Killing Godot: Σε παγκόσμια πρώτη το νέο έργο του Nicholas Kazan

Σε παγκόσμια πρώτη, το νέο έργο του Nicholas Kazan ανεβαίνει στο Θέατρο Τόπος Αλλού στις 14 Νοεμβρίου.
Τι συμβαίνει όταν δύο ηθοποιοί υποδύονται επί 70 χρόνια τους ίδιους χαρακτήρες, πάνω στο ίδιο σανίδι, με τις ίδιες φράσεις, την ίδια σιωπή και την ίδια αναμονή; Το Killing Godot, το νέο έργο του Αμερικανού συγγραφέα Nicholas Kazan (Νίκολας Καζάν), γιου της θρυλικής σκηνοθετικής φυσιογνωμίας Elia Kazan, επιχειρεί να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα μέσα από ένα παράξενο, υπαρξιακό ταξίδι στο χρόνο, τη μνήμη και την ουσία της θεατρικής πράξης.
Η παράσταση, σε σκηνοθεσία του Νίκου Καμτσή, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 14 Νοεμβρίου 2025, στο Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ, συνεχίζοντας τη μακρόχρονη ενασχόληση του ίδιου και του θεάτρου με το έργο και τη φιλοσοφία του Samuel Beckett.
Μια μετα-μπεκετική φαντασίωση
Στο επίκεντρο του Killing Godot βρίσκονται δύο γηραιοί ηθοποιοί, οι Δημήτρης Φραγκιόγλου και Πάνος Σκουρολιάκος, που ενσαρκώνουν τους Εστραγκόν και Βλαντιμίρ, ή μάλλον, που είναι πια αυτοί οι ρόλοι. Με φόντο ένα θέατρο που μοιάζει με φάντασμα άλλων εποχών, φορτωμένο με μπαούλα, βαλίτσες και ξεχασμένες σκηνικές οδηγίες, το δίδυμο παραμένει σε μια αιώνια αναμονή. Όμως η αναμονή αυτή, μέσα από την ερμηνευτική τους δύναμη, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική τελετή, σε μια μαύρη κωμωδία γεμάτη συγκίνηση, ακόμα και σε μια πράξη αντίστασης απέναντι στο πέρασμα του χρόνου.
Η γραφή του Kazan δεν είναι αντιγραφή αλλά ελεύθερη συνομιλία με τον Beckett. Το έργο στήνει ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, ένα παιχνίδι ρόλων όπου οι ταυτότητες έχουν διαλυθεί, τα λόγια έχουν γίνει αποσκευές και οι σιωπές σκηνικές οδηγίες που επιβιώνουν, ακόμα κι όταν οι ήρωες δεν θυμούνται πια ποιοι είναι.
Μια γυναίκα χωρίς όνομα, με ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις
Και καθώς η επανάληψη μοιάζει να γίνεται μοίρα, στη σκηνή εισβάλλει το απρόβλεπτο: μια μυστηριώδης γυναικεία φιγούρα, δίχως όνομα, μόνο με ερωτήσεις, διαπεραστικές, ακριβείς, σχεδόν βασανιστικές. Ψάχνει το «σπίτι του Γκοντό» και η παρουσία της λειτουργεί σαν ρήγμα στην επανάληψη, σαν απειλή στην αναμονή. Οι δύο άντρες ξαφνικά αμφιβάλλουν: μήπως ο Γκοντό ήταν πάντα εκεί;
Το έργο μετατοπίζεται διαρκώς: από τη φάρσα στη φιλοσοφία, από την ποίηση στην καταγγελία, από το μπεκετικό σύμπαν σε ένα νέο, εσωτερικό τοπίο. Ο θεατής δεν παρακολουθεί απλώς μια παράσταση∙ κατοικεί μια μνήμη.
Το Beckett project του ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ
Η επιλογή του έργου δεν είναι τυχαία. Το Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ έχει γράψει τη δική του ιστορία πάνω στο έργο του Beckett, με παραστάσεις όπως το Περιμένοντας τον Γκοντό (2007), το Τέλος του παιχνιδιού (2009), την Τελευταία μαγνητοταινία του Κραππ (2011) και τις Ευτυχισμένες Ημέρες (2020). Όμως, όπως τονίζει η ομάδα, δεν “ανεβάζουν” Beckett. Τον κατοικούν.
Με το Killing Godot, η έρευνα αυτή κορυφώνεται. Όχι ως αναπαραγωγή, αλλά ως εσωτερική βουτιά στα «μετά» του Beckett. Στους απόηχους μιας φωνής που δεν παύει ποτέ να ρωτά: τι είναι θέατρο, τι είναι χρόνος, τι σημαίνει να υπάρχεις πάνω στη σκηνή;
Μια παράσταση που είναι και στοχασμός
Το Killing Godot είναι ένα έργο συγκινητικό και ταυτόχρονα πικρά αστείο. Μια ποιητική αλληγορία για τη σκηνή, τον χρόνο και την ύπαρξη. Μια κατάδυση στο τέλος μιας αναμονής που δεν τελειώνει ποτέ.
Γιατί, τελικά, μήπως ο Γκοντό ήρθε κι απλώς δεν τον αναγνώρισε κανείς;
Ταυτότητα παράστασης
Killing Godot του Nicholas Kazan
- Σκηνοθεσία-Σκηνικό: Νίκος Καμτσής
- Κοστούμια: Μίκα Πανάγου
- Σκηνικά αντικείμενα και κατασκευές: Ιωάννα Καραγιώργου
- Φωτογραφίες-promo video: Topos arte
- Προβολή & Επικοινωνία: We Will – Βάσω Σωτηρίου
- Ερμηνεία: Πάνος Σκουρολιάκος, Δημήτρης Φραγκιόγλου. Μαζί τους η performer Ναταλί Φλουρή.
- Πού: Θέατρο ΤΟΠΟΣ ΑΛΛΟΥ – Κεντρική Σκηνή (Κεφαλληνίας 17 Αθήνα 210 8656004
- Πρεμιέρα: Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025
- Πότε: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή 20.30μμ
- Εισιτήρια: 18 ευρώ, άνω των 65: 15, Φοιτητικό/νεανικό: 12 ευρώ
- Κρατήσεις εισιτηρίων στο More.com και στο ταμείο του θεάτρου στο: 210 8656004
- Διάρκεια: 85′
- Προπώληση : more.com