Millenials vs Gen Z: Ο πόλεμος της τσάντας

Ποια τσάντα θα κερδίσει; Ποια γενιά ξέρει καλύτερα; Υπάρχουν νικητές και ηττημένοι στον πόλεμο της τσάντας μεταξύ Millenials και Gen Z;
Μπορεί ως millenials να μην θέλουμε να το παραδεχτούμε ή να μην μας συμφέρει ούτε να το συζητήσουμε αλλά το στιλιστικό χάσμα μεταξύ ημών και των εκπροσώπων της Gen Z δεν είναι ανύπαρκτο ή αμελητέο. Παρά το γεγονός ότι η νεότερη γενιά αναβιώνει τα 2000s και έχουμε αρχίσει να βλέπουμε στους δρόμους τα χαμηλοκάβαλα παντελόνια και τα skinny jeans που τόσο είχαμε αγαπήσει, πολλές φορές η αισθητική μας δεν βρίσκει κοινό τόπο. Σε ότι αφορά τις τσάντες για παράδειγμα, οι απόψεις μας διίστανται.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Η αθέατη ζωή ενός μοντέλου στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου

Chloe
Millenials: Οι σκλάβοι της οργάνωσης
Για τους millennials, η τσάντα δεν είναι απλώς ένα αξεσουάρ. Η γενιά που μεγάλωσε με την κουλτούρα του multitasking, της καριέρας που απαιτεί αφοσίωση και της ιδέας ότι πρέπει να έχεις “πάντα μαζί σου όλα όσα χρειάζεσαι” διακατέχεται από μια ανασφάλεια που επηρεάζει και τις τσάντες που κρατά. Οι tote bags, οι shoulder bags και οι crossbody τσάντες που χωρούν το laptop, το σημειωματάριο, καλλυντικά και ακόμη και ένα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια είναι η φυσική προέκταση του τρόπου ζωής τους.

Από αριστερά: Kem, €210 / Mango, €39,99 / Guess, €126,50
Οι Millennials έζησαν την άνθηση της φιλοσοφίας της “It Bag” τη δεκαετία του 2000, όταν τσάντες όπως η Balenciaga City ή η Chloé Paddington έγιναν σύμβολα επιτυχίας, στιλ και καταξίωσης. Τότε που τα brands ήταν ακόμα προσιτά και η απόκτηση μιας επώνυμης τσάντας δεν ήταν ένα άπιαστο όνειρο. Έτσι, η τσάντα για αυτούς είναι δείγμα κοινωνικού status. Όσο μεγαλύτερη και πιο αναγνωρίσιμη, τόσο το καλύτερο.
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: 12 συμβουλές μόδας που θα κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη
Gen Z: Οι οπαδοί της ελευθερίας
Σε αντίθεση με τους Millennials, η Gen Z αντιμετωπίζει την τσάντα με διαφορετικό πρίσμα. Τη βλέπει περισσότερο ως τρόπο έκφρασης προσωπικότητας. Οι μικρές baguette bags, οι micro purses και τα structured mini σακίδια αντικατοπτρίζουν την τάση τους να κουβαλούν μόνο τα απολύτως απαραίτητα: κινητό, πορτοφόλι, κλειδιά, ίσως και ένα lip gloss.

Coach
Η Gen Z έχει μεγαλώσει σε μια εποχή ψηφιοποίησης, όπου η τεχνολογία συγκεντρώνει πολλές ανάγκες σε μία συσκευή. Δεν χρειάζονται ατζέντα ή πορτοφόλι. Όλα βρίσκονται στο smartphone τους. Γι’ αυτό και οι τσάντες τους γίνονται περισσότερο κομμάτι του look τους, χωρίς να τους ενδιαφέρει η χρηστικότητα της. Θέλουν να περπατούν στη πόλη χωρίς το βάρος μιας τσάντας να περιορίζει την κίνηση τους. Κι αυτό κατά την γνώμη τους είναι η πεμπτουσία της ελευθερίας.

Από αριστερά: Access fashion €30 / Michael Kors, €117,50 / Zara€25,95
Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Βίκυ Καγιά: Συνδυάστε snakeprint και leather με λιγότερα από 80 ευρώ
Shape issues
Ενδιαφέρον έχει και η προτίμηση της Gen Z στις δομημένες τσάντες. Η γενιά αυτή εκτιμά τα καθαρά, τα γεωμετρικά σχήματα. Μια μικρή τσάντα με φερμουάρ ή σκληρή κατασκευή διατηρεί το σχήμα της άρα και την συνολική εικόνα της εμφάνισης αναλλοίωτη. Οι millennials, αντίθετα, δείχνουν πιο άνετοι με τσάντες από μαλακότερα υλικά με μεταβλητό σχήμα γιατί το ζητούμενο είναι η χωρητικότητα. Παρόλο που η διαφορά φαίνεται γενεαλογική, πολλοί ειδικοί τονίζουν ότι συνδέεται και με το στάδιο ζωής. Μια φοιτήτρια μπορεί να αρκείται σε μια μικρή τσάντα για τις βραδινές εξόδους, αλλά όταν μπει στον κόσμο της εργασίας, ίσως να στραφεί σε μεγαλύτερες τσάντες ώστε να μπορεί να κινηθεί όλη την ημέρα και πιθανότατα να βγει μετά τη δουλειά. Αντίστοιχα, πολλοί millennials, όσο ωριμάζουν, προτιμούν τη λύση “bag within a bag”: μια μεγάλη tote για το γραφείο και μια μικρότερη crossbody ή clutch μέσα της, ώστε να μπορούν εύκολα να μεταβούν από το επαγγελματικό στο κοινωνικό τους πρόγραμμα.
Μπορεί η διαμάχη Millenials vs Gen Z να φαίνεται γοητευτικός τίτλος για την αρθρογραφία της μόδας είναι όμως μια πραγματικότητα που δημιουργεί νέες ανάγκες και νέα προϊόντα. Μια πρόκληση που βάζει τη μόδα σε μια διαδικασία αναζήτησης και βελτίωσης. Οι δύο γενιές συνυπάρχουν και δίνουν μαθήματα στιλ, κάθε μια από το δικό της πρίσμα. Μάλλον ο μόνος νικητής από αυτή τη διαμάχη είναι η μόδα.
Photo Credits: Chloe – Coach / Creative: Ανδρέας Κωστόπουλος