση που είχε στο casual wear όχι μόνο στους νέους αλλά και στους λάτρεις των απλοϊκών γραμμών.

@calvinklein SS26
Όμως η Leoni δεν έμεινε στη στείρα αναπαραγωγή του παλιού. Επανερμήνευσε τον μινιμαλισμό με τρόπο χαλαρό αλλά εκλεπτυσμένο. Ένα κοστούμι σε γυαλιστερό, ροζ σαντούνγκ, trench coat με γλυπτικές λεπτομέρειες, έδωσαν το στίγμα αυτής της νέας ισορροπίας ανάμεσα στην αυστηρότητα και την πρόκληση.

@calvinklein
Επίσης, πειραματίστηκε έντονα και με τις υφές. Δέρμα που έμοιαζε “τσαλακωμένο σα χαρτί” ή ήταν με τέτοιον τρόπο επεξεργασμένο ώστε να μιμείται κατασκευαστικά υλικά ή ρευστές πτυχές από αγάλματα, αλλά και άλλες υφές όπως laser-cut λεπτομέρειες που έδιναν βάθος στις επιφάνειες. Η λεπτομέρεια δε τον pom-pom, που ξεπρόβαλλαν μέσα από μινιμαλιστικές ζαρτιέρες δημιουργούσαν ένταση και ταυτόχρονα κίνηση.

@calvinklein
Η υλική αυτή ποικιλία ενίσχυσε τη διάθεση ανάμεσα στη μινιμαλιστική φόρμα και στην εμπειρία μέσω της υφής. Κάθε κομμάτι, ακόμα και το πιο λιτό, φαινόταν να κρύβει μια δεύτερη ανάγνωση στην επιφάνεια. Στα σύνολα, επίσης εμφανίζονταν στοιχεία που παρέπεμπαν σε εσώρουχα: λωρίδες εσωτερικών ζωνών από λάστιχα εσωρούχων ή διαφάνειες που αποκάλυπταν τμήματα του σώματος.

@calvinklein
Η Veronica Leoni απέδειξε άλλη μία φορά ότι γνωρίζει καλά τη διπλή ευθύνη που έχει: να τιμήσει το μινιμαλιστικό DNA του Calvin Klein, αλλά και να το εξελίξει σε κάτι που “μιλά” στις νέες γενιές. Η συλλογή δεν ήταν απλώς φόρος τιμής στα 1990s, αλλά μια προσπάθεια να μεταφραστεί εκείνη η αισθητική σε ένα σημερινό, πολυδιάστατο ύφος. Και το αποτέλεσμα της δεύτερης επίδειξής της ήταν πως μας δημιούργησε την επιθυμία να μην θέλουμε να “μπει τίποτα ανάμεσα σε εμάς και στο ρούχο Calvin Klein” που θα αρχίσουμε να φοράμε ξανά.
Photo credit: IG/@calvinklein