Οι άνθρωποι που κινούν τα νήματα στη Louis Vuitton δεν δίσταζαν ποτέ να μοιράζονται τα σημαντικότερα κεφάλαια της θρυλικής ιστορίας του οίκου. Ωστόσο, το νέο coffee table book τους υιοθετεί μια πρωτότυπη προσέγγιση, δένοντας παρελθόν και παρόν ανάμεσα σε δύο εντυπωσιακά εξώφυλλα.

Διαβάστε ακόμη: Αυτό το νέο βιβλίο προσφέρει πρόσβαση στα αρχεία του Jean Paul Gaultier

Το From Louis to Vuitton, που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο από την Assouline και γράφτηκε από τον Γάλλο δημοσιογράφο Arthur Dreyfuss, είναι δομημένο σε 54 ενότητες, καθεμία αφιερωμένη σε ένα γράμμα. Η μορφή του δεν απαιτεί γραμμική ανάγνωση, αντιθέτως, μπορείτε να ανοίξετε σχεδόν οποιαδήποτε σελίδα και να ανακαλύψετε κάτι νέο για τον οίκο. Το «A», για παράδειγμα, παραπέμπει στο Asnières, όπου βρίσκεται το εργαστήριο κατασκευής μπαούλων της Louis Vuitton, ενώ το «M» αντιστοιχεί στο Monogram, το εμβληματικό μοτίβο LV που διακοσμεί πλήθος προϊόντων.

Διαβάστε ακόμη: Το βιβλίο-έπος του Valentino: Η ζωή, τα σχέδια και οι μούσες του σε 576 σελίδες

Για τη συγγραφή του βιβλίου, ο Dreyfuss συνεργάστηκε με τον Pierre‑Louis Vuitton, απόγονο έκτης γενιάς του ιδρυτή και επικεφαλής του savoir-faire του οίκου. Όπως αναφέρει, αφιέρωσε χρόνο ώστε να εξηγήσει την οικογενειακή ιστορία, αλλά και να κατανοήσει σε βάθος την τέχνη της κατασκευής μπαούλων, μια διαδικασία που ξεκίνησε πριν από περίπου δύο χρόνια.

Το μπαούλο, άλλωστε, αποτέλεσε το προϊόν που καθιέρωσε τη Louis Vuitton. Η εταιρεία αναπτύχθηκε παράλληλα με τη ραγδαία εξάπλωση των ταξιδιών αναψυχής στα μέσα του 19ου αιώνα. Τα μπαούλα της ξεχώρισαν αρχικά για το επίπεδο καπάκι και τον πάτο τους, στοιχεία που τα καθιστούσαν ιδανικά για στοίβαξη στα αμπάρια ατμόπλοιων και τρένων. Σήμερα, ο οίκος είναι εξίσου γνωστός για τη σειρά Keepall αλλά και για τη μεγάλη σειρά αποσκευών Horizon με ρόδες, σχεδιασμένων ώστε να κινούνται με άνεση στα αεροδρόμια.

«Τον 19ο αιώνα ταξιδεύαμε με πλοία και χρειαζόμασταν μεγάλα μπαούλα για μακρινά ταξίδια. Στις αρχές του 20ού αιώνα ταξιδεύαμε με αυτοκίνητα και χρειαζόμασταν μικρότερες αποσκευές, όπως το Alzer», εξηγεί ο Pierre-Louis Vuitton. «Αυτή είναι η ιστορία της Louis Vuitton: να κατανοεί τις ανάγκες των πελατών και να προσαρμόζει τις αποσκευές», συμπληρώνει.

Για τον Pierre-Louis, η διαδικασία αυτή δεν αφορούσε μόνο την παρουσίαση της κληρονομιάς του οίκου με έναν νέο τρόπο, αλλά και τη βαθύτερη ενασχόληση με την οικογενειακή ιστορία. Το γράμμα «G», για παράδειγμα, αναφέρεται στον Gaston, επίσης πρόγονό του. Ο Gaston ήταν ο εγγονός του Louis Vuitton και ο πρώτος που ξεκίνησε να καταγράφει την ιστορία της εταιρείας. Χάρη στο έργο του, κατέστη δυνατό να δημιουργηθεί σήμερα αυτό το βιβλίο, με όλα τα αρχεία και τις φωτογραφίες.

Ο τόμος των 250 ευρώ διατίθεται μέσω των μπουτίκ της Louis Vuitton και του εκδότη του αλλά μπορείτε να το βρείτε στην Ελλάδα και εδώ. Μπορείτε να το θεωρήσετε το απόλυτο δώρο για συλλέκτες του οίκου και λάτρεις της ιστορίας.

Photo creative: Ανδρέας Κωστόπουλος