Το λανσάρισμα έγινε στο St George Lycabettus Lifestyle Hotel, με τον Λάκη Γαβαλά σε ρόλο παρουσιαστή-δημοσιογράφου. Σχεδιαστές, δημοσιογράφοι, φωτογράφοι, φίλοι της μόδας και η Τόνια Φουσέκη στον ρόλο της οικοδέσποινας για 37 συνεχόμενες σεζόν. Γιατί η μόδα μετριέται σε εξάμηνα και όχι σε χρόνια. Με το Hellenic Fashion Designers Association ή την Ελληνική Ένωση Σχεδιαστών Μόδας, η ελληνική μόδα δείχνει πιο ενωμένη από ποτέ. Συχνάζει στο Καπνεργοστάσιο, παίζει γκολφ, φλερτάρει με την όπερα.

Διαβάστε ακόμη: Athens Fashion Week 2025: Τι ξεχωρίσαμε

Η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα. Από τις 11 έως 17 του μήνα, το Athens Fashion Week φιλοξένησε τάσεις, υφές, εμπριμέ, νέες φωνές. Βρέθηκα στα παρασκήνια, είδα τον Freddy Kalobratsos να σκηνοθετεί το μακιγιάζ των μοντέλων, έγινα κριτής για μια μέρα, παρατήρησα παραφωνίες και πρόσωπα-κράχτες στα φλας, όπως η Φαίη Σκορδά (ως μοντέλο) και η Αντζελα Δηητρίου. Τα drones ήταν παντού. Η ελληνική μόδα επιμένει, αντέχει, επιστρέφει. Τι κρατάμε για τους επόμενους έξι μήνες;

 

Λάκης Γαβαλάς

Ο Λάκης Γαβαλάς μιλάει με συγκίνηση για τους «μαθητές» του ως μέντορας. Τους σκηνοθετεί, τους εμπνέει. Στο show που ετοίμασε, και παρακολούθησε από την πρώτη σειρά, νιώσαμε την ενέργεια του ανθρώπου που δεν κρύφτηκε ποτέ πίσω από τις λέξεις. Τζιν, αποδομημένη μόδα του δρόμου, drag performers στο σάουντρακ και τι-σερτ LAK με λογοπαίγνια και αυτοσαρκασμό. Ένα catwalk με ρυθμό, ειρωνεία, φρεσκάδα. Χωρίς «δήθεν». Ο Λάκης Γαβαλάς ως δημιουργός και εμπνευστής.

Γιώργος Ελευθεριάδης

«I am you, we are one». Ανδρικά και γυναικεία ρούχα, σε ένα εμμονικό τετράγωνο, για να αποκωδικοποιήσουμε και τον τίτλο της νέας συλλογής του Έλληνα σχεδιαστή. Όλα έχουν να κάνουν με τη διττότητα που βρίσκεται στην καρδιά της σύγχρονης ταυτότητας. Ρούχα διακριτικά για να εκφράσουν οπτική, ευέλικτα για να προσαρμοστούν σε διαφορετικές πτυχές. Η αναζήτηση του νοήματος μέσα από αυτά που φοράμε, γιορτάζοντας την ενότητα χωρίς ομοιομορφία. Πιο απλά ακόμη; Σύνολα για αγόρια και κορίτσια, χωρίς ηλικία, για την καθημερινότητα, το τώρα και το μετά, χωρίς ημερομηνία λήξεως. Αληθινά ρούχα για αληθινούς ανθρώπους και όχι για τα μπουζούκια. Η Ελλάδα που αλλάζει, η Ελλάδα που ταξιδεύει.

Αφροδίτη Χερά

Η σχεδιάστρια που γνωρίζει όσο λίγοι να απελευθερώνει τις γυναίκες. Παρουσίασε και ανδρικά. Κυρίως εμπριμέ με κίνηση, τζιν, κορσέδες με αναγεννησιακές αναφορές, καφτάνια-αγκαλιά. Τα μοντέλα έμοιαζαν να χορεύουν, έτοιμα για μια χρωματιστή επανάσταση. Αγόρια και κορίτσια με δυναμισμό που θέλουν να φλερτάρουν. Μοτίβα σαν έργα τέχνης, ζωγραφικά ρεύματα, μαξιμαλισμός, ένα μουσείο μέσα στο Καπνεργοστάσιο. Και οπερατέρ ανάμεσα στα μοντέλα που προσπαθούσαν διακριτικά, σαν ακροβάτες, να καταγράψουν στη στιγμή. Με το ρούχο να απελευθερώνει το σώμα και την Αφροδίτη Χερά να δίνει τον βηματισμό.

Δημήτρης Ντάσιος

Θυμάμαι ακόμη την πρώτη εμφάνιση του Δημήτρη Ντάσιου. Ήμουν εκεί. Στο Ζάππειο Μέγαρο. Είκοσι χρόνια μετά, ο Έλληνας δημιουργός μας συγκίνησε με μια περφόρμανς που ένωσε τη φωνή του, ζωντανή μουσική και θεατρικά κοστούμια. Θέατρο, μόδα, όπερα, κλασική μουσική, αθωότητα, θαλπωρή. «Είναι άραγε ποτ-πουρί;», αναρωτήθηκε η κυρία πίσω μου ενώ ο συνοδός της μετρούσε αγχωμένος τα βήματα των μοντέλων στις σκάλες. Ο Δημήτρης Ντάσιος παραμένει ένας γενναιόδωρος μαέστρος που δεν φοβάται τα ύψη.

Δάφνη Βαλέντε

Είναι μια γυναίκα που γνωρίζει την ελληνική μόδα από την φόδρα της. Η Δάφνη Βαλέντε, θέλησε να γιορτάσει 40 χρόνια με όλους όσους την ακολουθούν τέσσερις δεκαετίες τώρα. Για να δούμε και να χειροκροτήσουμε φορέματα που δένουν στη μέση, αποκαλύπτουν χωρίς να εκθέτουν. Πτυχώσεις που πολλαπλασιάζονται. Σαράντα χρόνια μετά η Δάφνη Βαλέντε μοιάζει πιο σίγουρη από ποτέ. Ό,τι φέρει την υπογραφή της, αποτελεί πρόταση για το τώρα και το μετά. Η ελληνική μόδα δεν χρειάζεται να είναι φολκλόρ για να είναι πετυχημένη, αρκεί να αντανακλά το ελληνικό φως.

Ιωάννα Κουρμπέλα

«Letters to my body». Autumn/winter 26/27. Μια κολεξιόν-εξομολόγηση. «Η εσωτερική μου φωνή σαν μυστικό που δεν ζητά απάντηση. Σκέψεις, εικόνες, επιθυμίες που περνούν και φεύγουν αλλά επιστρέφουν. Η σιωπή λεπτή, εύθραυστη, ανασαίνει μαζί με τον αέρα που με κυκλώνει. Ανοίγω τα μάτια μου και ονειρεύομαι ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Άγραφα γράμματα χορεύουν σιωπηλά», γράφει η Ελληνίδα σχεδιάστρια. Κυριακή μεσημέρι και η Ιωάννα Κουρμπέλα συγκέντρωσε πελάτισσες-φίλες-συναδέλφους για να μοιραστεί αποσπάσματα αυτών των «επιστολών». Διαφάνειες, νυφικά, λευκό, οι 50 αποχρώσεις του μπεζ και του μαύρου. Η μόδα που πατάει γερά στο έδαφος, παίζει με τη σκιά. Σιωπή δεν υπήρχε. Μόνο χειροκρότημα και ένα σάουντρακ για μια γκαρνταρόμπα που χτίζεται και αποδομείται όπως τα καλλιγραφικά που τόσο νοσταλγούμε.

Βασίλης Ζούλιας

Το ραντεβού ήταν για τη Δευτέρα το μεσημέρι, στο Γκολφ της Γλυφάδας. «Beautiful» S/S 26 και υποσημείωση «Only beauty can save the world. V.Z», για να μην ξεχνάμε πως ο Βασίλης Ζούλιας θεωρεί ότι μόνο η ομορφιά μπορεί να σώσει τον κόσμο. Όσο πλησίαζες στο Γκολφ έβλεπες μόνο καλοντυμένες γυναίκες όλων των ηλικιών με κοστούμια μιας άλλης εποχής. Οι επαγγελματίες παίκτες του γκολφ θα πρέπει να σάστισαν όταν είδαν τόσα εμπριμέ, τόσα παστέλ, και τόσα κινητά στον αέρα. Η καλοκαιρινή συλλογή του δημοφιλούς Έλληνα σχεδιαστή, με τα εξαιρετικά φωτογενή κοσμήματα του Περικλή Κονδυλάτου, ήταν μια ταινία μικρού μήκους σε λάιβ αναμετάδοση. Ο Βασίλης Ζούλιας δεν επαναπαύεται με την τοποθεσία. Έχει το μαγικό χάρισμα να στήνει ένα παραμυθένιο σκηνικό για κορίτσια που μπορούν να οργώσουν το γκαζόν με υπερμεγέθη καπέλα και ασορτί πλατφόρμες. Τα όμορφα κορίτσια όμορφα καίγονται; Μπορείς να το πεις κι έτσι. Και την Lana Del Rey να τραγουδά: «Will you still love me when I’m no longer young and beautiful?»

Photo Credits: Studio Panoulis