Η Sarah Burton, η αγαπημένη σχεδιάστρια της Kate Middleton, αναζωογονεί τον Givenchy

Η πρώτη συλλογή της Sarah Burton για τον γαλλικό οίκο Givenchy, η οποία σχεδίασε το νυφικό της Πριγκίπισσας της Ουαλίας Kate Middleton, πήρε άριστα.
Είναι πολύ μεγάλη πίεση να αναλαμβάνει μια σχεδιάστρια το τιμόνι ενός μεγάλου οίκου μόδας όπως ο Givenchy, αλλά η Sarah Burton τα κατάφερε άψογα στη φετινή Εβδομάδα Μόδας στo Παρίσι. Η νέα σχεδιάστρια του οίκου Givenchy, η Βρετανίδα δημιουργός, είναι γνωστή και στο ευρύτερο κοινό, εκτός των φίλων της μόδας, ως το όνομα που υπέγραψε το νυφικό της Kate Middleton το 2011. Έναν χρόνο μετά, το Time την τοποθέτησε ανάμεσα στους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιδραστικότητα στον κόσμο.
Η έκτη σχεδιάστρια του γαλλικού πολυτελούς οίκου και δεύτερη γυναίκα σε αυτήν τη θέση, ξεκίνησε την καριέρα της στον Alexander McQueen, από το 1997 έως το 2023 – τα τελευταία 13 χρόνια ως καλλιτεχνική διευθύντριά του. Η διαδρομή της στον Alexander McQueen ξεκίνησε αμέσως μετά την αποφοίτησή της από το Central Saint Martins. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, κατέκτησε τον τίτλο Head of Womenswear. Τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας ανέλαβε μετά τον θάνατο του Alexander McQueen, τον Φεβρουάριο του 2010.
Το εντυπωσιακό show
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε στο πολυτελές Givenchy House στο Παρίσι. Η Βρετανίδα τραγουδίστρια Raye έφτασε φορώντας ένα κοντό μαύρο φόρεμα με κόκκινη ζώνη και παγιέτες, ενώ η Αμερικανίδα ηθοποιός Rooney Mara (το σύγχρονο alter ego της Audrey Hepburn) εμφανίστηκε με ένα αυστηρό μαύρο σακάκι και μεγάλα μαύρα γυαλιά.
Τα μοντέλα περπάτησαν μέσα από έναν λαβύρινθο από λευκά δωμάτια, ανεβαίνοντας μια σπειροειδή σκάλα. Η Sarah Burton έκανε μια λεπτομερή έρευνα στα αρχεία του οίκου Givenchy και ανακάλυψε μια συλλογή από μοτίβα και δείγματα υφασμάτων από την πρώτη συλλογή του ιδρυτή Hubert de Givenchy, από το 1952. Τα συγκεκριμένα βρίσκονταν κρυμμένα στο πρώτο ατελιέ του σχεδιαστή και ανακαλύφθηκαν μόλις πριν από ένα χρόνο, κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης. Η Sarah Burton συγκινήθηκε από τις χειρόγραφες σημειώσεις στα μοτίβα, και όλο αυτό την ενέπνευσε στη νέα της συλλογή, ώστε να δημιουργήσει νέα σχήματα και όγκους,
Back to silhouette
“Επιστροφή στη σιλουέτα. Αυτή είναι η ραχοκοκαλιά του οίκου σήμερα”, δήλωσε η Burton, παρουσιάζοντας τις ασπρόμαυρες της συλλογής του 1952, που μοιάζουν με φωτογραφίες από ξεχασμένη ταινία του Χίτσκοκ. Η Sara Burton παρουσίασε μια εξαιρετική συλλογή από παλτό και σακάκια σε σχήμα κλεψύδρας, γεωμετρικές φούστες και αυστηρά φορέματα. Στα ιστορικά σαλόνια ραπτικής του Givenchy στη λεωφόρο George V, οι καλεσμένοι, συμπεριλαμβανομένων των Rooney Mara, Kit Conner, Yseult και Daniel Roseberry, κάθονταν σε σκαμπό από φακέλους κραφτ. Οι φάκελοι, ήταν σαν εκείνους που περιείχαν αυτά τα σκίτσα του 1952.
Ωδή στον Hubert de Givenchy
Η Sara Burton άφησε πολλά τελειώματα ακατέργαστα στα σακάκια και τα φορέματά της. Σα να σταμάτησε ο ράφτης το ρούχο του για να το συνεχίσει αργότερα. Ένα σμόκιν που έμοιαζε ημιτελές αλλά ήταν τέλειο, ένα λευκό πουκάμισο που έμοιζε να είναι στο στάδιο της πρόβας, αλλά δεν ήταν. Η Burton απέφυγε τα στολίδια, τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ. Και αυτά που χρησιμοποίησε τα μεταμόρφωσε σε τοπ.
Αλλά έδωσε έμφαση στο χρώμα. Το έντονο κίτρινο του λεμονιού, κάποια λεπτεπίλεπτα floral κεντήματα και πολύ τούλι. “Η συνολική αίσθηση που ήθελα να δώσω, είναι αυτή μιας απογυμνωμένης σιλουέτας. Μια σιλουέτα χωρίς στολίδια έχει μια αγνότητα, κάτι που νομίζω πως υπήρχε ανέκαθεν στις συλλογές του Hubert de Givenchy”, κατέληξε η Sara Burton.
Σε μια εποχή που οι δημιουργικές διευθύντριες μεγάλων οίκων μετριούνται στα δάχτυλα, η Burton έκανε ένα ντεμπούτο εξαιρετικό και μια συλλογή που δείχνει να κατανοεί απόλυτα το γυναικείο σώμα. Οι περισσότεροι καινούριοι δημιουργικοί διευθυντές χρειάζονται μερικές σεζόν για να “βρουν τη φωνή τους”. Η Sara Burton την βρήκε αμέσως.