Μητέρα, γόνος, καλλιτέχνης: Η ιστορία της Μαρίας Ιωάννου σε 3 λέξεις

Η Μαρία Ιωάννου στο ξεκίνημα των 50 της έχει κάνει τις επιλογές της, συνεχίζει να έχει ακόρεστη όρεξη για ζωή και δημιουργία και να είναι μια πολύ γοητευτική γυναίκα.
Η οικογένεια του Δάκη Ιωάννου και της Λιέττας Σταυράκη είναι τουλάχιστον ασυνήθιστη: ενώ δουλειές υπάρχουν άφθονες στο επιχειρηματικό πορτφόλιό της, η βενιαμίν της οικογένειας Έλλη δημιουργεί σουρεαλιστικά μικρογλυπτά, ο Στέλιος, ως Dj Velix είναι και επαγγελματίας Dj, ενώ η Μαρία μπορεί πλέον να συστήνεται ως εικαστικός. Κι απομένει μόνο ο πρωτότοκος Χρήστος Ιωάννου για να ασχολείται με τα βαριά assets της οικογένειας. Βέβαια και το καθένα από τα υπόλοιπα αδέλφια έχει επιφορτιστεί με κάποιον τομέα, όπως η Μαρία Ιωάννου που “τρέχει” το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και την τεράστια συλλογή με έργα σύγχρονης τέχνης του Λεωνίδα, όπως τον βάφτισε ο παπάς στη Λεμεσσό, Ιωάννου.
Διαβάστε ακόμη: Κατερίνα Πολέμη: Η εφοπλιστική γόνος με το αφοπλιστικό ταλέντο
Μάθε τέχνη…

Η Λιέττα Σταυράκη Ιωάννου με τη μικρή Μαρία. Η Λιέττα ήταν μόλις 19 ετών όταν τη γέννησε.
Προτού καν ολοκληρώσει τις σπουδές της στις ΗΠΑ η Μαρία Ιωάννου έγινε μητέρα. Το δεύτερο παιδί της οικογένειας Ιωάννου γεννήθηκε το 1973 στην Κύπρο, ένα χρόνο πριν την τουρκική εισβολή. Η οικογένεια με τη Μαρία μωρό και τον Χρήστο μόλις δύο ετών μετακόμισε στο Λονδίνο. Δεν ρίζωσαν όμως για πολλά χρόνια: επέστρεψαν στη Μεσόγειο και εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, όπου ο πρωτότοκος Χρήστος γράφτηκε στο γυμνάσιο του Κολλεγίου Αθηνών, ενώ η δεκάχρονη αδελφή του στο δημοτικό.
Τέλειωσαν και οι δύο τους το ίδιο σχολείο με τον πατέρα τους. Πιθανότατα στο Κολλέγιο Αθηνών η Μαρία Ιωάννου γνώρισε τον συνομήλικο της εφοπλιστή, γόνο τότε, Γιώργο Ψάλτη. Η Μαρία έφυγε για να σπουδάσει τέχνες στη Βοστώνη και στον τρίτο χρόνο φοίτησης, όταν έπρεπε να επιλέξει κατεύθυνση ανάμεσα στη ζωγραφική και τη γλυπτική, διέκοψε τις σπουδές της και επέστρεψε στην Ελλάδα. Παντρεύτηκε τον Γιώργο Ψάλτη και απόκτησαν αμέσως ένα γιο. Είναι αυτός που έκανε “γιαγιά” τη Μαρία Ιωάννου, πολλά χρόνια προτού ο χρόνος δικαιολογήσει ένα τέτοιο χαρακτηρισμό.
Διαβάστε ακόμη: Δωροθέα Ιωάννου: The next door βασίλισσα της ναυτιλίας

Η Μαρία Ιωάννου και ο πρωτότοκος γιος με τον Γιώργο Ψάλτη που την έκανε γιαγιά!
Η Μαρία Ιωάννου απόδωσε αργότερα την απόφασή της να διακόψει τις σπουδές, στην ανασφάλεια που αισθανόταν βλέποντας τα έργα τέχνης που συνέλεγε ο πατέρας της και κοσμούσαν το σπίτι τους. Πολύ αργότερα σε μία συνέντευξή της στη lifo. gr υπήρξε περισσότερο επεξηγηματική. “Θυμάμαι τον πατέρα μου να λέει ότι για να γίνεις καλός καλλιτέχνης πρέπει να αφιερώσεις τη ζωή σου σε αυτό, δεν μπορείς να κάνεις και κάτι άλλο, και ενώ με ενθάρρυνε να ζωγραφίζω, άλλο τόσο με αποθάρρυνε αυτή η σκέψη. Ήμουν μικρή και ήθελα να κάνω οικογένεια, παιδιά”.
Ο νεανικός γάμος της με τον Γιώργο Ψάλτη δεν έμελλε να ριζώσει τόσο πολύ αντίστοιχα με τις ποσότητες ρυζιού που δέχτηκε το νεαρό ζευγάρι και πολύ και σύντομα χώρισαν, παραμένοντας όμως καλοί φίλοι μέχρι σήμερα.
Κι άστηνα…

Από τον γάμο της με τον Τζώνη Καλημέρα απέμεινε μια καλή σχέση σήμερα, φωτογραφίες και ίσως ένα τατουάζ καρδιά με το όνομά του…
Η Μαρία Ιωάννου γνώρισε τον Τζώνη Καλημέρη το 2000 όταν εκείνη ήταν 27 και ο πρώην διευθυντής προγράμματος του MEGA δούλευε πάνω σε μια πρόταση του Σωκράτη Κόκκαλη για το σχεδιασμό ενός καναλιού. Γοητευτικός, κοσμικός στις εμφανίσεις του, μέλος μιας μεγάλης καλλιτεχνικής παρέας, η οποία εκείνο τον καιρό καθόριζε τα πράγματα, είχε λίγο καιρό πριν χωρίσει από την ηθοποιό Κοραλία Καράντη, με την οποία είχε κι αυτός αποκτήσει ένα γιο.
Παντρεύτηκαν το 2001, μόλις τρεις ημέρες πριν από τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού, του Λεωνίδα. Η τελετή έλαβε χώρα στο Δημαρχείο Φιλοθέης και ήταν λιτή και απέριττη, λόγω της κατάστασης της νύφης. Τον Λεωνίδα, που πήρε το όνομα του παππού Δάκη, ακολούθησε ο Αλέξανδρος. Η Μαρία Ιωάννου εργαζόμενη “καλή νοικοκυρά”, ασχολούνταν με το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και με τους τρεις πλέον γιούς της, ενόσω ο Τζώνη Καλημέρης άλλαζε τα κανάλια σαν τα πουκάμισα. Επρόκειτο για ένα ζευγάρι αναφοράς για την κοσμική Αθήνα, αχώριστοι παντού, εκτός από το ψάρεμα, το οποίο ο Τζώνη λάτρευε και η Μαρία Ιωάννου τον άφηνε να βγαίνει μόνος του με το ταχύπλοο σκάφος τους “Kalamaraki”.
Έκαναν πολυήμερες διακοπές με τα παιδιά τους στην Ύδρα και στην Κέρκυρα, όπου η οικογένεια Ιωάννου διατηρεί αρχοντικά και στη Μύκονο. Το 2004 το ζευγάρι έγιναν κουμπάροι στον γάμο του Νίκου Χατζηνικολάου με την Κρίστυ Τσολακάκη, ενώ στους επιστήθιους φίλους τους συγκαταλέγονται, μεταξύ πολλών άλλων επωνύμων, ο Θύρος Κανελλόπουλος, ο Γιάννης Λάτσιος, η αείμνηστη διεθνής μας σχεδιάστρια Σοφία Κοκοσαλάκη (με την οποία είχαν και κουμπαριά, αφού η Μαρία βάφτισε το παιδί της), όπως και η Ελμίνα Κοπελούζου με τον Κωνσταντή Σπυρόπουλο. Ο γάμος τους κράτησε 14 ολόκληρα χρόνια και το διαζύγιό τους σάστισε κυριολεκτικά την κοσμική Αθήνα. Στη Μαρία Ιωάννου άφησε, εκτός από τους δύο γιους, τις αναμνήσεις ενός μεγάλου έρωτα και ένα κατακόκκινο τατουάζ – καρδιά στο αριστερό της μπράτσο με το όνομα “Johnny”…
Κι αν πεινάσεις…

Η Μαρία Ιωάννου και ο Αλιόσα Γκρίσιν στο γάμο της Χρυσής Βαρδινογιάννη με τον Νικόλαο Ντε Γκρες.
Η Μαρία Ιωάννου στο ξεκίνημα των 50 της είναι μια πολύ νέα γυναίκα για να ασχολείται αποκλειστικά με τα παιδιά και το εγγόνι της ή την ενασχόλησή της με το ίδρυμα ΔΕΣΤΕ. Έχει ωριμάσει, έχει κατασταλάξει, έχει ξεπεράσει τις αμφιβολίες που την ταλαιπωρούσαν στο παρελθόν, έχει κάνει τις προσωπικές επιλογές της. Χρειάζεται ένα σύντροφο στο πλευρό της που να τις σέβεται και όχι να τις καθορίζει.
Δημοσιεύματα και ο φωτογραφικός φακός επιμένουν πως αυτός είναι ο Αλιόσα Γκρίσιν, γιος του παλιού επιχειρηματία και bon vivant Βασίλη Γκρίσιν, επικεφαλής της άλλοτε κραταιάς Alpha Grissin. Το ζευγάρι έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στον γάμο της Χρυσής Βαρδινογιάννη με τον Νικόλαο Ντε Γκρες στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου Ραγκαβά και ακολούθησαν και άλλες στη συνέχεια.
Πιάστηνα!

Η ζωγράφος Μαρία Ιωάννου με δύο έργα της στην πρώτη έκθεσή της.
“Τελικά έκανα μια μεγάλη διαδρομή για να γνωρίσω τον εαυτό μου και να κατανοήσω αυτό που ανέκαθεν χρειαζόμουν να κάνω, να ζωγραφίζω”. Η Μαρία Ιωάννου πήρε επιτέλους τη μεγάλη απόφαση, που είχε αποφύγει να κάνει 30 χρόνια νωρίτερα. Στην “αναζήτηση του χαμένου χρόνου” η Μαρία Ιωάννου έπεσε κυριολεκτικά με τα μούτρα. Ζητούσε από φίλες της να της ποζάρουν, ζωγράφιζε κι η ίδια τον εαυτό της. Από τα σχέδια με κάρβουνο, πέρασε στα λάδια και άρχισε να ζωγραφίζει ασταμάτητα: σε τέτοιο βαθμό που πολύ γρήγορα έφτασε να διαθέτει τόσο υλικό ώστε να μπορεί να το εκθέσει.
Ο Ιταλός αρχιτέκτονας, designer και φωτογράφος Carlo Mollino ήταν αυτός που την επηρέασε καθοριστικά. “Έβλεπα τις Ρolaroids του Mollino και σκέφτηκα να μου ποζάρουν γυναίκες, φίλες μου που τις παρατηρώ χρόνια. Απομόνωσα τα κομμάτια που μου άρεσαν και άρχισα να τις ζωγραφίζω με έναν τρόπο ίσως πιο ρομαντικό. Υπάρχει το ροζ και το χρώμα του δέρματος, το σώμα που αναπνέει και ασκεί μια ακαταμάχητη έλξη, τα μικρά σημάδια, οι ελιές, τα τατουάζ. Είναι σαν μια μικρή ρωγμή μέσα από την οποία μου επιτρέπεται να επεξεργαστώ έναν γυναικείο κόσμο που τον πλησιάζω και μετά απομακρύνομαι.
Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς με ένα άλλο σημείο του σώματος και έναν τρόπο που ήθελα να είναι μαλακός, γι’ αυτό δεν υπάρχει φόντο. Πίσω από το σώμα όλα αχνοφαίνονται, όλα είναι πιθανά, μπορεί να είναι παντού αυτά τα σώματα”. Τα θετικά σχόλια όσων από τον κλειστό της κύκλο έβλεπαν τα έργα της, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή της και θέλησε να επικοινωνήσει με το ευρύτερο φιλότεχνο κοινό.
Η πρώτη έκθεσή της με τον τίτλο “Τhirsty” το 2022, αποκάλυψε στους συνέλληνες μια πολλά υποσχόμενη νέα εικαστικό, Η Μαρία Ιωάννου καλλιτεχνικά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον καινούριο “κρασί”, που επιδέχεται παλαίωση, ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά μεγάλο.