Το άρωμα είναι ένα αόρατο αξεσουάρ που αποκαλύπτει για το άτομο που το επιλέγει σχεδόν όσα και τα αξεσουάρ που είναι ορατά στο μάτι. Μέσα από το άρωμα ο καθένας κάνει μια δήλωση προσωπικότητας, επικοινωνεί συναίσθημα και επιλέγει στιλ. Και μπορεί το marketing να μας μπερδεύει με διάφορες περίεργες ονομασίες, όμως, όσοι κι αν είναι οι συνδυασμοί, εμπίπτουν σε τέσσερις κλασικές οικογένειες αρωμάτων. Κάθε οικογένεια φέρει τη δική της διάθεση και ταυτότητα, προσελκύοντας διαφορετικά γούστα και περιστάσεις.

Όσο για το ποια οικογένεια σας ταιριάζει, αυτό μπορείτε να το συνάγετε μάλλον εύκολα από τις επιλογές σας. Εάν τα αρώματα που διάλετε έχουν πάντα έντονα μπαχαρικά ή amber, τότε το αρωματικό σας προφίλ είναι oriental, όποιο άλλο στοιχείο κι αν είναι συνοδευτικό. Αν, πάλι, η φρεσκάδα είναι η λέξη κλειδί για εσάς, τότε ψάχνετε για citrusy, green και τα λεγόμενα υδάτινα (aquatic), υποκατηγορίες οι οποίες διαθέτουν το χαρακτηριστικό της φρεσκάδας που αναζητάτε.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ποια είναι τα 3 ανδρικά αρώματα με τη μεγαλύτερη διάρκεια;

Οι 4 βασικές οικογένειες αρωμάτων

Οι βασικές οικογένειες αρωμάτων είναι τέσσερις: floral (λουλουδάτο), oriental (ανατολίτικο), woody (ξυλώδες) ή fresh (φρέσκο). Όλα τα υπόλοιπα είναι είτε υποκατηγορίες, είτε marketing περιγραφή μιας σύνθεσης.

1. Floral

Τα λουλουδάτα αρώματα είναι η καρδιά του κόσμου των αρωμάτων. Αιχμαλωτίζουν την λεπτή ομορφιά των ανθισμένων λουλουδιών και συχνά συνδέονται με τη θηλυκότητα, την απαλότητα και την κομψότητα. Στην οικογένεια αυτή συνυπάρχουν από ελαφριά, πουδρένια μπουκέτα έως πλούσια, μεθυστικά μείγματα τριαντάφυλλου, γιασεμιού, κρίνου ή τουμπερόζας. Ανάλογα τη σύνθεση, ένα floral άρωμα μπορεί να ταιριάζει παντού, τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε ειδικές περιστάσεις. Από τα πιο εμβληματικά παραδείγματα της κατηγορίας, το Chanel No. 5, που συνδυάζει γιασεμί, τριαντάφυλλο και ylang-ylang αλλά και το J’adore του οίκου Dior με τις ίδιες ακριβώς βασικές νότες (γιασεμί, τριαντάφυλλο, ylang-ylang).

2. Fresh

Τα φρέσκα αρώματα είναι ελαφριά, δροσερά και αναζωογονητικά, εμπνευσμένα από εσπεριδοειδή, πράσινα φύλλα και θαλασσινό αέρα. Είναι ιδανικά για χρήση κατά τη διάρκεια της ημέρας ή για ζεστό καιρό, φέρνοντας μια αίσθηση ενέργειας και ζωντάνιας. To CK One του οίκου Calvin Klein υπήρξε ένα από τα πρωτοτυπικά της κατηγορίας, σύμβολο του μινιμαλισμού της δεκαετίας του 1990, με εσπεριδοειδή, musk και συμφωνία από πράσινες νότες.

3. Woody

Τα ξυλώδη αρώματα είναι γειωμένα και εκλεπτυσμένα, θυμίζοντας δάση, κομμένο ξύλο και άνυδρη γη. Οι νότες τους – σανταλόξυλο, κέδρος, διάφορα ξύλα, βετιβέρ και πατσουλί – προσθέτουν δομή και βάθος σε πολλά μοντέρνα αρώματα. Τα ξυλώδη αρώματα είναι ευέλικτα και χρησιμοποιούνται συχνά σε unisex ή ανδρικές συνθέσεις. To Vetiver του οίκου Guerlain από το 1959 και σε συνεχή κυκλοφορία ως σήμερα, είναι ένα από τα πιο σημαντικά αρώματα της κατηγορίας, με βετιβέρ, καπνό και κέδρο.

4. Oriental

Η οικογένεια oriental, τα ανατολίτικα, είναι αισθησιακή, εξωτική, αλλά και βαθιά πολυεπίπεδη. Αυτά τα αρώματα διαθέτουν πλούσιες νότες όπως βανίλια, κεχριμπάρι, μόσχο και μπαχαρικά που δημιουργούν ζεστασιά και μυστήριο. Τα ανατολίτικα αρώματα είναι ιδανικά για βραδινές εμφανίσεις ή για πιο δροσερές εποχές, εφόσον τυλίγουν το δέρμα με την πολυτελή και παρατεταμένη παρουσία τους. Σχεδόν συνώνυμο της κατηγορίας, το Opium του οίκου Yves Saint Laurent, ένα τολμηρό, για την εποχή του, μείγμα από μύρο, γιασεμί και patchouli.

Στην αγορά / Μια νέα πρόταση για κάθε μια από τις βασικές οικογένειες αρωμάτων

oikogeneies aromaton

1. Premiers Rayons Eau De Toilette, €65 (50ml), L’Occitane en Provence

2. Aqua Media Cologne Forte, €195 (70ml), Maison Francis Kurkdjian

3. Woodphoria, €68 (50ml), Boy Smells

4. Give me Gourmand Whipped Pleasure, €40 (75ml), Lattafa

Photo credit: brand websites & Instagram / Creative: Χαριτωμένη Βόντα

Video editing: Ανδρέας Κωστόπουλος

Οι τιμές στο ρεπορτάζ αγοράς είναι ενδεικτικές.