Γιατί κατηγορούν τη Sydney Sweeney;
Ένα λογοπαίγνιο που προοριζόταν να είναι έξυπνο και πιασάρικο, εξελίχθηκε σε επικοινωνιακό εφιάλτη. Η νέα καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια τη Sydney Sweeney (Σίντνεϊ Σουίνι), δέχεται σφοδρή κριτική στα social media, με πολλούς χρήστες να την κατηγορούν για υπαινιγμούς «ναζιστικής προπαγάνδας».
Διαβάστε ακόμη: Sydney Sweeney: Πήγε στον γάμο του Jeff Bezos και έκλεισε deal 1 δις δολαρίων
Η καμπάνια φέρει τον τίτλο «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans», ένα λογοπαίγνιο με τις λέξεις genes (γονίδια) και jeans (τζιν). Η ιδέα φαινόταν ιδανική: η 27χρονη ηθοποιός, γνωστή για τη σέξι αλλά και δροσερή της παρουσία, να πρωταγωνιστεί σε μια σειρά από βίντεο και φωτογραφίσεις που αναδεικνύουν την κλασική denim αισθητική. Όμως, το αποτέλεσμα μόνο αθώο δεν θεωρήθηκε.
Το επίμαχο σποτ
Σε ένα από τα βίντεο, η Σουίνι εμφανίζεται ντυμένη με total denim look και περπατά προς μια γιγαντοαφίσα που γράφει: «Great Genes». Με λευκή μπογιά σβήνει τη λέξη Genes και τη διορθώνει σε Jeans. Σε άλλη σκηνή, κουμπώνει το τζιν της, ενώ το voiceover εξηγεί πώς τα γονίδια επηρεάζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών και των ματιών.
Η κορύφωση έρχεται με την ίδια να κοιτάζει την κάμερα και να λέει: «Τα τζιν/γονίδιά μου είναι μπλε». Η διφορούμενη ατάκα, αφού οι δύο λέξεις προφέρονται το ίδιο, ερμηνεύτηκε από αρκετούς ως υπαινιγμός ότι τα γαλανά μάτια και τα ξανθά μαλλιά συνιστούν γενετικά χαρακτηριστικά… ανώτερης φυλής.
Η κατακραυγή στα social media
Το TikTok πήρε φωτιά. Χρήστες κατηγόρησαν την καμπάνια ότι προβάλλει αισθητικά και γενετικά πρότυπα συνδεδεμένα με την ιδεολογία της φυλετικής υπεροχής. «Όταν τέτοια χαρακτηριστικά προβάλλονται συνεχώς ως πρότυπα, ξέρουμε πού οδηγεί αυτό», σχολίασε χρήστρια στο TikTok.
Άλλοι στάθηκαν στον τρόπο που οι δημιουργοί της καμπάνιας δεν αντιλήφθηκαν το επικίνδυνο υπονοούμενο. «Ποιος ενέκρινε αυτή την καμπάνια;» διερωτήθηκε ένας χρήστης, ενώ άλλος πρόσθεσε: «Αυτό συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν διαφορετικές φωνές στο τραπέζι. Εστίασαν στο “έξυπνο” λογοπαίγνιο και αγνόησαν το προφανές».
Η σιωπή της Sydney Sweeney και το μάθημα στις μάρκες
Μέχρι στιγμής, η Sydney Sweeney δεν έχει σχολιάσει δημόσια τις αντιδράσεις, ενώ η American Eagle περιορίστηκε σε γενικές αναφορές για το «ενθουσιασμό» γύρω από την καμπάνια, χωρίς να τοποθετηθεί ευθέως. Ωστόσο, το ζήτημα δείχνει πόσο λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα στο τολμηρό μάρκετινγκ και στην επικοινωνιακή γκάφα.
Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε ζητήματα εκπροσώπησης και κοινωνικής συνείδησης, ένα φαινομενικά αθώο λογοπαίγνιο μπορεί να μετατραπεί σε μπούμερανγκ. Το παράδειγμα της Sydney και της American Eagle είναι μια υπενθύμιση προς τα brands ότι το “έξυπνο” δεν αρκεί, αν δεν συνοδεύεται από ευαισθησία και προσοχή στο μήνυμα που περνάει.