Η avant-garde άνοιξη του Marc Jacobs
Ο Marc Jacobs παρουσίασε μια avant-garde συλλογή για την άνοιξη με έντονες σιλουέτες και σουρεαλιστικά στοιχεία.
Λίγες ημέρες πριν την επίσημη έναρξη της εβδομάδας μόδας της Νέας Υόρκης, ο Marc Jacobs παρουσίασε τη συλλογή του με τον τίτλο “Courage” για την άνοιξη του 2025. Η Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης υποδέχτηκε τους καλεσμένους τους σχεδιαστή, ανάμεσά τους η Sofia Copola, η Tracee Ellis Ross και η Nara Smith, με ένα σημείωμα σε κάθε θέση που αποτύπωνε το avant-garde πνεύμα της συλλογής και τα συναισθήματα του ίδιου του Jacobs.
Σε μια εποχή που o φόβος για το μέλλον μας επηρεάζει, ο δημιουργός τον αποδέχεται ως “αναγκαίο σύντροφο δημιουργικότητας, αυθεντικότητας, ακεραιότητας και της ίδιας της ζωής », όπως έγραφε. Το κουράγιο που αναφέρει ο τίτλος της συλλογής είναι απαραίτητο μέσα από μια οπτική που τείνει προς την υπερβολή προκειμένου να δηλώσει ότι πρέπει να κάνουμε κάτι.
«Μέσα από την πολύτιμη ελευθερία ονειρευόμαστε και φανταζόμαστε χωρίς περιορισμούς, τολμώντας να είμαστε ευάλωτοι απέναντι στην κριτική και την αποτυχία, όχι για να ξεφύγουμε από την πραγματικότητα αλλά για να βοηθήσουμε να περιηγηθούμε, να την κατανοήσουμε και να την αντιμετωπίσουμε εξερευνώντας μέσα από περιέργεια, πεποίθηση, συμπόνια και αγάπη», ολοκλήρωσε ο σχεδιαστής .
Δυναμική υπερβολή
Ο Jacobs για άλλη μια φορά παρουσίασε δημιουργίες με μια σουρεαλιστική, δυναμική υπερβολή. Οι ογκώδεις σιλουέτες του αψηφούσαν τις αναλογίες του σώματος. Τραπεζοειδή και κυκλικά σχήματα είχαν κάτι το αντισυμβατικό. Κόκκινο, γαλάζιο, ροζ και μοβ συμπλήρωναν την βάση του μαύρου και του μπεζ.
Τα μυτερά παπούτσια, στραμμένα στον ουρανό θύμιζαν έντονα Comme des Garçons και μας έφερναν στο νου διηγήσεις από παραμύθια. Το show η Alex Consani έκλεισε με ένα εντυπωσιακό φουσκωτό κόκκινο φόρεμα. Παγιέτες, βελούδο και πλεκτά δουλεμένα με ιδιαίτερη λεπτομέρεια ανέδειξαν τη δεξιοτεχνία και την εμπειρία του Jacobs που μετράει πλέον 40 χρόνια στον χώρο.
Ένα υπερμεγέθες παραμύθι
Θα μπορούσαμε να πούμε πως μας άφησε την εντύπωση ενός παραμυθιού. Πως ο Jacobs άφησε το συναίσθημα να τον καθοδηγήσει σε μια συλλογή που δεν είχε ως πρωταρχικό ρόλο τη φορεσιμότητα αλλά την καλλιτεχνική αξία. Ο σχεδιαστής βρήκε το «Κουράγιο» να διαφοροποιεί και με τις δημιουργίες του, παρακινώντας μας να το βρούμε και εμείς.