Πρόσφατα κυκλοφόρησε στο μετρό, η καινούρια διαφημιστική καμπάνια μιας κολοσσιαίας εταιρείας ζυμαρικών, που αφορά τις έτοιμες σάλτσες της. Είναι στο ίδιο πνεύμα με τη λίγο παλιότερη εξαιρετική διαφημιστική καμπάνια μιας πολύ γνωστής μαγιονέζας, που έπαιζε με το δίπολο “δεν έχεις τίποτα;/έχεις κάτι”. Η προσθήκη της συγκεκριμένης μαγιονέζας πάνω σε οτιδήποτε, το μεταμόρφωνε σε “κάτι”. Στο ίδιο πνεύμα ακριβώς κινείται και η καινούρια διαφημιστική καμπάνια με τις σάλτσες: “δεν έχεις τίποτε να φας κι έχεις μια έτοιμη σάλτσα αραμπιάτα; Βράζεις ένα πακέτο μακαρόνια (μας) και σε δέκα λεπτά έχεις κάτι (νόστιμο εννοείται) για να φας”. Και υπάρχει μια εναλλακτική λύση με κάθε σάλτσα που παράγει η εταιρεία και αποθηκεύουμε στα ντουλάπια της κουζίνας μας. Ως εδώ ουδέν μεμπτόν. Σε μια όμως περίπτωση αναφέρεται το εξής σενάριο: “η μαμά είπε: «σήμερα έκανα μπάμιες»” και την εναλλακτική λύση δίνει μια έτοιμη σάλτσα της συγκεκριμένης εταιρείας που είναι για… πίτσα. Ως εδώ και μη παρέκει…

Διαβάστε ακόμη: #iwasfifteen, το νέο #metoo

Η εναλλακτική της “πίτσας” απέναντι σε ένα πιάτο με μπάμιες, είναι θεμιτή όσον αφορά έναν ενήλικο. Είναι απαράδεκτη όμως εφόσον απευθύνεται (και) σε έναν ανήλικο. Και η αναφορά στη “μαμά” αυτό αποδεικνύει. Σαν την καλή γιαγιά που είναι πρόθυμη να τηγανίσει πατάτες και αβγά για να φάει ο/η κανακάρης της, μόλις στραβομουτσουνιάσει με το φαγητό που έχει ήδη ετοιμάσει. Kαι για να αποδείξουμε την επικινδυνότητα της αντιπρότασης,

η βιομηχανία των τροφίμων επιτίθεται σε ένα αγνό, ανεπεξέργαστο, φυτικό υλικό!

Όσο και αν η συγκεκριμένη έτοιμη σάλτσα είναι από τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα, μη γελιόμαστε: μια πίτσα χρειάζεται τα βαριά επεξεργασμένα αλλαντικά της και τα αρκετά επεξεργασμένα τυριά της. Ένας διατροφολόγος ή ένας τεχνολόγος τροφίμων μπορούν να σας διαβεβαιώσουν για του λόγου το αληθές.

“Αηδιαστικά” φυσικά τρόφιμα υπάρχουν πολλά. Εκτός από τις μπάμιες, αντίστοιχη απόρριψη “τρώνε” από ένα παιδί τα φασολάκια, το μπρόκολο και το κουνουπίδι, τα ρεβίθια και οι φακές, τα περισσότερα ψάρια και το αρνάκι. Πολύτιμες τροφές που προσφέρουν στον ανθρώπινο οργανισμό κι όχι πεντανόστιμα βιομηχανικά απορρίμματα, που και δεν προσφέρουν κάτι, εκτός από κορεσμό και θερμίδες, αλλά και προκαλούν ζημιά. Ακόμη και σε μένα που μου αρέσουν οι μπάμιες και από μικρή ηλικία, αναγνωρίζω πως δεν μπορούν να αντιπαλέψουν τα βελτιωτικά γεύσης και χρώματος που χρησιμοποιεί η βιομηχανία τροφίμων, τα οποία είναι ικανά να μετατρέψουν σε πεντανόστιμο παξιμάδι το υλικό που αναφέρει η γνωστή λαϊκή έκφραση.

Η συγκεκριμένη διαφήμιση αντιπαλεύει και την κάθε συνειδητοποιημένη μητέρα που προσπαθεί να ταϊσει το παιδί με όσο πιο δυνατόν αγνά και θρεπτικά υλικά και γι’ αυτό οφείλει να αποσυρθεί. Όμως η διαφημιστική εταιρεία γνωρίζει προκαταβολικά πως δεν πρόκειται να κράξουν τη διαφήμισή της στα μέσα κοινωνική δικτύωσης. Η πολιτεία όμως διαθέτει υπηρεσίες που θα μπορούσαν να επιληφθούν.

Photo credit: iStock

Creative: Ανδρέας Κωστόπουλος