Κάννες: Το κόκκινο χαλί μιλάει ελληνικά
Στις Κάννες συναντάς μοντέλα, ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές, τους πιο αναγνωρίσιμους ανθρώπους του πλανήτη. Ποιο Met Gala; Και ποια Όσκαρ; Αυτή είναι η φαντασίωση των παπαράτσι.
H απονομή στο 78ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών πραγματοποιήθηκε ακριβώς πριν από την έναρξη της Formula 1. Προλάβαμε να δούμε τους απόλυτους σταρ του αμερικανικού και του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Να χειροκροτήσουμε εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, να δούμε τι σημαίνει να χρησιμοποιείς τη μόδα για την εικόνα σου ως αναγνωρίσιμο brand, να συμφιλιώνεσαι με τον χρόνο, να ζεις το τώρα με κάθε επισημότητα.
Είδαμε και Ελληνίδες. Μπορεί οι φωτογράφοι στην Κρουαζέτ να μην τις αναγνώριζαν απαραίτητα, όπως παρατήρησαν πολλοί καλοθελητές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά όταν σε προσκαλεί μία διεθνής εταιρία καφέ ή αλκοολούχων ποτών για να προσφέρεις την λάμψη σου, τότε ο συνδυασμός μιας Ελληνίδας δημιουργού κι ενός οίκου κοσμημάτων, μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Και κάπως έτσι είδαμε την Δούκισσα Νομικού, την Κλέλια Ανδριολάτου, την Ήβη Αδάμου, την Έβελυν Καζαντζόγλου να ποζάρουν με δημιουργίες της Σίλιας Κριθαριώτη και κοσμήματα Kessaris, και την Τόνια Σωτηροπούλου με φόρεμα Stella McCartney, αν και μέχρι πρότινος φορούσε Mi-Ro.
Λεπτομέρειες… Kι αν μπορούσαμε να γυρίσουμε ένα ντοκιμαντέρ για τη φετινή διοργάνωση; Θα προσθέταμε άρωμα. Τη Δούκισσα Νομικού ντυμένη στα λευκά για τη L’Oréal Paris και την Κλέλια Ανδριολάτου με δικό της σενάριο να μαθαίνει γαλλικές εκφράσεις. Η επιλογή της πρώτης να κινηθεί σε λευκούς τόνους, με διακριτικά αξεσουάρ και φυσικό μακιγιάζ, εναρμονίστηκε με την αισθητική των Καννών. Όσο για την Κλέλια Ανδριολάτου έκανε την παρθενική της εμφάνιση στην Κρουαζέτ, όχι απλώς ως καλεσμένη, αλλά με συμμετοχή σε ευρωπαϊκή συμπαραγωγή που προβλήθηκε στην κατηγορία Directors’ Fortnight. Στο Instagram της ανέβασε φωτογραφίες από την παραλία με κίτρινο φόρεμα από την φίλη της, Βάσια Κωσταρά.
Και αν μέσα στην αίθουσα οι ταινίες κρίνονται από το παρατεταμένο χειροκρότημα και την αποθέωση των συντελεστών κάθε φιλμ από τους όρθιους θεατές, η μόδα κρίνεται στις πωλήσεις. Και στις βιτρίνες. Βλέπουμε, θαυμάζουμε, μαθαίνουμε, εκπαιδευόμαστε, αποκωδικοποιούμε, απομυθοποιούμε. Εντυπωσιαζόμαστε από τα κοσμήματα της Chopard και ακόμη κι αν δεν μας φανταζόμαστε με τιάρες από διαμάντια, ξέρουμε πόσο κοστίζει η πολυτέλεια χωρίς να σταματάμε να ονειρευόμαστε. Αυτό δεν είναι το παραμύθι;
Η Scarlett Johansson επένδυσε σε στράπλες φόρεμα Prada και διαμάντια DeBeers, για να αποκαλύψει ένα τατουάζ στην πλάτη, να πιάσει τα μαλλιά της σινιόν και να προσθέσει κόκκινο ματ κραγιόν. Ως σκηνοθέτης, η πλοκή αλλάζει. Η ταινία της «Silent Garden» προβλήθηκε εκτός διαγωνιστικού προγράμματος για να δεχτεί εγκωμιαστικά σχόλια για τη σκηνοθετική της ευαισθησία.
Ποιες άλλες σταρ ξεχωρίσαμε; Την Naomi Campbell με άφρο μαλλιά. Την Izabel Goulart, το μοντέλο που συνηθίζει να έρχεται στην χώρα μας για διακοπές, να παραδίδει μαθήματα πόζας. Την επιστροφή της Angelina Jolie, όπως και της Jodie Foster που επέλεξε αρχαιοελληνική δημιουργία.
Τι να πούμε για την Adriana Sklenarikova με τα ασπρόμαυρα φτερά και πούπουλα; Σα να μην πέρασε μια μέρα. Το ίδιο ισχύει και για την Carla Bruni, η οποία, άλλοτε με ολόσωμη μαύρη φόρμα ή βελούδινο κόκκινο φόρεμα αλλά και εμπριμέ αποκαλυπτικό ρούχο του Roberto Cavalli, κατόρθωσε να επισκιάσει τα πιο περιζήτητα κορίτσια της εποχής. Γιατί δεν είναι μόνο η πόζα και τα νιάτα, είναι και η ακτινοβολία που τυφλώνει.
Η Irina Shayk έπαιξε με πουά και φόρεμα Αrmani, δημιουργία στα όρια της κουτύρ, Elie Saab, φόρεσε όμως και Saint Laurent που βρήκε σε κατάστημα με vintage ρούχα. Αλλά και η Amal Clooney επέλεξε ένα vintage Christian Dior, το οποίο, «δανείστηκε» μάλλον από το αρχείο του οίκου και όχι από thrift store ή αμερικάνικη αγορά της γειτονιάς της…
Η Jennifer Lawrence, η γυναίκα που δεν τιθασεύεται ποτέ, έβαλε στις αποσκευές της για το Φεστιβάλ των Καννών, δημιουργία Dior, η Rihanna ταξίδεψε με γαλάζιο φόρεμα Alaia που σχεδιάστηκε ειδικά για την εγκυμοσύνη της. Η εικόνα της, με φόντο τις ομπρέλες και τη Μεσόγειο, έκανε τον γύρο του κόσμου — όχι μόνο ως στιγμιότυπο αισθητικής τελειότητας, αλλά και ως σύμβολο μιας γυναικείας φιγούρας που ισορροπεί μητρότητα, εξουσία και αυτονομία.
Η Andie MacDowell μας δίδαξε πως να φοράμε ανδρικό κοστούμι και να σταματήσουμε να βάφουμε την ρίζα των μαλλιών μας, όταν εμφανιστούν τα πρώτα λευκά. Η Kristen Stewart, νεόνυμφη, σκηνοθέτης της ταινίας «Glass Veins» και πρέσβειρα του οίκου Chanel, θέλησε να λανσάρει «νέα» μόδα με ροζ τούφες. Εμφανίστηκε με tailored κοστούμι Chanel, αποπνέοντας δυναμισμό και φινέτσα, και δήλωσε πως οι γυναίκες δημιουργοί έχουν πλέον τη δύναμη να αλλάξουν την κινηματογραφική βιομηχανία «από μέσα».
Η Nicole Kidman με κόκκινο φόρεμα Balenciaga, αγκαλιαζόταν με την Salma Hayek στο πάρτι του ομίλου Kering, για να πει για μια ακόμη φορά πως δεν γράφονται σενάρια για γυναίκες ηθοποιούς, προσκαλώντας γυναίκες μπροστά και πίσω από την κάμερα.
Την τελευταία λέξη έχει η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός και μέλος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ, Halle Berry, η οποία, εμφανίστηκε στην πρεμιέρα της ταινίας «Mission: Impossible – The Final Reckoning» με δημιουργία της Celia Kritharioti. Ροζ, μαύρη, με κορσέ και ουρά, έμοιαζε να αδιαφορεί διακριτικά για τον νέο κανονισμό των Καννών που περιορίζει τις ογκώδεις δημιουργίες. Στον κόσμο της εικόνας, το κόκκινο χαλί επιμένει να λέει περισσότερα απ’ όσα δείχνει.