Ο οίκος Chloé τιμά τη θηλυκότητα
Η συλλογή Chloé για το Φθινόπωρο - Χειμώνα 2025 - 2026, που παρουσιάστηκε στην Eβδομάδα Μόδας του Παρισιού, ήταν ένας φόρος τιμής στη θηλυκότητα.
Ο οίκος Chloé γνωρίζει πολύ καλά τη δύναμη των αξεσουάρ. Και στη φετινή Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η δημιουργική διευθύντρια Chemena Kamali επανέφερε ένα πολύ δυνατό χαρτί. Την απόλυτη Paddington bag που είχε μεσουρανήσει σχεδόν 20 χρόνια πριν. Η συγκεκριμένη τσάντα υπήρξε η μεγάλη προσωπική επιτυχία της Phoebe Philo, που διετέλεσε επικεφαλής του οίκου Chloé από το 2001 έως το 2006. Η νοσταλγική αυτή επιστροφή ήταν σαφέστατα σκόπιμη, καθώς από τον Ιούνιο που την επανέφερε η Chemena Kamali , οι πωλήσεις της έχουν σημειώσει άνοδο 3.000%.
Back to Romance
Όσον αφορά το βασικό φετινό show οι γνωστοί κώδικες του οίκου Chloé, είναι πάντα εκεί. Ρομαντισμός, δαντέλα, αισθησιασμός. Όπως και στην πρώτη της περσινή συλλογή, η Γερμανίδα Chemena Kamali και φέτος παρουσίασε το ελεύθερο αισθησιακό και δυναμικό κορίτσι που όλοι θυμόμαστε. H Kamali άλλωστε, είναι μια αληθινή ιδιοφυΐα στο να ψάχνει τα αρχεία του οίκου και να αναβιώνει τις πιο δυνατές του τάσεις.
Η σχέση της Kamali με τον οίκο Chloé δεν είναι καθόλου άγνωστη, αφού εδώ ξεκίνησε την καριέρα της με την αποφοίτησή της από τη Central Saint Martin, το 2007. Δούλεψε στην ομάδα της Phoebe Philo και επέστρεψε στην ομάδα της Chloé ξανά το 2013 ως design director υπό την επίβλεψη της Clare Waight Keller. Το 2016 αποχώρησε για να αναλάβει το ρόλο της design director των γυναικείων RTW του οίκου Saint Laurent υπό τον Anthony Vaccarello. Στο βιογραφικό της αναφέρονται περάσματα από την Alberta Ferretti και το Strenesse, ενώ στα πολύ πρόσφατα αναφέρεται και ο ρόλος της συμβούλου στο L.A. brand Frame. Και όπως έχει δηλώσει και η ίδια: “Η καρδιά μου ανήκε πάντα στην Chloé.”
Η συλλογή αυτή ήταν ένας φόρος τιμής στο ελεύθερο κορίτσι του οίκου Chloé, ο οποίος ιδρύθηκε το 1952 από τη Γαλλοαιγύπτια σχεδιάστρια Gaby Aghion. “Εμείς ως γυναίκες δεν είμαστε πάντα ίδιες”, δήλωσε η Chemena Kamali σττη συνέντευξη τύπου. “Είμαστε αντιφατικά πλάσματα. Έχουμε πολλές και διαφορετικές διαθέσεις. Και αυτή η συλλογή αναφέρεται σε αυτές ακριβώς τις αντιφάσεις”.
Lingerie σε κάθε πιθανή μορφή
Το bohemian style που αποτελεί και σήμα-κατατεθέν του οίκου, εννοείται πως ήταν και πάλι παρόν στο show με κάποιες ανανεωμένες προσθήκες. Πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξαν και πάλι τα μεταξωτά top σε στυλ lingerie, σε όλη την παλέτα του παστέλ, τα οποία συνδυάστηκαν με κοντές ή μακριές γούνες, μακριά καπιτονέ παλτό με βάτες και ταίριαξαν πολύ με τα τζην καμπάνες.
Η βασική παλέτα της συλλογής ήταν κυρίως ουδέτερη με πολλά γαλάζια και ροζ του τριαντάφυλλου, ενώ τα πρωταγωνιστικά υλικά ήταν το σατέν και η δαντέλα. Τα δερμάτινα παντελόνια επίσης είχαν μια έντονη παρουσία, αλλά με ’70s επιρροές. Μπορντό, ροζ, ανοιχτό γκρι οι αγαπημένες τους αποχρώσεις.
Μια ιδιαίτερη προτίμηση έδειξε η σχεδιάστρια και στις χαμηλόμεσες μακριές φούστες, όπως και στις γούνες. Και μάλιστα χρησιμοποίησε τις γούνες και ως συμπληρωματικό στοιχείο στα παλτό και τα μπουφάν της συλλογής. Σε μια εποχή που πολλοί σχεδιαστές προβάλλουν τον κομψό μινιμαλισμό, μια τέτοια συλλογή που φώναζε “επιστροφή στην θηλυκότητα”, ήταν τουλάχιστον αναζωογονητική.
Η Chemena Kamali κατάφερε εντέλει με αυτήν τη συλλογή της να συνδυάσει το παραδοσιακό με το μοντέρνο, να δανειστεί στοιχεία από το παρελθόν και να αγκαλιάσει το μέλλον.
Photo credits: Getty Images