Πωλείται ο οίκος Valentino;

Η εταιρία Mayhoola, ιδιοκτήτρια του Valentino διαψεύδει τις φήμες περί πώλησης του οίκου και επικεντρώνεται στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη εν μέσω προκλήσεων στην αγορά και αλλαγών στην ηγεσία.
Η Mayhoola, το επενδυτικό ταμείο με έδρα το Κατάρ που κατέχει τον οίκο Valentino, διέψευσε επίσημα τις πρόσφατες φήμες περί σχεδίων πώλησης του εμβληματικού ιταλικού οίκου μόδας. Αντίθετα, η εταιρία επανέλαβε τη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας για τον οίκο.
Διαβάστε ακόμη: Γιατί η Amazon θέλει ένα AI βραχιόλι που καταγράφει ό,τι λέτε;
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας, Rachid Mohamed Rachid, απέρριψε κατηγορηματικά τις αναφορές που έκαναν λόγο για πιθανή πώληση σε συνεργασία με τον όμιλο πολυτελείας Kering, χαρακτηρίζοντάς τις ως «αναληθείς». Η Kering κατέχει ήδη ποσοστό 30% του οίκου Valentino, μετά από στρατηγική επένδυση που πραγματοποιήθηκε το 2023. Ο γαλλικός όμιλος πολυτελείας αναμένεται να αποκτήσει και το υπόλοιπο 70% έως το 2028, σε μια συμφωνία που εκτιμάται γύρω στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Και οι δύο πλευρές έχουν υπογραμμίσει τη δέσμευσή τους για ενίσχυση της παγκόσμιας θέσης του Valentino, παρά τις πρόσφατες προκλήσεις.
Η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι στρατηγικές αναπροσαρμογές
Τα τελευταία οικονομικά στοιχεία του οίκου Valentino για το 2024 δείχνουν πτώση 22% στα λειτουργικά κέρδη, κυρίως λόγω μειωμένης ζήτησης σε βασικές αγορές, ιδιαίτερα στην Ασία. Τα συνολικά έσοδα σημείωσαν ήπια μείωση 2%, φτάνοντας τα €1,31 δισ. Ωστόσο, οι διαδικτυακές πωλήσεις του brand άντεξαν την πίεση, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 5% , γεγονός που υπογραμμίζει τη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Η εταιρία έχει προβεί σε σημαντικές αλλαγές στο μοντέλο διανομής της, μειώνοντας κατά 20% τον αριθμό των χονδρεμπορικών συνεργατών. Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στην ενίσχυση του απευθείας καναλιού πώλησης προς τον καταναλωτή, μέσω επέκτασης του δικτύου ιδιόκτητων καταστημάτων και ενίσχυσης των ψηφιακών της πλατφορμών. Αυτή η μετάβαση επιτρέπει αυστηρότερο έλεγχο στην παρουσίαση του brand, τη διατήρηση της τιμολογιακής πολιτικής και την ανάπτυξη στενότερων σχέσεων με τους πελάτες.
Διαβάστε ακόμη: Zoe Saldaña: Η νέα πρέσβειρα του οίκου Cartier είναι εξίσου λαμπερή με τις δημιουργίες του
Προκλήσεις συμμόρφωσης με την εργατική νομοθεσία
Η φήμη του Valentino έχει επηρεαστεί από τις καταγγελίες εναντίον του τμήματος τσαντών του οίκου για εκμετάλλευση εργαζομένων. Ιταλικό δικαστήριο έκρινε ότι η εταιρία απέτυχε να επιβλέπει επαρκώς τα εργασιακά πρότυπα, γεγονός που οδήγησε σε περιστατικά κακομεταχείρισης εργαζομένων. Η δικαστική διαχείριση στην οποία τέθηκε το τμήμα θα μπορούσε να αρθεί εάν ο οίκος αποδείξει ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις και πλήρη συμμόρφωση με την ιταλική εργατική νομοθεσία. Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει τη διαρκώς αυξανόμενη πίεση που δέχονται τα brands πολυτελείας σε ό,τι αφορά την ηθική προέλευση των προϊόντων και τη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η αντιμετώπιση των συγκεκριμένων ζητημάτων αποτελεί πλέον κρίσιμη προτεραιότητα για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.
Αλλαγή ηγεσίας για την αναζωογόνηση του brand
Στις αρχές του 2024, ο Valentino διόρισε τον Alessandro Michele —πρώην εμβληματικό σχεδιαστή του οίκου Gucci— ως νέο καλλιτεχνικό διευθυντή. Η ηγεσία του Michele θεωρείται στρατηγικό βήμα για την ανανέωση της δημιουργικής ταυτότητας του brand που ιδρύθηκε το 1960 από τους Valentino Garavani και Giancarlo Giammetti στη Ρώμη. Αν και η πλήρης επίδραση του Michele αναμένεται να φανεί στις επόμενες συλλογές, oι αναλυτές προβλέπουν έναν νέο κύκλο καινοτόμων σχεδίων και δυναμικών καμπανιών, για διεύρυνση της απήχησης του οίκου σε ένα πιο νεανικό και πρωτοποριακό κοινό.
Photo credit: @maisonvalentino/Instagram