Τα τελευταία χρόνια ακούτε τον όρο τόσο συχνά που έχει πλέον γίνει καθημερινότητα. Ωστόσο δεν είναι σίγουρο πως γνωρίζετε ακριβώς για τί πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για clean beauty. Ας πούμε, λοιπόν, δυο πράγματα συγκεκριμένα για το περίφημο trend. Πρώτα από όλα, τα προϊόντα που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή δεν φροντίζουν μόνο την εξωτερική εμφάνιση. Λαμβάνουν υπόψη και τη συνολική υγεία του οργανισμού και του περιβάλλοντος. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το clean beauty είναι κίνημα, κάτι πολύ ευρύτερο από μια ακόμη τάση της εποχής. Είναι η νέα “γλώσσα” με την οποία επικοινωνεί η σύγχρονη βιομηχανία ομορφιάς με ένα απαιτητικό, ενημερωμένο και ευαισθητοποιημένο καταναλωτικό κοινό.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Ενέσιμα στο σπίτι: Ένα νέο, πολύ επικίνδυνο trend

Τι σημαίνει clean beauty;

Ο όρος αφορά σε καλλυντικά προϊόντα χωρίς δυνητικά επιβλαβή συστατικά, όπως parabens, φθαλικές ενώσεις, θειικά άλατα, και συνθετικά αρώματα. Επιπλέον, τα clean beauty brands συχνά αποφεύγουν τη χρήση χημικών ουσιών που υπάρχει πιθανότητα να βλάψουν το περιβάλλον ή να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις. Παρόλο που δεν υπάρχει επίσημος, διεθνώς αποδεκτός ορισμός, η φιλοσοφία του clean beauty είναι το τρίπτυχο διαφάνεια, ασφάλεια και οικολογική συνείδηση.

Η απαρχή του clean beauty πάει πίσω στο 2010, όταν καταναλωτές άρχισαν να απαιτούν περισσότερη πληροφόρηση σχετικά με τα συστατικά των προϊόντων που χρησιμοποιούν καθημερινά. Η άνοδος των social media, σε συνδυασμό με την αύξηση της περιβαλλοντικής και υγειονομικής ευαισθητοποίησης, ενίσχυσε το αίτημα για πιο αγνά, φιλικά και ηθικά προϊόντα. Έκτοτε, η ανταπόκριση του beauty industry είναι εντυπωσιακή.

Τα clean brands από το μέλλον

Οι καταναλωτές πάντα αναζητούν brands που προσφέρουν υψηλής ποιότητας προϊόντα. Ωστόσο, το ζητούμενο, πλέον, δεν είναι μόνο αυτό. Δεσμεύσεις για διαφάνεια, cruelty-free πρακτικές και βιώσιμες συσκευασίες είναι τα επιπλέον δώρα των clean beauty brands προς το καταναλωτικό κοινό.

Μεταξύ των πιο δημοφιλών clean beauty brands ξεχωρίζει η Drunk Elephant, που αποφεύγει πάνω από 1.500 συστατικά που θεωρεί «ύποπτα». Επίσης, η Ilia Beauty, η οποία συνδυάζει clean συστατικά με αποτελεσματική απόδοση, αλλά και η Tata Harper, γνωστή για τις 100% φυσικές και μη τοξικές συνθέσεις της. Επιπλέον, brands όπως η RMS Beauty, η Beautycounter και η Herbivore Botanicals έχουν ολοένα και μεγαλύτερη απήχηση, όχι μόνο για τα προϊόντα τους, αλλά και για τις οικολογικές και ηθικές αξίες που ενσωματώνουν. Στο πλαίσιο αυτό, δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε και για ελληνικά brands, όπως τα Aegli Premium Organics. Είναι η πρώτη ελληνική clean beauty εταιρεία, με 100 % βιολογικά, vegan, cruelty‑free, gluten‑free προϊόντα (ορός, αντηλιακά, spray). Το brand διαθέτει COSMOS πιστοποίηση, eco friendly συσκευασίες και συστατικά φιλικά σε εγκυμοσύνη, ευαίσθητο δέρμα και θάλασσα.

Οι προβλέψεις για την κατηγορία είναι ιδιαίτερα θετικές. Αναμένουμε περαιτέρω ρύθμιση του κλάδου, με περισσότερη διαφάνεια στις ετικέτες και αυστηρότερα πρότυπα. Παράλληλα, αναπτύσσονται καινοτόμες τεχνολογίες, όπως βιοδιασπώμενα υλικά συσκευασίας και έξυπνες φόρμουλες που προσαρμόζονται στις ανάγκες του δέρματος χωρίς χημικά πρόσθετα. Η Gen Z, ως πιο περιβαλλοντικά και κοινωνικά ευαισθητοποιημένη γενιά, ενισχύει αυτή τη στροφή με τις αγοραστικές της επιλογές.

3 λόγοι για να επιλέξετε ένα clean beauty brand

  1. Υγεία και ασφάλεια του δέρματος. Τα προϊόντα αυτά ελαχιστοποιούν την έκθεση σε ερεθιστικά ή δυνητικά τοξικά χημικά. Η επιλογή αυτή τα καθιστά ιδανικά για ευαίσθητες επιδερμίδες.
  2. Σεβασμός στο περιβάλλον. Τα clean beauty brands επενδύουν σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες και βιώσιμες πρώτες ύλες, μειώνοντας το οικολογικό αποτύπωμα.
  3. Ηθική κατανάλωση. Η υποστήριξη σε εταιρείες που απορρίπτουν τις δοκιμές σε ζώα και προωθούν διαφάνεια και βιωσιμότητα, συμβάλλει σε ένα πιο υπεύθυνο μοντέλο ομορφιάς.

Photo credit: Miranda Kerr/ koraorganicsindia