Ανακαλύψαμε 4 πολυθρόνες design αντίγραφα στις πιο οικονομικές τιμές!
Ανακαλύψαμε τέσσερις πολυθρόνες design αντίγραφα, κομψές και άνετες, που προσφέρουν στιλ υψηλής αισθητικής χωρίς να επιβαρύνουν το budget του σπιτιού σας.
Το καλό design δεν χρειάζεται να κοστίζει ακριβά. Με λίγη έρευνα και τις σωστές επιλογές, μπορείτε να αποκτήσετε πολυθρόνες design–αντίγραφα που αποπνέουν στιλ και χαρακτήρα, χωρίς υπερβολικό κόστος. Συγκεντρώσαμε τις πιο οικονομικές προτάσεις της αγοράς, οι οποίες συνδυάζουν προσεγμένο σχεδιασμό, άνεση στην καθημερινή χρήση και εξαιρετικό value for money, ώστε να ταιριάξουν εύκολα σε κάθε χώρο και αισθητική.
Διαβάστε ακόμη: Soft, cocoon, mood: Η πολυθρόνα-καταφύγιο του Robbie Williams
1. Chell chair
Σχεδιαστής: Hans Wegner
Έτος: 1948

€129, www.polihome.gr
Η καρέκλα CH07 «Shell» του Hans J. Wegner αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά αντικείμενα του σκανδιναβικού μοντερνισμού και η ιστορία της αντικατοπτρίζει τη διορατικότητα αλλά και την επιμονή του δημιουργού της. Οι ρίζες του σχεδίου της ανάγονται στο 1948, όταν ο Wegner άρχισε να πειραματίζεται με τη σχετικά νέα τότε τεχνική της διαμόρφωσης καμπύλων από συγκολλημένο ξύλο, δημιουργώντας ένα πρωτότυπο από καμπυλωτό κόντρα πλακέ με τρία πόδια, μια τολμηρή και πρωτοποριακή επιλογή για την εποχή.
Χρειάστηκαν περίπου δεκαπέντε χρόνια μέχρι να επανέλθει σε αυτή την ιδέα και να τη μετουσιώσει στη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, παρουσιάζοντας επίσημα την CH07 στην Έκθεση Φθινοπώρου των Επιπλοποιών στην Κοπεγχάγη στις 20 Σεπτεμβρίου 1963. Παρότι οι κριτικοί υποδέχθηκαν θετικά το σχέδιο, το ευρύ κοινό το βρήκε υπερβολικά φουτουριστικό και έτσι η παραγωγή της ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Η πραγματική αναγνώριση ήρθε μόλις το 1998, όταν ο οίκος Carl Hansen & Søn αποφάσισε να επαναφέρει την καρέκλα σε παραγωγή, αποκαλύπτοντας τη διαχρονική της αξία και καθιερώνοντάς την ως σύμβολο του δανέζικου design.
Με τα χαρακτηριστικά «φτερωτά» καθίσματα, τα καμπυλωτά πόδια, την πλάτη που αγκαλιάζει το σώμα και τη χρήση διαστρωματωμένων καπλαμάδων που δημιουργούν έντονη πλαστικότητα και σταθερότητα παρά τα τρία πόδια, η CH07 ενσαρκώνει τη φιλοσοφία του Wegner ότι μια καρέκλα πρέπει να είναι ταυτόχρονα άνετη και γλυπτική. Η επετειακή έκδοση των 60 χρόνων, επιβεβαιώνει τη διαχρονικότητα και την ευελιξία του σχεδίου, αποδεικνύοντας πως η «Shell» παραμένει μέχρι σήμερα ένα ζωντανό έργο τέχνης που συνεχίζει να εμπνέει και να εξελίσσεται χωρίς να χάνει τον αυθεντικό της χαρακτήρα.
Διαβάστε ακόμη: Feng Shui: Αλλάξτε την ενέργεια του υπνοδωματίου και κοιμηθείτε καλύτερα
2. Πολυθρόνα Lounge Chair και υποπόδιο
Σχεδιαστές: Charles & Ray Eames
Έτος: 1956
Κατασκευαστής: Vitra

Πολυθρόνα με σκαμπό, €335,87, www.maissis.gr
Η πολυθρόνα Eames Lounge Chair και το συνοδευτικό σκαμπό, σχεδιασμένα από τους Charles και Ray Eames, γεννήθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1950 με στόχο να προσφέρουν ένα «καταφύγιο από τις πιέσεις της σύγχρονης ζωής», συνδυάζοντας την άνεση με την υψηλή αισθητική. Κατά τη σύλληψη του σχεδίου, ο Charles Eames είχε περιγράψει ότι οι δημιουργοί επιδίωκαν την «ζεστή, φιλόξενη όψη ενός καλοχρησιμοποιημένου γαντιού του μπέιζμπολ», μια εικόνα που αποτυπώνει την αίσθηση οικειότητας και χαλάρωσης που ήθελαν να προσφέρει το κάθισμα στο σώμα.
Η πολυθρόνα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το 1956, από την αμερικανική τηλεόραση, όταν οι Eames εμφανίστηκαν στην εκπομπή Home του NBC, γεγονός που εκτόξευσε τόσο το αντικείμενο όσο και τους ίδιους στη σφαίρα της παγκόσμιας αναγνώρισης. Παρά τη μεγάλη της εμπορική επιτυχία, η Eames Lounge Chair παρέμεινε πιστή στις χειροποίητες λεπτομέρειες και στην ποιότητα κατασκευής που τη διακρίνουν μέχρι σήμερα, κατακτώντας τη θέση της στις μόνιμες συλλογές κορυφαίων μουσείων όπως το MoMA της Νέας Υόρκης και το Art Institute of Chicago και καθιερώνοντάς την δικαίως ως ένα από τα απόλυτα εικονικά αντικείμενα του μοντέρνου design.
3. Wiggle chair
Σχεδιαστής: Frank Gehry
Έτος: 1970
Κατασκευαστής: Vitra

Πολυθρόνα Favorsy pakoworld rattan σε φυσική απόχρωση 52x65x90εκ, €340, www.kollises.gr
Η καρέκλα Wiggle του Frank Gehry αποτελεί ένα εμβληματικό παράδειγμα του πώς ο πειραματισμός με απλά υλικά μπορεί να οδηγήσει σε διαχρονικό design. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο Gehry, εμπνευσμένος από τις παιδικές του αναμνήσεις στο μαγαζί εργαλείων του παππού του, άρχισε να πειραματίζεται με κυματοειδές χαρτόνι που βρήκε έξω από το γραφείο του στο Λος Άντζελες, ανακαλύπτοντας ότι, όταν τοποθετείται σε εναλλασσόμενες στρώσεις, αποκτά εντυπωσιακή αντοχή.
Έτσι γεννήθηκε η σειρά Easy Edges, με πιο γνωστό κομμάτι την Wiggle Side Chair, της οποίας η γλυπτική, κυματιστή μορφή συνδύαζε αισθητική και λειτουργικότητα. Παρότι η καρέκλα γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ο Gehry διέκοψε την παραγωγή φοβούμενος ότι θα επισκίαζε την αρχιτεκτονική του πορεία, ωστόσο αργότερα τα δικαιώματα πέρασαν στη Vitra. Σήμερα, η Wiggle Chair εκτίθεται στο MoMA της Νέας Υόρκης και θεωρείται ορόσημο του μοντέρνου design, αποδεικνύοντας ότι ακόμη και το χαρτόνι μπορεί να μεταμορφωθεί σε αντικείμενο υψηλής τέχνης.
4. Πολυθρόνα UP-5 Donna
Σχεδιαστής: Gaetano Pesce
Έτος: 1969
Κατασκευαστής: B&B Italia

Compressed πολυθρόνα Nextdeco ριγέ μαύρο-άσπρο, 102x120xΥ92εκ., €426, mageco.gr
Η εμβληματική πολυθρόνα Up του Ιταλού σχεδιαστή Gaetano Pesce γεννήθηκε το 1968 από μια απλή αλλά ριζοσπαστική παρατήρηση: ο Pesce, κρατώντας ένα σφουγγάρι στο ντους, συνειδητοποίησε πώς ένα υλικό μπορεί να συμπιέζεται και να επανέρχεται στο αρχικό του σχήμα, ιδέα που τον οδήγησε στον πειραματισμό με πολυουρεθάνη σε κενό αέρος. Το αποτέλεσμα ήταν μια πολυθρόνα που «φούσκωνε» μόνη της μόλις αφαιρούνταν από τη συσκευασία της, συνδυάζοντας τεχνολογική καινοτομία με έντονο συμβολισμό.
Η ογκώδης, καμπυλωτή μορφή της, εμπνευσμένη από αρχαία ειδώλια γονιμότητας, συνοδευόταν από ένα υποπόδιο δεμένο σαν μπάλα με αλυσίδα, εκφράζοντας, όπως εξηγούσε ο ίδιος ο Pesce, τη θέση της γυναίκας ως «φυλακισμένης» σε μια κοινωνία ανδρικών προκαταλήψεων. Παρότι η παραγωγή της από την B&B Italia διακόπηκε το 1973 λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών για τα υλικά της, η πολυθρόνα απέκτησε μυθικό status και επανήλθε το 2000 σε οικολογική εκδοχή, απαλλαγμένη από φρέον, παραμένοντας έως σήμερα ένα από τα πιο δυνατά και πολιτικά φορτισμένα αντικείμενα στην ιστορία του σύγχρονου design. Η καρέκλα αναφερόταν και ως «Big Mamma», «Donna» και «La Mamma».
Το ρεπορτάζ δεν είναι διαφημιστικό.
Creative: Φίλια Μητρομάρα
