Η γενική συνέλευση της Fenice έδωσε το πράσινο φως στην πρόταση που διατύπωσε ο διευθυντής Claudio Calabi για αύξηση του κεφαλαίου της εταιρίας, που κατέχει τα εμπορικά σήματα της influencer Chiara Ferragni.

Δείτε ακόμη: Meghan Markle: Όταν τα μπισκότα γίνονται οικογενειακή υπόθεση 

Η απόφαση πέρασε με την ψήφο της Sisterhood, της εταιρείας της Chiara Ferragni που ελέγχει το 32,5% της Fenice και της Alchimia του Paolo Barletta (40%). Ο εταίρος Pasquale Morgese (27,5%) καταψήφισε την αύξηση κεφαλαίου. Το ποσό της ανακεφαλαιοποίησης ανέρχεται σε 6,4 εκατομμύρια ευρώ.

Η Chiara Ferragni στην 39η απονομή των βραβείων Goya στη Γρανάδα της Ισπανίας (EPA/MIGUEL ANGEL MOLINA, ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τα κεφάλαια είναι απαραίτητα για να αντιμετωπίσει η εταιρία τα χρέη και τις ζημίες ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ που καταγράφθηκαν τα οικονομικά έτη 2023-2024. Ο ισολογισμός του 2023 έκλεισε με έσοδα γύρω στα 11-12 εκατομμύρια, σε σχέση με τα 14,3 εκατομμύρια του 2022. Ωστόσο, η πραγματική πτώση ήρθε το 2024, με τον κύκλο εργασιών να πέφτει σε μόλις 2 εκατομμύρια ευρώ. Η επιχείρηση πληρώνει τις συνέπειες από το σκάνδαλο που προκλήθηκε γύρω από το κέικ «Pandoro» και την απώλεια εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές, γεγονός που έχει προκαλέσει αβεβαιότητα για το μέλλον της. Για να αντιμετωπίσει την κρίση, η εταιρία μείωσε σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα στο 1 εκατομμύριο ευρώ για το 2025, μείωσε στο μισό το προσωπικό της και μετέφερε τα γραφεία της.

To σκάνδαλο

Το σκάνδαλο Pandoro, που προκάλεσε σάλο στην Ιταλία, ξεκίνησε όταν η Αντιμονοπωλιακή Αρχή της χώρας κατηγόρησε τη Ferragni για παραπλανητική διαφήμιση. Η καμπάνια αφορούσε το χριστουγεννιάτικο κέικ “Balocco Pink Christmas Pandoro” όσο και τα “Πασχαλινά Αυγά Chiara Ferragni”.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία Balocco πωλούσε το ειδικό ροζ Pandoro προς 9,37 ευρώ – σχεδόν τριπλάσια τιμή από την παραδοσιακή εκδοχή του (3,68 ευρώ) – υποστηρίζοντας πως  μέρος των εσόδων από την αγορά του θα δινόταν ως δωρεά στο παιδιατρικό νοσοκομείο Regina Margherita στο Τορίνο. Ωστόσο, αποδείχθηκε πως η Balocco είχε ήδη καταβάλει το ποσό των 50.000 ευρώ στο νοσοκομείο έξι μήνες πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος, ενώ η εταιρεία της Ferragni έλαβε πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ για τη διαφημιστική προώθηση μέσω Instagram.

Η ιταλική αρχή επέβαλε στη Ferragni και στην εταιρία ζαχαροπλαστικής πρόστιμο 1 εκατομμυρίου ευρώ, αλλά το πλήγμα στη φήμη της ήταν πολύ χειρότερο. Τις εβδομάδες και τους μήνες που ακολούθησαν, πολλοί από τους εμπορικούς συνεργάτες της Ferragni – μεταξύ των οποίων η Pantene, η Coca-Cola και η Safilo – φέρεται να ακύρωσαν τις συμφωνίες τους μαζί της. Η ίδια αποχώρησε από το διοικητικό συμβούλιο της Tod’s και έκλεισε το ομώνυμο κατάστημά της στο Μιλάνο.

Η Ferragni απάντησε αρχικά με ένα συγκινητικό βίντεο στο Instagram, περιγράφοντας την απάτη ως “επικοινωνιακό λάθος”. Είπε ότι θα δωρίσει την αμοιβή της ως influencer στο νοσοκομείο, χαρακτήρισε την κύρωση ως “δυσανάλογη και άδικη” και υποσχέθηκε να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης.

Η δίκη για την απάτη έχει οριστεί για το Σεπτέμβριο του 2025. Σε περίπτωση καταδίκης, η Ferragni θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ποινή φυλάκισης έως και πέντε ετών.

Η Ιταλίδα επιχειρηματίας, μετά τις κατηγορίες, επέστρεψε πρόσφατα στις επιδείξεις μόδας. Την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι, παρακολούθησε τις επιδείξεις της Stella McCartney και της Schiaparelli, κάνοντας παράλληλα αναρτήσεις για τους περισσότερους από 28 εκατομμύρια followers της στο Instagram. Στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου εμφανίστηκε για τους Dsquared2 και Roberto Cavalli. Μάλιστα αναφερόμενη στο θέμα, είπε σε έναν δημοσιογράφο: “Τελικά, δεν έκανα τίποτα. Κάτι που δεν θα έκανα ξανά; Λοιπόν, πολλά πράγματα, όπως το να εμπιστεύομαι τους λάθος ανθρώπους, αυτό είναι όλο”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Chiara Ferragni ✨ (@chiaraferragni)

Δείτε ακόμη: Towards Zero: Tο σκάνδαλο απιστίας των David και Victoria Beckham 

H απιστία

Το 2024 ήταν μία δύσκολη χρονιά για την influencer και σε προσωπικό επίπεδο. Τον Φεβρουάριο κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα ότι ο εξαετής γάμος της με τον Fedez είχε τελειώσει και ο ίδιος είχε μετακομίσει από το πολυτελές διαμέρισμα του ζευγαριού, σχεδιασμένο από τη Zaha Hadid, στο κέντρο του Μιλάνου. Φήμες που κυκλοφόρησαν ήθελαν την Feragni να έχει απατήσει τον Fedez κατά τη διάρκεια του γάμου.

Η Ferragni  το διέψευσε με story στο Instagram, λέγοντας ότι είχε μείνει με τον Fedez παρά το γεγονός ότι γνώριζε για τουλάχιστον μία “προδοσία εκείνες ακριβώς τις ημέρες (μία από τις πολλές προφανώς)”. Τελικά, είπε, ήταν εκείνος που την παράτησε για να προστατεύσει την εικόνα του μετά το σκάνδαλο Pandoro. Ισχυρίστηκε ότι τον Δεκέμβριο του 2024, ο Fedez της τηλεφώνησε και της εξομολογήθηκε ότι είχε δεσμό από το 2017. Είπε ότι είχε σκεφτεί να την εγκαταλείψει λίγες ημέρες πριν από τον πολυδιαφημισμένο γάμο τους το 2018, αλλά “δεν ήξερε πώς να κάνει πίσω δημόσια”.

Και συνέχισε: “Η σχέση μου με τον Fedez ήταν πραγματική για μένα. Δεν είχα ποτέ ανοιχτή σχέση (προφανώς ήταν ανοιχτή μόνο για το άλλο μέρος χωρίς να το γνωρίζω) και, παρά ταύτα, είμαι περήφανη που τον αγάπησα άνευ όρων”.

Photo credit: MATTEO CORNER/EPA, ΑΠΕ-ΜΠΕ