Η ανακοίνωση ότι το brand Emporio Armani θα αποχωρήσει από τη Milan Men’s Fashion Week και θα παρουσιάζει πλέον τις ανδρικές και γυναικείες συλλογές του μαζί, σε coed επιδείξεις κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας μόδας του Μιλάνου σηματοδοτεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες στρατηγικές αλλαγές στον κόσμο της ιταλικής μόδας την τελευταία δεκαετία. Η απόφαση, που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά με τη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2026-27 αντανακλά βαθιές αλλαγές στη φιλοσοφία του brand σε δημιουργικό και εμπορικό επίπεδο. Πρόκειται για μια στρατηγική απόφαση που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον οίκο, αλλά και για τον κόσμο της μόδας συνολικά.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης:  Pam Hogg: Έφυγε από τη ζωή η εμβληματική σχεδιάστρια που δεν σταμάτησε ποτέ να αγαπά τα party

emporio-armani

Γιατί τώρα; Η αλλαγή στη βιομηχανία της μόδας

Τα coed shows έχουν αρχίσει να γίνονται όλο και πιο συχνά την τελευταία δεκαετία, καθώς μεγάλοι οίκοι όπως Gucci, Burberry, Jacquemus και Givenchy έχουν επιλέξει κατά διαστήματα να παρουσιάζουν ανδρικές και γυναικείες συλλογέ μαζί στο ίδιο runway. Οι λόγοι είναι πολλοί και σίγουρα ο βασικότερος είναι ο οικονομικός καθώς με αυτό το τρόπο μειώνεται το κόστος και το φόρτο εργασίας που καλείται να επωμιστεί ο εκάστοτε οίκος. Επιπλέον, ένα coed show αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένη πρόταση που αποδίδει καλύτερα την νοοτροπία και το στιλ του οίκου ανά σεζόν.

Σε μια περίοδο όπου τα όρια ανάμεσα στο ανδρικό και το γυναικείο ντύσιμο είναι λιγότερο διακριτά, το brand φαίνεται να παίρνει σαφή θέση υπέρ της ενότητας. Η έννοια του coed show, η οποία πριν από λίγα χρόνια θεωρούνταν πρωτοποριακή, σήμερα τείνει να γίνει ο κανόνας και ο Armani, με την τεράστια εμπειρία του δείχνει για ακόμη μία φορά ότι γνωρίζει πώς να διαβάζει και να προηγείται των εξελίξεων.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Τι συμβαίνει όταν η υψηλή ραπτική του Jacquemus συναντά το αθλητικό πνεύμα της Nike;

emporio-armani

Παρότι θα απουσιάζει από το επίσημο ημερολόγιο της ανδρικής εβδομάδας μόδας, ο οίκος δεν εγκαταλείπει πλήρως την παρουσία του εκεί. Η σειρά EA7, που αποτελεί την sportswear γραμμή, θα συνεχίσει να διοργανώνει δράσεις και events κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ανδρικής Μόδας. Ιδιαίτερα το 2026, ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων, η EA7 θα προχωρήσει σε ειδικές παρουσιάσεις στο ιστορικό κατάστημα της Via Manzoni, ενισχύοντας έτσι τη σύνδεση του Armani με τον αθλητισμό και τις μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις.

Η μετα-Armani εποχή

Μετά τον χαμό του Giorgio Armani, όλοι αναρωτιόμαστε ποιός θα ήταν ο διάδοχος του και το μέλλον του οίκου του. Είναι σίγουρα πολύ νωρίς για να πούμε με σιγουριά. Αυτή όμως η κίνηση σίγουα δείχνει πως ο δυναμισμός και η τόλμη του ιδρυτή του δεν θα εκλείψουν από τον οίκο. Ο συνδυασμός των δύο συλλογών ενδέχεται να προβάλει looks που ξεπερνούν τις παραδοσιακές φόρμες, επιτρέποντας στους καταναλωτές να αναμειγνύουν ανδρικά και γυναικεία κομμάτια. Η μόδα, άλλωστε, όπως πρέσβευε ο Armani, είναι θέμα προσωπικής έκφρασης  και όχι κανόνων.

Photo Credits: IG @emporioarmni