L’Oréal Group: Αγοράζει Gucci Beauty και Creed σε νέο deal μαμούθ αξίας 4 δισ. ευρώ
Μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές συμφωνίες στον κλάδο της ομορφιάς ανακοινώθηκε πρόσφατα, τοποθετώντας το L'Oréal Group στη θέση του αναμφισβήτητου ηγέτη της βιομηχανίας.
Τα νέα δεν ήταν ακριβώς κεραυνός εν αιθρία, εφόσον οι παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ γνώριζαν. Η Kering θέλει από καιρό να εστιάσει τη μόδα. Κι αυτό, σε απλά ελληνικά σημαίνει πως θα πρέπει να αποεπενδύσει από την ομορφιά. Το μόνο που είχε μείνει ήταν η ανακοίνωση του deal. Η Kering, ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών που κατέχει brands όπως Gucci, Bottega Veneta και Balenciaga, συμφώνησε να πουλήσει τον τομέα της ομορφιάς (Kering Beauté) στο L’Oréal Group για 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η L’Oréal θα αποκτήσει τον εμβληματικό οίκο αρωμάτων Creed, τον οποίο η Kering αγόρασε το 2023 για περίπου 3,5 δισ. ευρώ. Επιπλέον, η L’Oréal θα λάβει 50ετείς αποκλειστικές άδειες από την Kering για την ανάπτυξη, εμπορία και διανομή αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς από τα brands Gucci, BottegaVeneta και Balenciaga. Η άδεια χρήσης της Gucci θα τεθεί σε ισχύ μόλις λήξει η υπάρχουσα συμφωνία με την Coty (εντός του 2028).
Για τον σκοπό αυτό, οι δύο ομάδες θα συστήσουν μια στρατηγική επιτροπή και θα συνεργαστούν σε μια κοινοπραξία (50/50) για να διερευνήσουν την αγορά «ευεξίας και μακροζωίας», συνδυάζοντας την τεχνογνωσία ομορφιάς και τεχνολογίας του L’Oréal Group με την εμβέλεια των πολυτελών εμπορικών σημάτων της Kering. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026, με την επιφύλαξη των κανονιστικών εγκρίσεων.
Μπορείτε να διαβασετε επίσης: 5 ελληνικά brands αρωμάτων που πρέπει να δοκιμάσετε
Η σημασία της εξαγοράς από το L’Oréal Group
Η πώληση αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής στροφής της Kering υπό τον νέο της Διευθύνοντα Σύμβουλο. Είναι ο Luca de Meo, που ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2025. Στόχος είναι η επαναπροσανατολισμός της εταιρείας στο βασικό της πλεονέκτημα — τη μόδα — και η μείωση του μεγάλου της χρέους.
Το καθαρό χρέος της Kering στα τέλη Ιουνίου ήταν κοντά στα 9,5 δισ. ευρώ, συν περίπου 6 δισ. ευρώ σε υποχρεώσεις μακροπρόθεσμων μισθώσεων. Αυτά τα στοιχεία προκάλεσαν ανησυχίες στους επενδυτές.
Ο τομέας ομορφιάς, αν και πολλά υποσχόμενος ως προς τη φιλοδοξία, ήταν ακόμα μέτριος ως προς την κλίμακα. Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, ο τομέας ομορφιάς της Kering ανέφερε πωλήσεις περίπου 150 εκατομμυρίων ευρώ (αύξηση ~9% σε ετήσια βάση), αριθμός μικρός σε σχέση με τη μόδα.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί επίσης μια μετατόπιση από την προηγούμενη στρατηγική διαφοροποίησης της Kering (για παράδειγμα, την κατασκευή μιας εσωτερικής πλατφόρμας ομορφιάς μετά την αγορά της Creed) και αντ’ αυτού την επιστροφή σε ένα μοντέλο αδειοδότησης/εξωτερικής ανάθεσης.
Για το L’Oréal Group, από την άλλη μεριά, η συμφωνία είναι εξαιρετικά σημαντική. Είναι η μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της L’Oréal, ξεπερνώντας την προηγούμενη εξαγορά της Aesop.
Ενισχύει την ισχυρή ώθηση της L’Oréal στον τομέα της πολυτελούς ομορφιάς και αρωμάτων, έναν τομέα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους και δυνατότητες ανάπτυξης σε σύγκριση με τα brands στην αγορά της ευρείας διανομής. Η προσθήκη της Creed και οι μακροχρόνιες άδειες για τις Gucci/Bottega/Balenciaga ενισχύουν τη θέση του ομίλου στο luxury.
Τα βασικά στοιχεία της συμφωνίας σε μια ματιά
- Αξία συμφωνίας: περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ (≈ 4,66–4,7 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σε μετρητά.
- Εξαγορά της Creed από την Kering: ~3,5 δισεκατομμύρια ευρώ (2023) — επομένως το ποσό πώλησης είναι σχεδόν ισοδύναμο με αυτό που πλήρωσε η Kering μόνο για την Creed πριν από δύο χρόνια.
- Χρέος: Καθαρό χρέος της Kering ~9,5 δισεκατομμύρια ευρώ από τον Ιούνιο του 2025.
- Αναμενόμενο κλείσιμο: 1ο εξάμηνο 2026
- Διάρκεια άδειας: 50 έτη για κάθε μία από τις Gucci, BottegaVeneta, Balenciaga.
Οι στρατηγικές επιπτώσεις της συμφωνίας
Η βασική είναι ο επαναπροσδιορισμός της Kering. Η ομορφιά μπορεί να έχει αποσπάσει την προσοχή από τις βασικές δραστηριότητες του ομίλου. Η Kering βιώνει επιβράδυνση ανάπτυξης της Gucci (ειδικά στην Κίνα) και προβλήματα χονδρικής σε άλλα brands. Με την πώληση αυτή, η Kering ανακατανέμει τους πόρους της. Η στρατηγική του licensing έναντι του owning βοηθά επίσης τον όμιλο να μειώσει την ένταση κεφαλαίου και τον κίνδυνο. Licensing είναι η παραχώρηση άδειας, ενώ owning η διατήρηση της ιδιοκτησίας. Για την L’Oréal, από την άλλη μεριά, η εξαγορά της niche Creed της δίνει ισχυρότερη θέση σε αυτόν τον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα. Τέλος, η κοινοπραξία που ετοιμάζουν οι δύο όμιλοι πηγαίνει πέρα από τα παραδοσιακά καλλυντικά, στην ευεξία και τη μακροζωία. Η κίνηση αυτή ορίζει ξεκάθαρα την επιθυμία διεύρυνσης και για τους δύο ομίλους.
Πηγές: investing.com, Kering Group, L’Oréal, Market Screener, The Economic Times