Ένας αιρετικός σχεδιαστής, μια υποβλητική παρουσίαση. Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον Rick Owens, ύστερα μάλιστα και από την επίδειξη της ανδρικής του συλλογής πριν από μόλις 1,5 μήνα. Στην ίδια πόλη, στο Παρίσι. Στο “βιομηχανικό” εσωτερικό του Palais de Tokyo, ο Άρχοντας του σκότους όπως τον αποκαλούν, παρουσίασε τη συλλογή του Concordians, οι Κονκορδέζες. Κανείς δεν γνωρίζει αν η ονομασία της συλλογής αποτελεί φόρο τιμής στις γυναίκες της μικρής ιταλικής πόλης Κονκόρντια, όπου στεγάζεται η βιομηχανία ενδυμάτων και αξεσουάρ του Rick Owens. Ή αν οφείλεται στις γυναίκες εκείνες, τις εργαζόμενες δηλαδή στη βιομηχανία του, που αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσής του.

Διαβάστε ακόμη: Η Isabel Marant ρόκαρε στο Παρίσι

Μεσαιωνικός φουτουρισμός

Παρίσι, 6 Μαρτίου, ώρα 6 μ.μ.. Βαρύς χειμώνας ενσκύπτει στο Palais de Tokyo. Το “βιομηχανικό” εσωτερικό του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού Κέντρου Τέχνης σκοτεινιάζει και μεταμορφώνεται σε μεσαιωνικό μοναστήρι. Μορφές άφυλες εμφανίζονται στο υποβλητικό ημίφως, μοναστηριακές. Τα μοντέλα – μοναχοί βαδίζουν γοργά το ένα πίσω από το άλλο, υπό τους ήχους του Mass Production του Iggy Pop εν είδει ψαλμωδίας, για να συμμετάσχουν σε μια τελετουργία δημιουργίας.

Επιμήκεις δερμάτινοι κορσέδες, πλεκτά με ανάγλυφα σχέδια, τζιν με κολάζ, εφαρμοστά πέπλουμ τζάκετ. Φορέματα σε πολύ στενή γραμμή και με πολύ μεγάλο μήκος, κάποια μάλιστα “σύρονταν” στο έδαφος. Λεπτά υφάσματα που θροϊζουν με το βάδισμα και αποκαλύπτουν εντυπωσιακές μπότες με μεταλλικά τακούνια – στιλέτο. Ειδική μνεία οφείλουμε να κάνουμε στα πανωφόρια από μαλλί βρετανικών προβάτων, το οποίο δεν καθαρίστηκε, όπως γίνεται συνήθως, με οξύ κι έτσι παρέμειναν πάνω του τα “σημάδια του αγρού”.

Διαβάστε ακόμη: Schiaparelli: Ένα ταξίδι από το Παρίσι στο Τέξας

Το υπέροχο παράδοξο

Ο Owens εγκατέλειψε τον ζεστό καλιφορνέζικο ήλιο της πατρίδας του, για να ζήσει τους μεσαιωνικούς του χειμώνες στην Ευρώπη. Η γυναικεία συλλογή Concordians, επεκτείνει τα θέματα τα θέματα που έθιξε με την ανδρική του επίδειξη τον Ιανουάριο. Συνδυάζει μοναστηριακές σιλουέτες με βιομηχανικά ρούχα εργασίας και ‘προστατευτικό εξοπλισμό”.

Υπάρχει μια ειρωνεία στο πώς τα μοναστικά, αλλά και τα βιομηχανικά ρούχα, που προορίζονται να διαγράψουν το φύλο και την ατομικότητα, έχουν ανασυντεθεί σε κάτι εντελώς προσωπικό. Τα ίδια ρούχα που παλιότερα συνδέονταν με την υποταγή, τώρα σηματοδοτούν την εξέγερση. Κάτω από την επιφάνεια, κρύβεται ένας διαλογισμός του δημιουργού για τη σύγχρονη ζωή: πώς η εργασία έχει αντικαταστήσει τη θρησκεία και πώς οι άνθρωποι αγοράζουν πλέον επιφανειακά σύμβολα για να κατασκευάσουν ταυτότητα αντί να ορίζονται από τον εαυτό τους.

Ομαδική δουλειά

Ο Rick Owens είναι ένας συλλογικός σχεδιαστής. Στο πλευρό του η σύζυγος και συνεργάτης του Matisse DiMaggio συνεισφέρει στις κοινές δημιουργίες με τη δική της “φορέσιμη τέχνη”. Με τη δική της τεχνική mille-feuille στρώσεις από λεπτό ελαστικό χρησιμοποιούνται για να σχηματίσουν υπέρμετρα υψηλούς, θα λέγαμε γλυπτικούς γιακάδες, απαραίτητους για να περάσει μέσω της συλλογής το πνεύμα της “διακριτικής πολυτέλειας” στο καθημερινό ντύσιμο.
Το εντυπωσιακό ντεφιλέ της συλλογής Concordians ήταν το συλλογικό αποτέλεσμα της πολύ δυνατής ομάδας του Rick Owens και πιστεύουμε πως οι δημιουργίες τους θα αποδειχτούν εξίσου εντυπωσιακές και μοναδικές και κάτω από το φως των προβολέων. Ή, έξω στον ήλιο…