Η πολυαναμενόμενη Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης τελείωσε και όλοι μείναμε με την απορία. Τι συνέβη στην αμερικανική μόδα; Τι έχασε στον δρόμο; Και το κυριότερο: γιατί δεν είχε τίποτα ουσιαστικό να μας προτείνει;

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στο άκουσμα της αμερικανικής μόδας έρχονται στο μυαλό μας οίκοι-κολοσσοί όπως ο Calvin Klein, ο Ralph Lauren, ο Michael Kors. Πέρα όμως από τα “βαριά χαρτιά”, πολλά ονόματα έλειπαν και πολλά απογοήτευσαν.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Totême SS’26: Η ήσυχη πολυτέλεια είναι ακόμα εδώ αλλά δεν έχει τίποτα καινούριο να πει

νεα υορκη

@ralphlauren

Τάσεις με χρονοκαθυστέρηση

Στην πλειονότητά της η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης δεν είχε τίποτε να μας πει. Είδαμε ό,τι είχαμε ήδη δει στην Ευρώπη, αναμασημένο και με καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους. Η έλλειψη φαντασίας από τους -πάλαι ποτέ -τολμηρούς Αμερικανούς μας προκάλεσε εντύπωση και μας έβαλε σε δεύτερες σκέψεις. Έλλειψη φαντασίας, προχειρότητα στην κατασκευή και αντιγραφές που άγγιζαν το σημείο της αστειότητας ενώ σε κάποιες περιπτώσεις νιώσαμε ότι υποτίμησαν τη νοημοσύνη μας.

Οι τάσεις που είχε να μας προτείνει η άλλη μεριά του Ατλαντικού είναι copy-paste των ευρωπαϊκών. Τις έχουμε δει, τις έχουμε υιοθετήσει, κρέμονται ήδη στη ντουλάπα μας. Κάποιες τις έχουμε ήδη βαρεθεί. Γραβάτες; Πολύ πρωτότυπο. Το είδαμε βέβαια ήδη στις ανοιξιάτικες συλλογές Saint Laurent, Armani και Jil Sander που είχαν παρουσιαστεί πριν ένα χρόνο.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Anna Sui SS 2026 | Boho, 90s και δαντέλα: Πόσο να (τα) αντέξεις πια;

νεα υορκη

@altuzarra

Τα χάρεμ παντελόνια που είδαμε στην πασαρέλα άνοιξη/καλοκαίρι 2025 της Chemena Kamali για τον οίκο Chloé (και όχι μόνο), παρουσιάστηκαν ως “καινοτόμα” σχέδια στους Michael Kors και Altuzarra, ενώ τα oversized ρεβέρ στα τζιν, έφτασαν και αυτά με έναν χρόνο καθυστέρηση από την Ευρώπη στην επίδειξη του Khaite.

Αυτά ωστόσο ήταν μεμονωμένα σχέδια που κάποιος μη ειδικός δεν θα παρατηρούσε και δεν θα έδινε σημασία, το fashion show όμως που είχε παντελή έλλειψη φαντασίας ήταν αυτό της Tory Burch, που φάνηκε ως μία “φτωχή συγγενής” της Miuccia Prada. Πόλο μπλούζες, πένσιλ φούστες με ζώνες και kitten heels γόβες, διάφανα φορέματα από μουσελίνα μέχρι και ίδια χτενίσματα παρακολουθήσαμε σε μία ατυχή επίδειξη λίγο πριν λήξει η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης. Τι συνέβη όμως;

tory-burch-ss26

Που πήγε η έμπνευση τελικά;

Θα περιμέναμε πολλά περισότερα από τους Νεοϋρκέζους σχεδιαστές. Αυτό που εισπράξαμε ήταν μία προχειρότητα, μία σχεδιαστική έλλειψη σαν να έπρεπε να παρουσιάσουν κάτι επικουρικά. Κι αν εξαιρέσουμε δυο-τρεις μεγάλους σχεδιαστές, οι υπόλοιποι, αν έπαιρναν μέρος σε show μόδας, θα έπαιρναν μηδέν εις το πηλίκο. Μήπως η Νέα Υόρκη στο βάθος της δεν έχει την ίδια σχεδιαστική αντίληψη που έχουν οι Ευρωπαίοι ή φέτος δεν ήταν μία καλή χρονιά απλά;

Σαφώς το αμερικάνικο fashion DNA είναι πιο sportswear και το κοινό επιθυμεί πιο καθημερινά κομμάτια και ξέραμε πως δεν θα είχε την ίδια θεατρικότητα που αποπνέει η ευρωπαϊκή πασαρέλα και ίσως αυτό να ήταν που μπέρδεψε, καθώς τα σχέδια τους προσπαθούσαν να δείξουν κάτι άλλο από αυτό που είναι με αποτέλεσμα να βάλουν “σχεδιαστική τρικλοποδιά”.

Επιθυμούσαμε απλά να δούμε φρέσκιες ιδέες στην πασαρέλα όπως και στους δρόμους να περπατούν κορίτσια με το μοναδικά εκλεπτυσμένο στιλ που έχουν. Φέτος όμως ήταν σχεδόν όλα φλατ, πρόχειρα και με επαναλαμβανόμενα σχεδιαστικά μοτίβα που έχουμε ήδη δει από πέρυσι στο Μιλάνο και στο Παρίσι. Η μινιμαλιστική αστερόσκονη της μόδας δεν έφτασε ποτέ στο Μανχάταν.

Ιωάννα Σαλαμούρα – Πηνελόπη Παπανικολάου

Photo credit: IG @vetteseofficial/@toryburch/@annasui/@khaite_ny