Τα Crocs υπήρξαν το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς ένα «άσχημο» παπούτσι μπορεί να κατακτήσει τον κόσμο. Στην αρχή όλοι τα χλεύαζαν, όμως σύντομα έγιναν παγκόσμιο φαινόμενο, με εκατομμύρια πωλήσεις και συνεργασίες με μεγάλα brands. Σήμερα, τα snoafers, ένα υβρίδιο ανάμεσα σε sneaker και loafer, έρχονται να ταράξουν ξανά τα νερά, χωρίζοντας το κοινό σε δύο στρατόπεδα: σε όσους ενθουσιάζονται με την καινοτομία και την άνεση, και σε όσους τα θεωρούν υπερβολικά, αν όχι κιτς. Και κάπου εκεί, ανάμεσα στο αμφιλεγόμενο design και στη φρενίτιδα των πωλήσεων, κρύβεται η πραγματική τους γοητεία.

Διαβάστε ακόμη: Φοράνε οι άνδρες παπούτσια με κόκκινη σόλα Christian Louboutin;

Το trend των snoafers και η απάντηση της Crocs

Το 2025 ήταν η χρονιά τους. Εκατοντάδες brands παρουσίασαν υβριδικά μοντέλα που συνδυάζουν τη χαλαρότητα του sneaker με την κομψότητα του loafer, δημιουργώντας ένα trend που άλλους ενθουσιάζει και άλλους μπερδεύει.

Η Crocs, γνωστή για την πειραματική της διάθεση, δεν θα μπορούσε να λείπει. Με τη σειρά EXP, μια πιο “προχωρημένη” γραμμή που εστιάζει σε fashion-forward προτάσεις, λανσάρει το Gallery Shoe. Το σχέδιο αντλεί έμπνευση από το αρχειακό Tideline Sport του 2012, αλλά ανανεώνεται με πιο μοντέρνα προσέγγιση. Το suede επάνω μέρος, οι λεπτομέρειες με κορδόνια και η στιβαρή σόλα για outdoor χρήση κάνουν το παπούτσι να ξεχωρίζει. Διατίθεται σε δύο αποχρώσεις, Bark και Black Sand, που προσφέρουν διακριτική μονοχρωματική αισθητική. Το branding περιορίζεται στη χαραγμένη υπογραφή “Crocs” στη σόλα, δίνοντας έμφαση στο design και όχι στο λογότυπο.

Διαβάστε ακόμη: Παπούτσια που διχάζουν: Γιατί τα “άσχημα” σχέδια γίνονται το απόλυτο trend

Το νέο μοντέλο θα κυκλοφορήσει στις 30 Σεπτεμβρίου, από το επίσημο site της Crocs. Η τιμή του αναμένεται να ξεκινά από 99 ευρώ, τοποθετώντας το σε προσιτό πλαίσιο για το ευρύ κοινό, σε σχέση με άλλα fashion collabs.

Crocs EXP Gallery Shoe

Το Ballerina Platform στην πασαρέλα του Λονδίνου

Αν το Gallery Shoe αντιπροσωπεύει τον πειραματισμό της Crocs μέσα στα δικά της πλαίσια, το Ballerina Platform της Simone Rocha είναι το απόλυτο fashion statement. Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, η Ιρλανδή σχεδιάστρια παρουσίασε την ανοιξιάτικη συλλογή 2026 μέσα στο ιστορικό Mansion House, και όλα τα βλέμματα στράφηκαν στα παπούτσια.

Πρόκειται για ένα Mary Jane διπλού επιπέδου από αφρώδες υλικό, με ύψος που φτάνει τα 10 εκατοστά. Διακοσμημένο με μαργαριτάρια, κρύσταλλα και φιόγκους ενσωματωμένους στη σόλα, μοιάζει με μπαλαρινέ παπούτσι βγαλμένο από σκοτεινό παραμύθι ή, όπως εύστοχα ειπώθηκε, από το σύμπαν του Black Swan.

Κυκλοφόρησε σε μαύρο και ιβουάρ, προσφέροντας δύο όψεις του ίδιου εκκεντρικού concept: από την πιο ρομαντική μέχρι τη goth εκδοχή.

Ballerina Platform της Simone Rocha. Image credit: Courtesy of Simone Rocha by Ben Broomfield

Γιατί έγινε αμέσως “It Shoe”;

Η Simone Rocha έχει ξανασυνεργαστεί με την Crocs, παρουσιάζοντας παπούτσια που σύντομα έγιναν συλλεκτικά. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την Ballerina Platform, η οποία θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο.

Διάσημες προσωπικότητες, από τη Rihanna μέχρι την Julia Fox, έχουν ήδη φορέσει τα σχέδιά της, δημιουργώντας την απαραίτητη “υστερία” γύρω από κάθε νέα κυκλοφορία. Μάλιστα, η προηγούμενη συνεργασία τους, το Siren Clog, ξεπούλησε αμέσως και πλέον μεταπωλείται με τιμή αυξημένη κατά 74%.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που οι fashion insiders μιλούν ήδη για το επόμενο μεγάλο shoe trend, το οποίο θα δούμε σε πασαρέλες, street style εμφανίσεις αλλά και στα social media.

Η Simone Rocha δεν διστάζει να πειραματιστεί με το “άσχημο” ή το αντισυμβατικό. Όπως έχει δηλώσει, της αρέσει η ειρωνεία του να παίρνει ένα παπούτσι που θεωρείται απλό ή “καθημερινό” και να το μετατρέπει σε high fashion.

Ποιο κοινό μπορεί να τα αντέξει;

Όσο κι αν η Crocs έγινε διάσημη για τα ανατομικά clogs που αγαπήθηκαν από νοσηλευτές, σεφ και όσους δουλεύουν όρθιοι, η πορεία της τα τελευταία χρόνια δείχνει ότι δεν φοβάται να διεκδικήσει χώρο και στον κόσμο της υψηλής μόδας. Τα snoafers κατάφεραν να δημιουργήσουν έντονη συζήτηση στη βιομηχανία της μόδας. Από τη μία πλευρά, θεωρούνται η νέα μεγάλη ιδέα: πουλάνε σαν τρελά, έχουν ευελιξία στο styling, προσφέρουν άνεση χάρη στην τεχνολογία του sneaker, ανοίγουν νέους δρόμους στο design και δίνουν άπειρες δυνατότητες για πειραματισμούς υλικών και συνδυασμών. Από την άλλη όμως, παραμένουν ένα niche προϊόν που μπορεί να μη φτάσει ποτέ στο mainstream, εντάσσονται σε μια ευρύτερη τάση περίεργων sneaker υβριδίων, κινδυνεύουν να κατηγορηθούν για μιμήσεις, κυκλοφορούν σε περιορισμένες ποσότητες και συναντούν δυνατές αντιδράσεις από πιο «συντηρητικούς» λάτρεις των κλασικών παπουτσιών. Τα snoafers είναι ίσως τολμηρότερα απ’ όσο μπορεί να αντέξει το κοινό, αλλά ακριβώς εκεί κρύβεται και η γοητεία τους: στην πρόκληση, στην καινοτομία και στο γεγονός ότι δεν είναι για όλους.