Alaïa: Η γλυπτική εμπνέει τον Pieter Mulier
Ο οίκος Alaïa παρουσίασε για πρώτη φορά στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού μια γλυπτική συλλογή από τον Pieter Mulier.
Το πρώτο show του οίκου Alaïa στο Παρίσι ήταν ήδη γεγονός πριν την έναρξη του. Η πρόσκληση ήταν ένα λεύκωμα 704 σελίδων με φωτογραφίες του Anthony Seklaoui από τις πυρετώδεις προετοιμασίες της παρουσίασης. Για τον creative director Pieter Mulier δεν ήταν μια πρόσκληση σε ένα show αλλά μια βιωματική εμπειρία που ένωσε τη μόδα, την τέχνη και το όραμα του Alaïa.
Διαβάστε ακόμη: Παρίσι: Ο Robert Wilson σκηνοθετεί μία παράσταση για τον Dior
Το ατελιέ στον αριθμό 49 της Rue Servan διακοσμήθηκε με γλυπτά του Ολλανδού καλλιτέχνη Mark Manders και υποδέχτηκε τους καλεσμένους του οίκου. «Η δουλειά του Manders με συναρπάζει. Κάθε γλυπτό του φαίνεται να είναι έργο είτε σε εξέλιξη, είτε χαρακτηρίζεται από το πέρασμα ενός φανταστικού χρόνου, που ανακαλεί ταυτόχρονα πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς. Και αυτή η ιδέα της μη γραμμικότητας του χώρου και του χρόνου αποτέλεσε την έμπνευση. Η ιδέα πως όλοι αυτοί οι κώδικες της ομορφιάς δεν ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη εποχή ή κάποιο τόπο, απελευθερωμένοι από κάθε όριο, είναι έμφυτο κομμάτι της φιλοσοφίας Alaïa» ανέφερε ο Mulier στις σημειώσεις του show.
Διαβάστε ακόμη: Twiggy: Μικρό σώμα, μεγάλη επανάσταση
Η συλλογή
Με κυρίαρχο στοιχείο την κίνηση και τη ρευστότητα των μορφών ο Mulier σμίλευσε αριστοτεχνικά τις σιλουέτες. Οι γοφοί και οι ώμοι τονίστηκαν και φλέρταραν με την υπερβολή. Οι πιέτες στις φούστες ενίσχυαν την πλαστικότητα της κίνησης. Στρογγυλές κουκούλες είχαν το εφέ φωτοστέφανου. Οι διαφάνειες αποκάλυπταν το σώμα που ο Alaïa αναγάγει σε γλυπτό και υμνεί το σχήμα του.
View this post on Instagram
Η συλλογή Καλοκαίρι/ Φθινόπωρο 2025 κινήθηκε σε αποχρώσεις του μαύρου, λευκού, μπεζ, γκρι και γαλάζιου. Παλτό από γούνα άλλοτε στο ύψος της μέσης και άλλοτε full-length συμπλήρωναν τα σύνολα. Παπούτσια και τσάντες σε ασημί και κόκκινο έδωσαν ένα twist χρωματικής έντασης. Αν και η γλυπτική μονοπώλησε την συλλογή, το φορέσιμο κομμάτι της που ήταν τα παλτό ήταν αυτό που ξεχωρίσαμε και μας άρεσε πολύ.
Let’s meet Pieter Mulier
Ο δημιουργικός διευθυντής του Maison Azzedine Alaïa Pieter Mulier σπούδασε αρχιτεκτονική στο Institut Saint-Luc των Βρυξελλών. Καθοριστικό ρόλο στην καριέρα του έχει παίξει ο Raf Simons. Η στενή συνεργασία του με τον Simons τον μύησε στη μόδα και τον βοήθησε να σχηματίσει την καλλιτεχνική του ταυτότητα. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο Simons τον κάλεσε να μαθητεύσει στο προσωπικό του brand, όπου το 2002 ανέλαβε τη θέση του επικεφαλής σχεδιαστή και ηγήθηκε της δημιουργικής ομάδας.
View this post on Instagram
Το 2006 ακολούθησε τον Simons στον οίκο Jil Sander και ανέλαβε το τμήμα των αξεσουάρ. Το 2012 τον κάλεσε να συνεργαστούν στον Dior. Μια ευκαιρία ζωής που δεν μπορούσε να χάσει. Τρία χρόνια αργότερα, ο Simons παίρνει μεταγραφή για τον Calvin Klein και του δίνει τη θέση του δημιουργικού διευθυντή, υπεύθυνου για τη διαχείριση των ομάδων σχεδιασμού.
Η πρώτη του συλλογή για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2017 απέσπασε θετικές κριτικές από τον χώρο. Το 2018 το δημιουργικό δίδυμο αποχώρησε από τον Calvin Klein και οι δρόμοι τους χώρισαν.
Από το Απρίλιο του 2020 ο Simons συνεργάζεται με τον οίκο Prada. Ο Mulier διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής του Alaïa τον Φεβρουάριο του 2021 και η ως τώρα πορεία του δείχνει πως μπορεί χειριστεί το όραμα και την ιστορία ενός οίκου του βεληνεκούς του Alaïa, χωρίς να μιμηθεί τους προκατόχους του.