Μετά το γλυπτό της casta diva κι ένα αξιόλογο έργο της street art προκαλεί αντιπαραθέσεις χωρίς να προσπαθεί να προκαλέσει. Το όραμα ενός Πατρινού street artist που υλοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, ανάγκασε το πανελλήνιο να συζητά περί τέχνης.

Διαβάστε ακόμη: Ο Βασίλης και η Ελίζα Γουλανδρή γίνονται street art από τον Cacao Rocks

Η Κάλλας που μας ενώνει

Ο Γιώργος Καλογερόπουλος βρέθηκε στη Νέα Υόρκη, μετανάστης από το Νεοχώρι Ιθώμης Μεσσηνίας, μαζί με τη σύζυγό του Λίτσα Δημητριάδου από τη Στυλίδα Φθιώτιδας. Ενόσω η Λίτσα ήταν έγκυος το ζευγάρι μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου στις 2 Δεκεμβρίου 1923 γεννήθηκε η Sophie Cecelia Kalos, σύμφωνα με το αμερικανικό πιστοποιητικό γέννησής της. Χρειάστηκε να περάσουν 25 περιπετειώδη χρόνια και πάνω από 4-5 αλλαγές ονοματεπώνυμου για να εμφανιστεί η Μαρία Κάλλας, η κορυφαία μονωδός που γνώρισε ο πλανήτης μας. Ουδείς μπορεί να επιβεβαιώσει πλέον, αν η Μαρία Κάλλας επισκέφτηκε ποτέ το Νεοχώρι Ιθώμης ή έστω την ίδια την Καλαμάτα, αν δοκίμασε τα περίφημα σύκα του τόπου ή αν αγόρασε ένα από τα ονομαστά μαντήλια της πόλης. Το ονοματεπώνυμό της πάντως έγινε ένα από brand names της πόλης, μαζί με τη σφέλα και τη Μαύρη θύελλα, μια και το oνοματεπώνυμό της πήρε ο Σύλλογος Αποφοίτων του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας: “Μαρία Κάλλας”.

Διαβάστε ακόμη: Μαρία Κάλλας: Η φωνή της έγινε άγαλμα

Ο Κλεομένης Κωστόπουλος είναι ένας ιδιαίτερος καλλιτέχνης. Αν και ξεκίνησε πατροπαράδοτα τη ζωγραφική σύντομα παράτησε τους καμβάδες και τα πινέλα για να τα αντικαταστήσει με τοίχους. Έγινε δηλαδή street artist, με ζωγραφική κατάρτιση κι όχι κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του street artist και γράφει με πολύχρωμα σπρέι ακατανόητες λέξεις σε μαντρότοιχους.

Ο Κλεομένης Κωστόπουλος έφαγε την πετριά με τη Μαρία Κάλλας κατακούτελα και έτσι διέσχισε τα 200 χλμ. που χωρίζουν την Πάτρα με την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας με ένα μεγάλο όραμα να το διαφεντεύει. Έπρεπε να βρει έναν “καμβά” για να απαθανατίσει τη μούσα του: μια επιφάνεια ανάλογη με το καλλιτεχνικό μέγεθός της. Ο χώρος βρέθηκε στον πλαϊνό τοίχο μιας πολυκατοικίας και ήταν έκτασης 115 τ.μ.. Αφού εξασφάλισε τη βοήθεια των αρχών του μεσσηνιακού δήμου ξεκίνησε να σχεδιάζει το περίγραμμα από το ολόσωμο πορτρέτο της Μαρίας Κάλλας όπως είχε κατά νου του.

Βλέπετε, ένας street artist για να δημιουργήσει μια ρεαλιστική απεικόνιση σε τόσο μεγάλο μέγεθος χρειάζεται ένα γερανοφόρο όχημα. Βέβαια, ο Μιχαήλ Άγγελος για να ζωγραφίσει την Καπέλα Σιξτίνα χρησιμοποίησε σκαλωσιές, διέθετε όμως αρκετούς μαθητές για να υλοποιήσουν τον αρχικό σχεδιασμό του, ενώ ο Κλεομένης Κωστόπουλος ήταν παντελώς μόνος του.

Ars brevis

O Κλεομένης Κωστόπουλος χρειάστηκε γερανοφόρο όχημα για να υλοποιήσει το έργο του.

Ο Αχαιός καλλιτέχνης φρόντισε να αποτυπώσει στο φόρεμα της Μαρίας Κάλλας, το οποίο παρεμπιπτόντως θυμίζει φλοράλ δημιουργία του Yves Saint Laurent, όλα τα καλά της περιοχής: “η ελιά, το σταφύλι, το σύκο, αλλά και πουλιά που συναντάει κανείς στη Μεσσηνία, όπως το κοτσύφι, το σπουργίτι, το κοράκι”, όπως εκμυστηρεύτηκε ο ίδιος στην Καθημερινή. Βέβαια, για να γκρινιάξουμε κι εμείς, η καρδερίνα και το αηδόνι δεν είναι άγνωστα στη μεσσηνιακή γη και δημιουργούν μάλιστα και συνειρμούς, αλλά έστω…
Με το που ολοκλήρωσε το έργο του ένας μικρός κακός χαμός ξεκίνησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι σχέση έχουν τα σύκα με την Κάλλας; Τι γυρεύει ένα κοράκι στον δεξιό ώμο της casta diva; Και άλλα τέτοια ωραία…

Ας σταματήσουμε να γκρινιάζουμε: ο Κλεομένης Κωστόπουλος δεν έχει χορηγούς τον αγροτικό συνεταιρισμό της Καλαμάτας ώστε να κατηγορηθεί πως διαφημίζει κάτι για ίδιο συμφέρον. Ούτε είναι σωστό να παρεμβάλλεται ο καθένας στην έμπνευση ενός καλλιτέχνη. Το έργο του Κλεομένη Κωστόπουλου, είναι αληθινό έργο τέχνης και μακάρι να υπήρχαν κι άλλοι αντίστοιχοι καλλιτέχνες, μπας και ομορφύνουν κάπως οι κακάσχημες πόλεις μας. Γιατί τι διαφορετικό νομίζετε πως πουλάει η Λυών με τις τοιχογραφίες της που την έχουν κάνει διάσημη παγκόσμια;

Photos credits: efstratios_pantazidis/Instagram, www.tharrosnews.gr/, ertnews.gr