Το Monaco Yacht Show 2025 που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Μόντε Κάρλο, θεωρείται ως ένα από τα αποδοτικότερα events για το πριγκιπάτο. Αν και το επισκέπτονται μόνο 20.000 άνθρωποι, είναι τέτοια η οικονομική τους επιφάνεια και τόσο έντονη η διάθεσή τους να ξοδεύουν χρήματα, που o πρίγκιπας Albert II δεν χρειάστηκε για ακόμη άλλη μια χρονιά να φορολογήσει τους Μονεγάσκους.

Διαβάστε ακόμη: Το τελευταίο ντεφιλέ του Giorgio Armani

Ισχυρή ελληνική παρουσία (και πανέμορφη)

Δύο σκάφη ξεχωρίζουν ιδιαίτερα στο 32ο Monaco Yacht Show και το ένα σας το έχουμε πρώτοι παρουσιάσει ήδη: πρόκειται για το Admiral Armani, μία θαλαμηγό υψηλής αισθητικής που αποτελεί το κύκνειο άσμα του κορυφαίου Ιταλού σχεδιαστή. Αν και Υψηλής Ναυπηγικής, κυκλοφορεί σε δύο μόλις αντίτυπα, τα οποία και τα δύο είναι ελληνοκυπριακής ιδιοκτησίας Κώστα Κλεάνθους.

Το δεύτερο είναι το super yacht “O’Madeleine”, η πιο πρόσφατη κατασκευή 197 ποδιών (56 μέτρων) από την Golden Yachts, το πρώτο κύτος της σειράς GY60. Η O’Madeleine συνδυάζει δύο σχεδιαστικά δυνατά σημεία: τον εσωτερικό της σχεδιασμό υπογράφει το κορυφαίο Studio Vafiadis, ενώ τη διακόσμηση έχει αναλάβει ο οίκος Massari Design.

Μια σειρά από συνεχόμενα φιμέ παράθυρα και έντονες γραμμές ορίζουν το σκάφος ως προφίλ. Στο κάτω κατάστρωμα βρίσκεται ένα beach club με χαμάμ και lounge χαλάρωσης. Στο κατάστρωμα ηλιοθεραπείας, υπάρχει ένα ειδικά κατασκευασμένο τζακούζι και ένας υπαίθριος κινηματογράφος. Στο εσωτερικό, ειδικά κατεργασμένο δέρμα stingray (γιγαντιαίο σαλάχι), ψάθινα πάνελ και χειροποίητα κατεργασμένο μάρμαρο επενδύουν εσωτερικά τις υπερκατασκευές, ενισχύοντας το μεσογειακό σχεδιαστικό μοτίβο του γιοτ, μαζί με σκανδιναβικά γλυπτά έπιπλα κατά παραγγελία.

Διαβάστε ακόμη: Η συναρπαστική ιστορία του φορέματος της Grace Kelly που φόρεσε η εγγονή της

Άλλος έχει το όνομα…

H “O’Mathilde” ικανοποιεί οποιαδήποτε επιθυμία εκείνου που μπρεί να την αποκτήσει. Όπως, π.χ., την ανάγκη να βυθιστεί σε ένα jacuzzi, τη στιγμή που δίπλα υπάρχει παντακάθαρη θάλασσα (η κοπέλα δεν συμπεριλαμβανεται στον εργαστασιακό εξοπλισμό της θαλαμηγού).

H θαλαμηγός “O’Mathilde”, στα τέσσερα καταστρώματά της, προσφέρει ευέλικτη διαμονή για 12 άτομα σε επτά καμπίνες. Η κύρια σουίτα βρίσκεται στο επάνω κατάστρωμα. Υπάρχει μια ακόμη VIP σουίτα στο κύριο κατάστρωμα, μαζί με μια καμπίνα με δύο μονά κρεβάτια. Στο κάτω κατάστρωμα υπάρχουν τρεις ευρύχωρες διπλές καμπίνες και μια καμπίνα με δύο μονά κρεβάτια, οι οποίες είναι εξίσου κομψές.

Το εξελιγμένο σύστημα ψυχαγωγίας του ελέγχεται από iPad/iOs, επιτρέποντας στους επισκέπτες να προσαρμόσουν τη δική τους εμπειρία στο πλοίο.
Στην “O’Mathilde” υπηρετούν 13 μέλη πληρώματος.

Παρότι που ως ιδιοκτήτης αναφέρεται της “O’Mathilde” αναφέρεται ως ο Νίκος Παπαδάκης, όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ των super yachts, πως πίσω από κάθε “O’…” στην ονομασία οποιουδήποτε αξιόλογου σκάφους αναψυχής κρύβεται η βολιώτικη οικογένεια Δράγνη, η παγκόσμια leader στην κατασκευή και εκμετάλλευση μεγάλων σκαφών αναψυχής.

Ο Νίκος Παπαδάκης, απλή συνωνυμία με το παλαίμαχο μοντέλο, είναι παγκόσμια γνωστός broker και όπως συνηθίζεται στις αγοροπωλησίες τέτοιων σκαφών το ονοματεπώνυμό τους υποκαθιστά τα ονόματα των πραγματικών ιδιοκτητών.

Και μια πανέμορφη Ιταλίδα

Το 60μετρο “Katana” είναι μικρότερο από το τρικάταρτο “Falcone Maltese”, όμως μεγαλύτερο από το μοιραίο “Bayesian”, όλα ιστιοπλοϊκά αριστουργήματα των ναυπηγείων Perini.

Για να μην ασχολούμαστε μόνο με το ελληνικό “μεγάλο το της θαλάσσης”, βλέμματα και καρδιές κλέβει άλλο ένα έντονα φορτισμένο συναισθηματικά ιταλικό σκάφος. Πρόκειται για το “Katana” της Perini Navi, τον μεγαλύτερο αδελφό του περιβόητου “Bayesian”, του οποίου η απρόσμενη βύθιση τον Αύγουστο του 2024, ανοιχτά των Αιολικών νήσων, έγινε αφορμή να χάσουν τη ζωή τους 7 άτομα, ανάμεσά τους ο ιδιοκτήτης του σκάφους και CEO της Morgan Stanley.

Το 4o σκάφος της σειράς “Katana” συνδυάζουν την απαράμιλλη αισθητική της Perini Navi με τις επιδόσεις. Οι ανοιχτοί χώροι καταστρώματος και οι διπλοί σταθμοί πηδαλίου του γιοτ εξασφαλίζουν μια ομαλή και ευχάριστη εμπειρία πλεύσης, ενώ παράλληλα ενισχύουν την εκλεπτυσμένη εμφάνισή του. Το υψηλής απόδοσης, πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα ανάρτησης ιστίων, που συμπεριλαμβάνει και μπούμα από ανθρακονήματα, έχει σχεδιαστεί ώστε να βελτιστοποιεί την απόδοση και τον χειρισμό της πλεύσης.

Ταυτόχρονα, το υδραυλικό σύστημα επιτρέπει την εύκολη διαχείριση των πανιών. Όλοι αυτοί οι αυτοματισμοί καθιστούν αυτό το πανέμορφο γιοτ εύκολο στην πλεύση και τους αγώνες.