Το κείμενο που ακολουθεί είναι κατάλληλο για άνω των 25 ετών. Περιέχει άγνωστες λέξεις, επώδυνες αναμνήσεις και τρυφερούς χαρακτηρισμούς.

Διαβάστε ακόμη: To πιο υπέροχο σχέδιο του Karl Lagerfeld

“Ε, κυρ Στέφανε, έχεις γράμμα από το γιο σου τον Μανώλη στη Γερμανία”, όχι απλώς ένα ηχητικό “μπιπ”. “Διάβασε το παιδάκι μου γιατί εγώ δεν βλέπω καλά”… Χωρίς να το έχουμε ψάξει αναρωτιόμαστε αν οποιοδήποτε email δίνει παρόμοια δυνατότητα. Ο ταχυδρόμος σας εύρισκε και συνεχίζει να σας βρίσκει σε οποιαδήποτε απομακρυσμένη κοινότητα κι αν κατοικούσατε. Το ίδιο και το email, μόνο που με τον ταχυδρόμο αντάλλασες και κανά νέο, έλεγες και μια κουβέντα.

Υπάρχει βέβαια σήμερα μια ειδοποιός διαφορά: ο ταχυδρόμος στο παρελθόν, όταν ήταν το μοναδικό κανάλι επικοινωνίας, έφερνε στην πλειοψηφία καλές ειδήσεις. Από τους συγγενείς στο εξωτερικό, από τον αγαπημένο που υπηρετούσε τη θητεία του, από τον πατέρα που πολεμούσε. Τη σύνταξη του ΟΓΑ σε μετρητά! Σήμερα, μεταφέρει κατά πλειοψηφία δυσάρεστες ειδήσεις: “ειδοποίηση διακοπής παροχής ηλεκτρικής ενέργειας” ή εμφραγματικούς λογαριασμούς νερού ή ρεύματος.

Διαβάστε ακόμη: Παγκόσμια Ημέρα Μόδας: Η μόδα δεν έχει ρεπό, ούτε στις 9 Ιουλίου

Η επιστολή υπερέχει πάντοτε ενός email. Μπορεί για παράδειγμα να αρωματίσει με το άρωμά της μια κοπέλα το email που στέλνει στον αγαπημένο της, όπως έκαναν παλιά μουσκεύοντας το επιστολόχαρτο; Μπορεί κάποιος να διακρίνει τη συγκίνηση με την οποία γράφτηκε το κείμενο ενός SMS ή ενός email; Μπορεί να διπλώσει ένα email και να το κουβαλάει πάντοτε μαζί του; Σας αφήνει τη χρονική δυνατότητα ένα μήνυμα που στάλθηκε μέσω των social media, να σκεφτείτε τις ταχυδρομικές υπηρεσίες σε 192 κράτη στον πλανήτη – ανάμεσά τους και στις περισσότερες από τις μικρότερες χώρες παγκοσμίως; Δίνει ένα email την πολυαισθητική εμπειρία που προσφέρει μια επιστολή; Το άρωμα του χαρτιού και της μελάνης, τη γεύση από την κόλλα του φακέλου και των γραμματοσήμων. Την προσεκτική επικόλλησή τους στο φάκελο, τη φορτισμένη διαδρομή μέχρι το ταχυδρομικό κουτί των ΕΛΤΑ;

Photo credit: justanumber.gr

Σήμερα υπάρχουν ταχυδρομικά γραφεία, τα οποία παίζεται αν απέχουν 100-200 μ. στην ευθεία μεταξύ τους. Στο Μονακό, ένας και μοναδικός ταχυδρόμος θα μπορούσε να διακινήσει στο μισό της βάρδιας το σύνολο της αλληλογραφίας, αν δεν υπήρχαν κάποιες ανηφόρες που γνωρίζουν καλά οι φανατικοί της F1. Στα νησιά του Ειρηνικού, Βανουάτου και Νουάρου, που είναι εντελώς επίπεδα, θα μπορούσε κάποιος να αποστείλει μόνος του την επιστολή του διπλώνοντας ως σαϊτα τον φάκελό της.

Όλα τους βασίζουν την επιβίωσή τους αποκλειστικά στην πώληση γραμματοσήμων και σφραγίδων ταχυδρομείου σε συλλέκτες. Η ανθρωπότητα δεν δείχνει την παραμικρή επιθυμία συναισθηματικά να αποκοπεί από τον ταχυδρόμο με το ποδήλατο, από την πολυχρησιμοποιημένη δερμάτινη τσάντα, τα γραμματοκιβώτια, τα γραμματόσημα και την προσπάθεια να γράψουμε, όσο το δυνατόν πιο καλλιγραφικά, το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση στον φάκελο.

Photo credit: Getty images/ Istock