Η ανακοίνωση της αποχώρησης του Jack McCollough και του Lazaro Hernandez από τον οίκο Proenza Schouler γεννά πολλά ερωτηματικά στους ανθρώπους του κλάδου. Τον τελευταίο καιρό, οι αλλαγές creative directors στους μεγάλους οίκους έχουν γίνει τόσο συνηθισμένες που πολλοί το παρομοιάζουν με τις «μουσικές καρέκλες» που παίζαμε ως παιδιά. Η αποχώρηση όμως και των δυο δημιουργών από τον οίκο που οι ίδιοι ίδρυσαν προκάλεσε την έκπληξη. Οι σχεδιαστές δεν έδωσαν κάποια συγκεκριμένη εξήγηση για αυτή την απόφασή τους, πέρα από το ότι ήταν «η κατάλληλη στιγμή». Στην ανακοίνωση αναφέρουν επίσης πως θα παραμείνουν στο συμβούλιο των μετόχων κρατώντας ένα μειοψηφικό πακέτο μετοχών. Πέραν τούτου ουδέν.

Οι φήμες λένε

Φήμες θέλουν τους σχεδιαστές να έχουν προσχεδιάσει αυτήν την κίνηση και πως ο διορισμός της  Shira Suveyke Snyder τον προηγούμενο Οκτώβριο ως chief executive του Proenza Schouler αποσκοπούσε στην ομαλή προετοιμασία και μετάβαση του οίκου. Ακόμα πιο έντονες είναι οι φήμες που θέλουν το δημιουργικό δίδυμο να αναλαμβάνουν τον οίκο Loewe μετά την αποχώρηση του Jonathan Anderson  που τα σενάρια υποστηρίζουν πως θα μετακινηθεί στον Dior. Προς το παρόν όλα αυτά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας αφού η Maria Grazia Chiuri παραμένει στη θέση της  creative director στον Dior.

Αναπάντητα ερωτηματικά

Μια αναδρομή στην πορεία του Proenza Schouler από την ίδρυση του το 2002 κάνει τα αναπάντητα ερωτήματα μας ακόμα περισσότερα. Δύο ταλαντούχοι νέοι ίδρυσαν έναν οίκο μόδας με την αγάπη μιας οικογενειακής επιχείρησης – Proenza Schouler είναι τα ονόματα των μητέρων του McCollough και του Hernandez. Ενθουσίασαν τον κόσμο της μόδας με την φρεσκάδα τους, κέρδισαν πέντε βραβεία του Συμβουλίου Σχεδιαστών μόδας της Αμερικής και είχαν την υποστήριξη της ισχυρότερης μορφής του χώρου: της Anna Wintour.

Όλα αυτά ακούγονται υπέροχα, κρίνοντας όμως εκ του αποτελέσματος δεν στάθηκαν αρκετά. Παρά τις προσδοκίες πως θα εξελίσσονταν στο Next Great American Brand και τις θετικές κριτικές που λαμβάνουν οι συλλογές τους οι επενδυτές δεν έχουν «πιστέψει» στο brand.  Τα πολλά υποσχόμενα «Proenza boys» μοιάζουν να μην τήρησαν τις υποσχέσεις τους. Δεν ωρίμασαν όπως περιμέναμε. Παρέμειναν παιδιά.

Photo credit: Courtesy of Proenza Schouler