Το Υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε πρόσφατα την αλλαγή φρουράς στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), με την Αγγελική Βαρελά να παραλαμβάνει τα ηνία από την Άντζελα Γκερέκου, κατόπιν σχετικής απόφασης της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη, μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 5062/2023. Η ανάληψη της προεδρίας από την Αγγελική Βαρελά αποτελεί μια επιλογή υψηλού κύρους για τον ΕΟΤ, καθώς πρόκειται για στέλεχος με μακρά και πολυεπίπεδη διαδρομή στον ελληνικό τουρισμό, γνωρίζοντας τον κλάδο σε βάθος τόσο σε θεωρητικό όσο και σε επιχειρησιακό επίπεδο. Αυτή η αλλαγή σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον Οργανισμό, που ξεκινά με την παρουσίαση της νέας διαφημιστικής καμπάνιας του ΕΟΤ, η οποία στοχεύει να αναδείξει ακόμα πιο δυναμικά και καινοτόμα την εικόνα της Ελλάδας ως κορυφαίο τουριστικό προορισμό διεθνώς.

4 εποχές, 4 επεισόδια

Τα γυρίσματα της σειράς ντοκιμαντέρ τεσσάρων επεισοδίων “Greece 365”, παραγωγής του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, που έχει ως στόχο την ανάδειξη στο διεθνές κοινό του ελληνικού πολιτισμού, της γαστρονομίας, την τοπικής ταυτότητας και των βιωματικών εμπειριών που αποκομίζουν οι επισκέπτες από τη χώρα μας, ξεκινούν τον Σεπτέμβριο υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.

Διαβάστε ακόμη: Kαλοκαίρι 2025: Οι celebrities που επέλεξαν την Ελλάδα

Do you like fraulein the Greece?

Τα τέσσερα επεισόδια διαρθρώνονται στη βάση των αντίστοιχων εποχών του χρόνου, προβάλλοντας, κάθε φορά, επιμέρους περιοχές της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, το 1ο επεισόδιο έχει τίτλο “Άνοιξη – Η Αναγέννηση” και περιλαμβάνει την Ήπειρο (ανθισμένες αμυγδαλιές, πασχαλινές τελετουργίες), την Πελοπόννησο (περίοδος φύτευσης, καλλιέργεια αρχαίων σπόρων), την Κρήτη (λιβάδια με βότανα, μέλισσες, αγριολούλουδα) και τις Κυκλάδες (ανοιξιάτικα πανηγύρια).

Το 2ο με τίτλο “Καλοκαίρι – Ο παλμός του ήλιου” προβάλει τη Σαμοθράκη (τελετή πυροβασίας), τη Νίσυρο (ηφαιστειακό πανηγύρι), την Αμοργό (ψαροχώρι, επιστροφή μεταναστών) και την Επίδαυρο (αρχαίο θέατρο, θερινές παραστάσεις κάτω από τα άστρα).

Το 3ο επεισόδιο είναι αφιερωμένο στο «Φθινόπωρο – Ο θερισμός της μνήμης» και παρουσιάζει τη Νεμέα (τρύγος και πάτημα σταφυλιών), τη Λέσβο (συγκομιδή ελιάς), τη Θεσσαλία (απόσταξη τσίπουρου) και διάσπαρτα χωριά της ενδοχώρας (τεχνίτες, ηλικιωμένοι αφηγητές, νέοι με βιώσιμες πρακτικές).

Τέλος, το 4ο επεισόδιο έχει τίτλο «Χειμώνας – Η ψυχή μέσα στη σιωπή» και εστιάζει στο Μέτσοβο και στη Φλώρινα (χειμώνας στα βουνά, μετακινούμενοι κτηνοτρόφοι), στη Μάνη (θύελλες, πέτρινα χωριά), στο Άγιο Όρος (μοναχοί, ψαλμωδίες, χειρόγραφα) και στην Ευρυτανία (ορεινό σχολείο, παιδεία μέσα στη σιωπή). Η σειρά θα προβληθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μέσω επιλεγμένων συνεργασιών με διεθνή μέσα ενημέρωσης, πολιτιστικούς φορείς και τουριστικούς οργανισμούς.

Διαβάστε ακόμη: Θαλάσσιες σπηλιές στην Ελλάδα: Ανακαλύψτε 5 υπόγειους παράδεισους

Η Ελλάδα από το 1929

Ο ΕΟΤ, ο πλέον συμπαθής ίσως κρατικός οργανισμός, προσπαθεί φιλότιμα να εντάσσει τη χώρα μας στους ιδιαίτερα ελκυστικούς τουριστικούς, ξεκινώντας μάλιστα από τις εποχές όπου ο μαζικός τουρισμός δεν είχε ανακαλυφθεί ούτε καν ως όρος. Η πρώτη αφίσα του ΕΟΤ χρονολογείται από το 1929 και πρόκειται για μια λιθογραφία, βασισμένη σε μια φωτογραφία της Nelly’s, με θέμα τον Παρθενώνα. Δεν γνωρίζουμε τον βαθμό επίδρασής της, όμως έκτοτε ξεκίνησε μια ευρεία χρηματοδότηση παραγωγής αφισών, με σκοπό να διαμοιραστούν παγκόσμια, στην οποία συμμετείχαν και πολλά μεγάλα ονόματα των ελληνικών τεχνών. Ζωγράφοι, γραφίστες φωτογράφοι, σχεδιαστές και κινηματογραφιστές στη συνέχεια έβαλαν το λιθαράκι τους (και το βάρος της υπογραφής τους), για να μετράμε σήμερα 30 εκ. αφίξεις ετησίως.

Ο Γιάννης Μόραλης υπογράφει το 1949 την αφίσα με το υδραίικο σπίτι, το τραπεζάκι του καφενείου και το πλοίο που έρχεται, σηματοδοτώντας τη μετακίνηση του ενδιαφέροντος από την αρχαιοπρεπή θεματολογία στην ομορφιά του νησιωτικού τοπίου, αλλά και στη γραφικότητα της καθημερινής ζωής.

Ο Σπύρος Βασιλείου ζωγραφίζει ένα ακρόπρωρο, ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Γιώργος Μανουσάκης, ακόμη και ο Γιώργος Βακιρτζής (ο οποίος, έγινε γνωστός για τις αριστουργηματικές κινηματογραφικές γιγαντοαφίσες του), ο Αλέκος Φασιανός και άλλοι. Οι αφίσες του ΕΟΤ θα έπρεπε κάποια στιγμή να αποτελέσουν το αντικείμενο μιας ξεχωριστής αναδρομικής έκθεσης, ιδιαίτερα οι “ζωγραφικές”, που εννοείται πως είναι όλες συλλεκτικές.