Η “συνταγή” είναι εύκολη σαν τη viral-ική “τυρόπιτα στην τοστιέρα με τρία μόνο υλικά”, απλώς αυτή του μετρ Gaultier περιέχει μόνο δύο: ένα φθαρμένο τζιν παντελόνι και τα φτερά μιας στρουθοκαμήλου. Αυτά είναι τα υλικά που χρησιμοποίησε το τρομερό παιδί της γαλλικής υψηλής ραπτικής για να δημιουργήσει το “L’Écume des jours”, τον “Αφρό των ημερών”, ένα βραδινό φόρεμα από την κολεξιόν “Divine Jacqueline”, άνοιξη/καλοκαίρι 1999. Και εννοείται την αχαλίνωτη φαντασία και δημιουργικότητά του.

Διαβάστε ακόμη: Ο Jean Paul Gaultier όρισε τον Duran Lantink νέο δημιουργικό διευθυντή

Αξία ανεκτίμητη

Τον “Αφρό των ημερών” εμπνεύστηκε ο Jean Paul Gaultier από το ομώνυμο σουρεαλιστικό μυθιστόρημα του Boris Vian, στο οποίο ο πολύ σημαντικός Γάλλος συγγραφέας αναφέρεται στα υπαρξιακά προβλήματα της νιότης, της αρρώστιας και του θανάτου, αλλά και του μεγάλου έρωτα. Περισσότερο σουρεαλιστική είναι και η τιμή την οποία έπιασε στη μοναδική δημοπρασία του οίκου Maurice Auction και Kerry Taylor Auctions, τον Νοέμβριο του 2024: 377.000 ευρώ! Η υψηλότερη τιμή στην οποία έχει πωληθεί μια δημιουργία υψηλής ραπτικής.

Για την ακρίβεια η Γαλλολιβανέζα κυρία Mouna Ayoub, η επιλεγόμενη και “βασίλισσα της μόδας”, η κορυφαία πελάτης των μεγάλων οίκων υψηλής ραπτική, αποφάσισε να εκποιήσει τη συλλογή της σε κομμάτια του Jean Paul Gaultier. Μάζεψε λοιπόν 41 δημιουργίες του μεγάλου σχεδιαστή, αγορασμένες σε βάθος δύο δεκαετιών. “Ο αφρός των ημερών”, είχε αρχική εκτίμηση 25.000-35.000 ευρώ, όμως το τρελό σκαρφάλωμα των τιμών σταμάτησε, όταν το σφυρί του δημοπράτη κτύπησε τρεις φορές επαναλαμβάνοντας αντίστοιχες φορές και την τιμή: 377.000 ευρώ.

Η κα Ayoub επισκέπτεται κάθε χρονιά τα ντεφιλέ των κορυφαίων οίκων υψηλής ραπτικής, ψωνίζει ότι της τράβηξε την προσοχή, εννοείται με όλα τα συμπαρομαρτούντα αξεσουάρ και φοράει την κάθε δημιουργία μία και μοναδική φορά. Στη συνέχεια το ένδυμα αποσύρεται στην γκαρνταρόμπα της (η οποία φανταζόμαστε πως πρέπει να είναι αντίστοιχη σε έκταση με τη “Βασιλική αίθουσα” του Λούβρου). Όποτε η Mouna Ayoub συγκεντρώνει αρκετά κομμάτια από κάποιον οίκο ή μπορεί να τα θεματοποιήσει, τα δίνει προς δημοπράτηση κι έτσι χρηματοδοτεί τις μελλοντικές αγορές της.

Διαβάστε ακόμη: Mouna Ayoub | Η κορυφαία πελάτης των οίκων της Haute Couture

Της μεταμορφώσεως

 

Το ίδιο πνεύμα κυκλικής οικονομίας διακρίνει και τη δημιουργία του Jean Paul Gaultier. “Ο αφρός των ημερών” είναι ένα απλό στράπλες μακρύ φόρεμα, με το πάνω μέρος του να ακολουθεί τον σχεδιασμό του κορσέ και με “γοργονέ” ουρά. Η μεγαλοφυία του Gaultier και η υψηλή αισθητική του έγκειται στα ντεγκραντέ (από το γαλάζιο στο λευκό) φτερά της στρουθοκαμήλου, που δημιουργούν την αίσθηση του αφρού των κυμάτων.

Είναι το “κλικ” που μετατρέπει το απλό σε αριστούργημα και την υψηλή ραπτική ισότιμη των υπολοίπων Καλών τεχνών. Μόνο για τη συναρμογή των φτερών, ώστε να δημιουργηθεί η αίσθηση του “αφρού των κυμάτων” απαιτήθηκαν 64 ώρες δουλειάς. Η φαντασμαγορία χρειάζεται απλά υλικά, σκληρή δουλειά και ταλέντο.

Η ίδια η Mouna Ayoub δήλωσε για τη μοναδική φορά που φόρεσε τον “Αφρό των ημερών”: “είδα ένα φτερό να φεύγει και μου κόπηκε η ανάσα. Έσκυψα, το μάζεψα και εννοείται πως το έδωσα για να μου το αποκαταστήουν”.

Για την ιστορία το σύνολο της δημοπρασίας απέφερε στη Mouna Ayoub και στους οίκους δημοπρασιών συνολικό ποσό 940.000 ευρώ.

Photo credit: Jean Paul Gaultier/ IG