Κλείνοντας φέτος τα 20 χρόνια του, ο οίκος Erdem έχει χαράξει τη δική του πορεία στη μόδα, επικεντρώνοντας κάθε συλλογή σε μια αφηγηματική προσέγγιση που αποτυπώνει άγνωστες ιστορίες ηρωικών γυναικών, πολλές από τις οποίες είναι είναι εξαιρετικές αλλά περιθωριοποιημένες προσωπικότητες.

Διαβάστε ακόμη: Ο Richard Quinn και η Naomi Campbell μας έδωσαν την πιο viral στιγμή της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου 

Μούσα της συλλογής Άνοιξη-Καλοκαίρι 2026 ήταν η Hélène Smith, ένα μέντιουμ της ύστερης περιόδου του 19ου αιώνα που ταξίδευε στον χρόνο κατά τη διάρκεια των εκστάσεών της και αποτύπωνε τις σκηνές που έβλεπε.
Η ίδια πίστευε πως είχε ζήσει τρεις προηγούμενες ζωές και αναδείχθηκε σε εμβληματική μορφή της αυτόματης γραφής μεταξύ των Σουρεαλιστών, καθώς και σε σύμβολο αναγεννητικής μεταμόρφωσης. Κατοικώντας σε ονειρικά τοπία, επέστρεφε για να τα αφηγηθεί και να τα εικονογραφήσει. Κάποια στιγμή μάλιστα, επέστρεψε και με ολόκληρο καινούριο αλφάβητο.

Όλα αυτά προσέφεραν πλούσιο υλικό στον Moralioglu, ο οποίος παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου τις «προηγούμενες ζωές» της Smith: στην αυλή των Βερσαλλιών του 18ου αιώνα, στα χρόνια της Μαρίας Αντουανέτας, ως Ινδή πριγκίπισσα και ως τουρίστρια στον Άρη. Η συλλογή αποτέλεσε ένα μωσαϊκό εντελώς διαφορετικών εποχών, γεωγραφιών και ταυτοτήτων. Η δίνη χρωμάτων, υφών και σχημάτων σε άλλα χέρια ίσως κατέληγε χαοτική, αλλά όχι στα χέρια του Erdem Moralioglu, ο οποίος κατάφερε να ενώσει χρόνο και χώρο, παρουσιάζοντας μια απόλυτα σύγχρονη συλλογή. Περισσότερα από 40 looks εμφανίστηκαν στην πασαρέλα, συμπεριλαμβανομένων εφαρμοστών, μίνι φορεμάτων εμπνευσμένων από κορσέδες, κατασκευασμένων από δαντέλα ή λινάτσα, διακοσμημένων με κρύσταλλα και κεντήματα με λουλούδια.

Άλλα παλτό και φορέματα είχαν ψηλούς, δαντελένιους γιακάδες και λεπτομέρειες κορσέ, μια τάση που αναδύεται αυτήν την περίοδο στο Λονδίνο, παράλληλα με την άφιξη της έκθεσης για την Μαρία Αντουανέτα στο μουσείο South Kensington. Οι ζωγραφιές της Madame Smith αποτυπώθηκαν πάνω στα κομμάτια, προσκαλώντας μας σε έναν μεταφυσικό κόσμο, μία άλλη σεάνς.

Ανάμεσα σε αυτά τα επίσημα, γλυπτικά στιλ που θύμισαν τη φθινοπωρινή συλλογή του Dior, υπήρχαν και πιο ρευστές γραμμές: φορέματα και παλτό γεμάτα με έντονα νέον χρώματα, όπως ροζ και πράσινο. Μια πράσινη ρόμπα διακοσμημένη με στρας και floral στολίδια με κόκκινες σατέν μπαλαρίνες θα μπορούσαν να ταιριάζουν εξίσου σε ένα μέντιουμ ή σε μια συνταξιούχο που απολαμβάνει το απογευματινό της τσάι στην κατοικία της στο Cadogan Square. Αισθησιακά φορέματα φτιαγμένα με ντραπαρίσματα σαν σάρι και φλατ παπούτσια με φιόγκους από ύφασμα, σε έντονο ροζ ή κόκκινο, ολοκλήρωσαν τη συλλογή.

Διαβάστε ακόμη: Εβδομάδα Μόδας Λονδίνου: Ο Harris Reed επέστρεψε με ένα ρεσιτάλ μαξιμαλισμού

Μπορεί να υπάρχει κρίση στον χώρο της πολυτελείας αυτή τη στιγμή, με τους καταναλωτές να φρενάρουν τις αγορές, αλλά ο Erdem Moralioglu τους έδωσε τουλάχιστον 40 λόγους να επιστρέψουν στα καταστήματα και ψωνίσουν. Για αυτή τη ζωή, αλλά και για τις επόμενες.

Photo credits: @erdem/Instagram