Logomania: Ο θάνατος της ήσυχης πολυτέλειας είναι το νέο trend
Η επιστροφή των logos είναι γεγονός. Ώρα να αφήσουμε στην άκρη την μετριοπάθεια και να αγκαλιάσουμε το trend του μαξιμαλισμού.
Μόδα είναι, κύκλους κάνει. Τάσεις που κάποτε κυριάρχησαν, στη συνέχεια έφυγαν από την επικαιτότητα, μόνο και μόνο για να επιστρέψουν χρόνια αργότερα με νέα δυναμική. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επιστροφή των logo, τα εμβληματικά σήματα των μεγάλων οίκων μόδας και των streetwear brands, που όπως φαίνεται ξαναγίνονται trendy. Οι εμφανίσεις celebrities όπως η Gwyneth Paltrow με total logo look στην πρεμιέρα του φιλμ
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Φθινόπωρο 2025: Οι πρώτες βροχές και οι πρώτες γαλότσες της σεζόν
Η χρυσή εποχή των logo
Η logomania ξεκίνησε στα ’80s. Όλα ήταν πληθωρικά εκείνη την εποχή. Όσο πιο υπερβολικά, τόσο καλύτερα. H παρουσία ενός logo πάνω σε ένα ρούχο, μια τσάντα ή ένα ζευγάρι παπούτσια συνδεόταν με την ιδέα του κύρους και του κοινωνικού status. Μια τσάντα με μονόγραμμα Louis Vuitton, ένα πουκάμισο Ralph Lauren με το κλασικό αλογάκι ή ένα φούτερ με έντονα γράμματα δήλωναν ξεκάθαρα την ταυτότητα αυτού που τα φορούσε. Υπήρχε ανταγωνισμός, αντιπαλότητα που έφτανε τα όρια του φανατισμού. Το logo δεν ήταν απλά διακοσμητικό στοιχείο. Ήταν κώδικας επικοινωνίας και μέσο αυτοπροσδιορισμού.

Burberry
Ωστόσο, η υπερβολική χρήση τους και η διάδοση των απομιμήσεων κούρασαν το κοινό. Η επικράτηση της ήσυχης πολυτέλειας που χαρακτηριζόταν από minimal γραμμές, ουδέτερα χρώματα και την πλήρη απουσία λογότυπων. Η κομψότητα εκφραζόταν μέσα από την ποιότητα των υλικών και την απλότητα του design. Και εκεί που νομίζαμε ότι δεν θα ξαναβλέπαμε ποτέ τα λογότυπα, η ζωή ήρθε να μας διαψεύσει.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η επιστροφή της ράγκμπι μπλούζας και πώς να τη φορέσετε με στιλ στο γραφείο
Η νέα εποχή των logo
Τα τελευταία χρόνια όμως, παρατηρείται μια σαφής αναβίωση των logo στη μόδα. Οίκοι όπως Gucci, Balenciaga, Dior αλλά και brands του streetwear όπως Supreme και Off-White έχουν φέρει τα λογότυπα ξανά στο προσκήνιο συχνά υπερμεγέθη και με τολμηρό σχεδιασμό.
Αυτή η επιστροφή σχετίζεται άμεσα με την κουλτούρα των social media, όπου η εικόνα και η αναγνωρισιμότητα παίζουν κυρίαρχο ρόλο. Σε μια φωτογραφία στο Instagram, ένα outfit με έντονο logo γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό, κοινοποιήσιμο και viral. Το logo λειτουργεί σαν ένδειξη πλουτισμού και ευημερίας. Η πασαρέλα έλαβε το μήνυμα και έδωσε στο κοινό αυτό που επιθυμεί. Logos are officially back.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Καφέ & γαλάζιο: Οδηγός για 4 looks που αξίζει να αγοράσετε

Gwyneth Paltrow -Gucci
Η τοποθέτηση της Gen Z
Το γενικότερο πλαίσιο της αναβίωσης των τάσεων των ’90s και των 2000s κάνει τους καταναλωτές να αναζητούν ξανά τα εμβληματικά σύμβολα που παραπέμπουν στην εποχή εκείνη. Η Gen Z, παρά το γεγονός ότι μεγάλωσε σε μια μη εύρωστη οικονομικά περίοδο, δείχνει πως βαρέθηκε την μονοτονία και την διακριτικότητα της ήσυχης πολυτέλειας. Θέλει να κάνει θόρυβο, να αποκτήσει ένταση και να δηλώσει πως ανήκει κάπου. Προτιμούν ένα κομμάτι με ταυτότητα παρά ένα πλήθος ανώνυμων, αναλώσιμων ρούχων. η μόδα γυρίζει και ο μαξιμαλισμός αρχίζει να κερδίζει έδαφος.

Fendi
Όλα για το image;
Αν και κάποιοι επικρίνουν την επιστροφή των logo ως επιστροφή σε μια επιφανειακή νοοτροπία, η πραγματικότητα δείχνει μια πιο σύνθετη εικόνα. Πολλοί σχεδιαστές χρησιμοποιούν πλέον το logo με δημιουργικούς τρόπους ή παιρνούν μηνύματα με αυτά. Έτσι, το logo αποκτά μια διαφορετική διάσταση που το απενοχοποιούν. Δεν χάνει το στοιχείο της επίδειξης που διακαιολογεί την υπερβολική τιμή του πλέον όμως έχει κάτι να πει. Δεν αναρωτιόμαστε αν θα δούμε τα logos να επικρατούν ξανά στο streetwear. Αναρωτιόμαστε μόνο ποια θα είναι η επόμενη τάση των ‘οοs που θα κάνει comeback.
Photo Credits: Gucci – Fendi- Burberry