Prada: Mετατρέπει το σκάνδαλο σε σανδάλια των 800 ευρώ
Μετά την παγκόσμια κατακραυγή για αντιγραφή, η Prada λανσάρει σανδάλια "Made in India" αξίας 800 ευρώ κατασκευασμένα από ντόπιους τεχνίτες.
Η Prada θα κυκλοφορήσει μια συλλογή περιορισμένης έκδοσης από σανδάλια κατασκευασμένα στην Ινδία που θα πωλούνται περίπου 800 ευρώ το ζευγάρι, δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής μάρκετινγκ και επικεφαλής εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Prada, Lorenzo Bertelli. Πρόκειται για μία προσπάθεια του ιταλικού οίκου πολυτελείας να αποκαταστήσει τη φήμη της μετά το σκάνδαλο αντιγραφής που είχε ξεσπάσει το καλοκαίρι.
Διαβάστε ακόμη: Ποιος είναι ο μυστηριώδης επισκέπτης του Zara;
Ο ιταλικός όμιλος πολυτελείας σχεδιάζει να κατασκευάσει 2.000 ζευγάρια από τα σανδάλια στις περιοχές Maharashtra και Karnataka σε συνεργασία με δύο κρατικούς φορείς, συνδυάζοντας την ινδική παράδοση με την ιταλική τεχνολογία και τεχνική. «Θα συνδυάσουμε τις τυπικές δυνατότητες του αρχικού κατασκευαστή με τις δικές μας τεχνικές παραγωγής», δήλωσε ο Bertelli. Η συλλογή θα κυκλοφορήσει προς πώληση τον Φεβρουάριο του 2026 σε 40 καταστήματα Prada παγκοσμίως και online, ανακοίνωσε η εταιρία.
Το σκάνδαλο
Τον Ιούλιο, η Prada είχε βρεθεί στο επίκεντρο ενός σκανδάλου μετά την παρουσίαση στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου ενός ζευγαριού δερμάτινων σανδαλιών που έμοιαζαν εντυπωσιακά με τα παραδοσιακά ινδικά “Kolhapuri Chappals”, χωρίς να αναφέρει την προέλευσή τους ή να αποδίδει τιμή στην ινδική πολιτιστική κληρονομιά. Το αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί έντονη αντίδραση από τους λάτρεις της μόδας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον ινδικό Τύπο, που κατηγόρησαν την εταιρεία ότι «αντέγραψε» απερίσκεπτα ένα προϊόν με ιστορία αιώνων και πολιτισμική σημασία.
View this post on Instagram
Τα Kolhapuri Chappals, που ξεχωρίζουν από τον χαρακτηριστικό δακτύλιο στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, κατασκευάζονται χειροποίητα στην Ινδία από τον 13ο αιώνα. Η άνεση και η διακριτική τους απλότητα τα έχουν κάνει δημοφιλείς σε πολλές γενιές και κοινωνικά στρώματα. Ακόμη και σήμερα, χιλιάδες τεχνίτες στην πόλη Kolhapur —από την οποία το υπόδημα πήρε το όνομά του— τα φτιάχνουν στο χέρι σε λιτά, απέριττα εργαστήρια και τα πουλούν σε καταστήματα και υπαίθριες αγορές από περίπου €10.
Ως απάντηση στην κατακραυγή, η Prada αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι το σχέδιό της ήταν εμπνευσμένο από αυτά τα ινδικά σανδάλια και ξεκίνησε διάλογο με τοπικούς τεχνίτες και οργανισμούς, για πιθανή συνεργασία.
View this post on Instagram
Διαβάστε ακόμη: Η μεγάλη επιστροφή του Ralph Lauren στο Μιλάνο
Το άνοιγμα στην αγορά της Ινδίας
Πλέον η Prada έχει υπογράψει συμφωνία με τη Sant Rohidas Leather Industries and Charmakar Development Corporation (LIDCOM) και τη Dr Babu Jagjivan Ram Leather Industries Development Corporation (LIDKAR), που προωθούν την κληρονομιά της ινδικής βιοτεχνίας δέρματος. «Θέλουμε να γίνουμε πολλαπλασιαστές της αναγνωρισιμότητας αυτών των chappals», δήλωσε ο Bertelli, ο μεγαλύτερος γιος των ιδρυτών της Prada, Miuccia Prada και Patrizio Bertelli. «Μόλις η Prada αναγνωρίσει αυτή την τέχνη ως προϊόν πολυτελείας, σίγουρα θα υπάρξει ντόμινο που θα αυξήσει τη ζήτηση για το είδος», δήλωσε η Prerna Deshbhratar, διευθύνουσα σύμβουλος της LIDCOM.
Επιπλέον θα δημιουργηθεί μια τριετής συνεργασία (οι λεπτομέρειες της οποίας βρίσκονται ακόμη σε τελικό στάδιο) για την εκπαίδευση των τοπικών τεχνιτών. Η πρωτοβουλία θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ινδία και ευκαιρίες για μικρές περιόδους φοίτησης στην Ακαδημία της Prada στην Ιταλία. Ο Bertelli είπε ότι το έργο και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα κοστίσουν αρκετά εκατομμύρια ευρώ, προσθέτοντας ότι οι τεχνίτες θα αμείβονται δίκαια. Ωστόσο, κατέληξε ότι δεν είναι στα άμεσα σχέδια της Prada να ανοίξει νέα καταστήματα ή εργοστάσια στην Ινδία.
Photo credit: Courtesy of Prada





Ιωάννα Σαλαμούρα