Τρία άγνωστα κορίτσια με δαντέλα και πολυτελή αξεσουάρ σαν μυθιστορηματικές ηρωίδες. Η Nicole Kidman, ντυμένη στα μαύρα, ξαπλωμένη σχεδόν στο χαλί. H Kate Moss οδηγεί ανοιχτό αυτοκίνητο με γούνα. Mοντέλα με γυαλιά ηλίου και εκκωφαντικά κοστούμια. H Miley Cyrus, πιο ευάλωτη από ποτέ, σαν μούσα διάσημου ζωγράφου πίσω από το κάδρο. H κόρη της Cindy Crawford, Kaia Gerber, αποκαλύπτει μίνι τατουάζ και ένα ρούχο-κόσμημα. H Emma Stone, ως πρέσβειρα ιστορικού οίκου, φοράει καρό πουκάμισο, τζιν και κίτρινα μποτάκια, και παίρνει αγκαλιά την τσάντα της για να προωθήσει ολόκληρο το look.

Διαβάστε ακόμη: Φώτα, κάμερα, Ferragamo! Φθινοπωρινή καμπάνια με αύρα ιταλικού σινεμά

Κate Moss

Η μόδα δεν αστειεύεται. Kαθώς μόλις ξεκίνησε η νέα σεζόν με τις φθινοπωρινές τάσεις, σχεδιαστές και οίκοι μόδας σκηνοθετούν ιστορίες μόδας που θα συζητηθούν, θα προκαλέσουν, θα «φορεθούν». Η πολυτέλεια επιστρατεύει διάσημους και ανερχόμενους φωτογράφος και δημιουργούς, με πρωταγωνίστριες μοντέλα, γνωστά και μη, αλλά και ηθοποιούς, για να τραβήξει την προσοχή μας και να μας αποκαλύψει τι κρύβεται πίσω από τις εικόνες.

Διαβάστε ακόμη: From Paris with love: Η Paris Hilton υποδύεται τον Karl Lagerfeld στη νέα καμπάνια του οίκου

Κaia Gerber

Για ποιο λόγο θα θυμόμαστε τις φετινές καμπάνιες;

Αν θα θυμόμαστε τις φετινές καμπάνιες, θα είναι επειδή ξεφύγουν από την καθαρά εμπορική διάθεση και αποκτούν ποιητική διάσταση. Νέα ρούχα, απρόσμενες τάσεις, αξεσουάρ που σύντομα θα εξελιχθούν σε αντικείμενα πόθου. Δεν μας αρκεί πλέον να βλέπουμε συλλογές στην πασαρέλα, θέλουμε μικρές ιστορίες, σαν ταινίες μικρού μήκους, που μας ταξιδεύουν σε άλλους τόπους και εποχές.

Κάθε καμπάνια είναι μια πόρτα, ένα παράθυρο σε έναν κόσμο ρομαντικό, σκοτεινό, εκκεντρικό, μαγικό.

Dior

Μετά την αποχώρηση της Maria Grazia Chiuri από τον οίκο Dior μεταφερόμαστε σε ένα αγγλικό ανάκτορο με ιστορία, στο Hatfield House, όπου μεγάλωσε η Elizabeth I. Ο τρυφερός φωτογράφος Tim Walker, με τον χαρακτηριστικό του ευρυγώνιο φακό, παίζει με το φως δημιουργώντας εικόνες βγαλμένες από παραμύθι. Κορίτσια ποζάρουν σε αυλές και κήπους, σαν να ζωντανεύει το «Ορλάντο» της Virginia Woolf.

Louis Vuitton

Την ίδια στιγμή, ο οίκος Louis Vuitton επενδύει σε ένα διαφορετικό είδος νοσταλγίας: την προσμονή ενός ταξιδιού. Η Emma Stone και η Hoyeon ποζάρουν σε σιδηροδρομικό σταθμό, ανάμεσα σε ρετρό καναπέδες και λιτά καθίσματα, κρατώντας τη νέα τσάντα Express. Ο φακός του Αμερικανού φωτογράφου Ethan James Green τις συλλαμβάνει σε στιγμές αναμονής, ανάμεσα στη μελαγχολία για όσα χάνονται και την προσμονή για όσα έρχονται.Είναι μια καμπάνια που ισορροπεί ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή, αποτυπώνοντας την ψυχή μιας γήινης συλλογής.

Balenciaga

Αντίθετα, ο Balenciaga επιλέγει τον δρόμο της πρόκλησης. Ο φωτογράφος Juergen Teller (που θα φιλοξενηθεί σύντομα και στη Στέγη) στήνει ένα ολόκληρο καστ: Nicole Kidman, Isabelle Huppert, Claudia Schiffer ποζάρουν σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο Μπιαρίτζ, με υψηλή ραπτική και μόδα του δρόμου, για το στοιχείο της ανατροπής. Οι εικόνες είναι ωμές, αφιλτράριστες, σχεδόν χαοτικές, με ακατέργαστη ενέργεια. Ένα χαοτικό tableau vivant, καθρέφτης του τώρα.

Gucci

Ο οίκος Gucci, περιμένοντας τον Demna Gvasalia, παρουσιάζει τη σειρά πορτρέτων «Continuum» από την Catherine Opie. Δεν βλέπουμε μόνο ρούχα, αλλά ανθρώπους: διαφορετικές ηλικίες, σώματα, προελεύσεις. Η καμπάνια τονίζει την ατομικότητα και τη μοναδικότητα, δείχνοντας μας ότι στιλ είναι η προσωπική μας ιστορία, γραμμένη πάνω σε ένα παλτό, μια τσάντα, ένα μαντίλι.

Tom Ford

Ο Tom Ford με τον Haider Ackermann εστιάζουν στα πιο κομψά κοστούμια του χειμώνα. Σε έντονο ροζ, λευκό ή κίτρινο, φωτογραφημένα μπροστά σε καθρέφτες που πολλαπλασιάζουν τις μορφές, τα σύνολα θυμίζουν σκηνές από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Alexander McQueen

Η καμπάνια του Alexander McQueen είναι σκοτεινή, με πάθος και έμπνευση από τον βικτοριανό γοτθισμό. Δαντέλες, κορσέδες, δέρματα, όλα με σχεδόν θεατρική διάσταση, σε έναν κόσμο όπου η μόδα γίνεται ποίηση.

Givenchy

Ο οίκος Givenchy, με την Sarah Burton πλέον ως καλλιτεχνική διευθύντρια, επιλέγει έναν διαφορετικό δρόμο, δείχνοντας τα πρόσωπα πίσω από τα ρούχα. Μοντέλα και συνεργάτες φωτογραφίζονται σαν στα παρασκήνια, χαμογελούν, μιλούν μεταξύ τους. Η μόδα εδώ έχει ανθρώπινο πρόσωπο.

Στον Alaia, οι εικόνες θυμίζουν πίνακες ζωγραφικής. Δύο γυναίκες ποζάρουν σε ακτές της Βόρειας Γαλλίας, με κουκούλες που παραπέμπουν σε φλαμανδικά πορτρέτα, σαν ηρωίδες της Jane Austen.

Ο Anthony Vaccarello για τον Saint Laurent επενδύει στην Kate Moss και την Chloë Sevigny, με τη βοήθεια του Mert Alas, σε ένα φιλμ με τίτλο «Velvet Heat», γυρισμένο στο Λος Άντζελες, με φοίνικες, κάμπριο και μυθικά ξενοδοχεία. Ένα ταξίδι στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, με δόσεις παρακμιακής γοητείας.

Maison Margiela

Το… τρέιλερ για τον χειμώνα ολοκληρώνεται με ποιητικές εικόνες από το Maison Margiela, με τη Miley Cyrus φωτογραφημένη από τον Paolo Roversi. Ρούχα ξεθωριασμένα, μανταρισμένα, αποδομημένα. Μια υπενθύμιση ότι η μόδα δεν αφορά μόνο το «καινούργιο», αλλά και τη μεταποίηση όσων ήδη υπάρχουν. Η αποδόμηση μας ταιριάζει, λειτουργεί ως άλλοθι και δικαιολογία για να αποβάλλουμε τις ενοχές που κουβαλάμε σε κάθε μας κίνηση. Μια πρόταση-μανιφέστο για μια μόδα που δεν φοβάται να δείξει τα ίχνη του χρόνου και μας επιτρέπει να νιώσουμε ξανά. Να γελάσουμε, να συγκινηθούμε, να θυμώσουμε, να θυμηθούμε, να μυρίσουμε ναφθαλίνη. Σαν σύγχρονοι Ορλάντο.