Το παγωτό περνάει από το TikTok: Οι πιο παράξενες μπουκιές του καλοκαιριού
Το παγωτό αλλάζει. Το παγκόσμιο trend που δεν ξεκίνησε από το TikTok, αλλά γιγαντώνεται από αυτό είναι η ασυνήθιστη γεύση του. Θα δοκιμάζατε ένα παγωτό μουστάρδα;
Το γλυκό έχει παντρευτεί γαστριμαργικά με το αλμυρό (και εννοείται και το αντίστροφο) εδώ και πολλά χρόνια. Πολλοί έχουμε δοκιμάσει σοκολατάκια με νιφάδες θαλασσινού αλατιού ή κινέζικα Sweet & Sour Ribs. Λέτε να μας ξενίσουν λοιπόν τα γλυκόξινα χοιρινά παϊδάκια σε κυπελάκι, ως γεύση παγωτού;
Διαβάστε ακόμη: Ποια ξενοδοχεία προτιμούν οι γαλαζοαίματοι και πόσο στοιχίζει η βραδιά;
I scream, you scream, we all scream for mustard ice cream?
Αν η οικογένεια Καραντινάκη δεν μετακόμιζε αναγκαστικά από την Πόλη στο Παγκράτι πριν από 60 χρόνια, τότε το παγωτό – μουστάρδα French’s που παρουσιάστηκε πέρυσι στα ψυγεία των αμερικανικών σούπερ μάρκετ, θα ήταν μια αυθεντική ιδέα. Τους είχε προλάβει όμως κατά έξι δεκαετίες το “παγωτό – μουστάρδα” του ζαχαροπλαστείου “Τούλα”, που μαζί με τον εμβληματικό φραπέ του Χρήστου Λέντζου, που εμφανίστηκε την ίδια εποχή, έβαλαν το Παγκράτι στη γαστρονομική σκηνή της Αθήνας. Το παγωτό που συνεχίζει να παράγεται και να πωλείται έως σήμερα από την “Τούλα” είναι προστατευμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, όμως δεν περιέχει… μουστάρδα στη σύνθεσή του.
Γεγονός πάντως είναι πως ολοένα και περισσότεροι παίζουν με τις γεύσεις των παγωτών και είναι θέμα χρόνου, να εμφανιστούν και στη χώρα μας, αν όχι τα artisanal παγωτά μικρών οίκων, αλλά αυτά των πολυεθνικών κολοσσών όπως η Heinz, που ήδη έχει τροφοδοτήσει τα ψυγεία διαφόρων αλυσίδων παγκοσμίως με όλες τις γνωστές έτοιμες σάλτσες της σε έκδοση παγωτού!
Διαβάστε ακόμη: Ψηφιακός sous-chef: Πώς το ChatGPT αλλάζει τη γαστρονομία
Το στομάχι περνάει από το TikTok
Απλώς χρειάζεται να ρίξετε μια ματιά στο TikTok για να διαπιστώσετε τη μανία: εκατοντάδες βίντεο με influencers, χρήστες του διαδικτύου, ακόμη και ορισμένα μέσα ενημέρωσης που σχολιάζουν αυτές τις αλμυρές δημιουργίες. Και είναι σαφές ότι η φόρμουλα είναι δημοφιλής. “Είναι καλύτερο από ό,τι φανταζόμουν”, σχολιάζεται το παγωτό βύνης κριθαριού Sarson’s.
Το παγωτό με γεύση πέστο του Filippo Berio περιγράφεται ως “αρκετά ευχάριστη”, ενώ η γεύση ελιάς Perello “καθόλου άσχημη”. Το μόνο μειονέκτημα αυτής της γευσιγνωσίας; Το παγωτό Branston Piccalilli (αυτό το ιδιαίτερο βρετανικό καρύκευμα με βάση τα λαχανικά), που περιγράφεται ως “βάναυση επίθεση στους γευστικούς κάλυκες”.
Το 2022, η Βρετανίδα σχεδιάστρια αξεσουάρ Anya Hindmarch λάνσαρε, εκτός από τη συλλογή από πανάκριβες τσάντες για εκείνη τη χρονιά, ένα concept store με τίτλο The Ice Cream Project στην μπουτίκ της The Village στο Λονδίνο. Ενώ το pop-up κατάστημα παρουσιάζει παγωτά και σορμπέ, οι κλασικές γεύσεις απουσιάζουν παντελώς. Αντ’ αυτού, η Hindmarch παρουσιάζει cult βρετανικές μάρκες, ως επιλογές παγωτών σε απίθανες γεύσεις, όπως τα παραδοσιακά φασόλια σε σάλτσα ντομάτας και η σάλτσα σόγιας Kikkoman ή το “παγωτό φυτικό γάλα με κορνφλέικς”. Αρκετά για να τραβήξουν το ενδιαφέρον των χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι αναζητούν συνεχώς νέες γαστρονομικές τάσεις.
Η άνθηση των ασυνήθιστων συνδυασμών
Ωστόσο, τα αλμυρά παγωτά δεν είναι καινούρια, ειδικά στον μικρό κόσμο των chefs με αστέρια Michelin. Ο Alain Passard του παρισινού εστιατορίου L’Arpège έχει ήδη συμπεριλάβει στη λίστα του παγωτό ντομάτας για να συνοδεύσει την καλοκαιρινή σούπα γκασπάτσο, ενώ ο κορυφαίος Ιταλός chef Massimo Bottura, βραβευμένος με τρία αστέρια Michelin, έχει πειραματιστεί με παγωτά βαλσαμικό ξύδι και μουστάρδα. Έτσι, αν αυτές οι τολμηρές δημιουργίες απολαμβάνουν τέτοια δημοτικότητα σήμερα, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο φαινόμενο TikTok.
Πράγματι, στις μέρες μας, η γαστρονομική εμπειρία φαίνεται να υπερισχύει της γεύσης και το φαγητό ακολουθεί τις τάσεις όπως ακριβώς η μόδα ή η ομορφιά. “Ο ντόρος που δημιουργήθηκε γύρω από τη σοκολάτα του Ντουμπάι, τα χρωματιστά λάτε ή τα τοπικά χειροποίητα τσιπς το αποδεικνύει: αυτά τα φαινόμενα, όταν αξιοποιούνται σωστά, γίνονται πραγματικοί μοχλοί ανάπτυξης”, εξηγεί στη Figaro ο Gabriel Destremaut, ειδικός στην SumUp, μια εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η πλατφόρμα κρατήσεων TheFork και ο διεθνής οργανισμός καινοτομίας NellyRodi προέβλεψαν ορθώς αυτήν την αναζήτηση παράξενων γεύσεων σε μια μελέτη σχετικά με τις γαστρονομικές τάσεις για το 2025. Με την άφιξη της Γενιάς Ζ στη γαστρονομική σκηνή, απίθανες και άκρως instagram-ικές γεύσεις σαγηνεύουν με στόχο να δημιουργήσουν θόρυβο στα κοινωνικά δίκτυα. Τάσεις όπως το βούτηγμα κλασικών (αλμυρών) τσιπς σε παγωτό, οι ενθουσιώδεις δηλώσεις για ένα κρουασάν kimchi ή ακόμα και το γέμισμα nuggets με χαβιάρι. Κάτι που δοκιμάστηκε και επικυρώθηκε από την ίδια τη Rihanna. Μένει να δούμε τι θα ακολουθήσει.
Made in Greece

Παγωτό με γεύση mac ‘n’ cheese! Θα δοκιμάσουμε και γεύση μακαρόνια με κιμά;
Παρόλο το παγωτό μουστάρδα της Τούλας υπάρχει στην Ελλάδα επί εξήντα χρόνια, οι σάλτσες παγωτά της Heinz δεν τόλμησαν να εμφανιστούν στην ελληνική αγορά. Δειλά δειλά όμως έχουν κάνει την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη το παγωτό τζατζίκι, χωρίς σκόρδο όμως και το παγωτό λαδολέμονο από τον Βάρσο Χαλανδρίου. Επίσης εμφανίστηκε, πάλι στη συμπρωτεύουσα, ένα παγωτό μαγειρίτσα (!) όμως δεν γνωρίζουμε αν επρόκειτο για σοβαρά δημιουργική προσπάθεια της χώρας μας στη νέα τάση ή μια απόπειρα αντίστοιχη του “μπουγατσάν” (μπουγάτσα + κρουασάν) που είχε εμφανιστεί πριν κάποια χρόνια.