Τι θα θυμόμαστε από την 97η απονομή των Oscars;
Πώς θα θυμόμαστε την 97η απονομή της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σε μία βραδιά που απουσίαζε η πολιτική και το καυστικό χιούμορ, ύστερα από 3 ώρες και 15 λεπτά, χωρίς να υπολογίζουμε τον χρόνο των αφίξεων;
Aν είσαι νοσταλγός της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ, δύσκολα εντυπωσιάζεσαι από τις εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί στο Λος Άντζελες. Σήμερα δεν υπάρχουν περιθώρια για αυτοσχεδιασμό, λάθη, παραφωνίες. Κάθε σταρ που σέβεται τον εαυτό της, έχει φροντίσει να σκηνοθετήσει πόζα, αξεσουάρ, μαλλιά, μακιγιάζ, ρούχο, μέχρι τον επόμενο ρόλο. Eίτε φύγει από την μεγάλη βραδιά των Όσκαρ με χρυσό αγαλματίδιο, είτε με μια μίνι λακ κι ένα μίνι κόκκινο κραγιόν στη μίνι τσάντα-κόσμημα. Για τη μίνι ή μάξι αποτυχία, ανάλογα με το σκίσιμο στο ρούχο της. Και το «εγώ» της. Χωρίς να αφήνουμε και τους άνδρες έξω από το παιχνίδι.
Διαβάστε ακόμη: Τι κρατάμε από την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης
Τι θα θυμόμαστε από την 97η απονομή;
Πώς θα θυμόμαστε την 97η απονομή της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, σε μία βραδιά που απουσίαζε η πολιτική και το καυστικό χιούμορ, ύστερα από 3 ώρες και 15 λεπτά, χωρίς να υπολογίζουμε τον χρόνο των αφίξεων; Αλλά και τις εμφανίσεις των υψηλών καλεσμένων στο πάρτι του Vanity Fair που ακολούθησε;
Διαβάστε ακόμη: Oscars 2025: Από την πασαρέλα στο κόκκινο χαλί! Ποια φορέματα έκαναν το ντεμπούτο τους;
Γυμνοί ώμοι (και οπίσθια), δαντέλα, περισσότερη δαντέλα, γυμνό, λευκό, μαύρο, χρυσό και κόκκινο. Νυφικά, διαμάντια και …παντόφλες. Αποκωδικοποιώντας τα Όσκαρ στο κόκκινο χαλί θα συναντήσουμε αναγνωρίσιμες μούσες όλων των ηλικιών σε ένα παιχνίδι λάμψης. Και υπεροψίας σε έναν διαγωνισμό εκατομμυρίων, με συμβόλαια, συμφωνίες, υπογραφές.
Ηθοποιοί και ινφλουένσερ, όπως η Ariana Grande με Schiaparelli με 190.000 κεντημένα κρύσταλλα και η Kim Kardashia με Balenciaga, μεταμορφώθηκαν σε νύφες. Η Zoë Kravitz πόζαρε στους φωτογράφους με μαύρη δημιουργία Saint Laurent, πιο αποκαλυπτική από ποτέ. H Selena Gomez θέλησε να γίνει πιο πρακτική και να αντισταθεί στις ψηλοτάκουνες γόβες, λανσάροντας ένα ζευγάρι σατέν παντόφλες-πλατφόρμες, το οποίο, ξεπρόβαλλε μέσα από το Ralph Lauren φόρεμα φτιαγμένο για σύγχρονες πριγκίπισσες. Η θηλυκότητα μπορεί να περιμένει. Και η Σταχτοπούτα φορούσε παντόφλες…
Κι αν μιλήσουμε για τάσεις; Αποδομώντας την υπερβολή της πολυτέλειας, μπορούμε να διακρίνουμε στοιχεία, τα οποία, έχουμε ήδη στη ντουλάπα μας. Χρόνια τώρα. Άνδρες και γυναίκες. Ένα μαύρο βελούδινο κοστούμι, παπιγιόν, λευκό πουκάμισο και λουστρινένια παπούτσια για τους «υποψήφιους» σταρ και το Μικρό Μαύρο Φόρεμα, ένα νυφικό, ένα βελούδινο ρούχο, μαύρη δαντέλα, για τις γυναίκες που επενδύουν σε οτιδήποτε κλασικό με πάθος.
Η Zoe Saldana στα 46 της χρόνια κράτησε το χρυσό αγαλματίδιο στα χέρια της ως «περήφανη κόρη μεταναστών» για να δακρύσει και να συγκινήσει. Αν μας συγκίνησε και το φόρεμα Saint Laurent που επέλεξε για τη βραδιά; Πάντως αποκλείεται να μείνει στην ιστορία του θεσμού.
Οι μεταλλικές αντανακλάσεις ταιριάζουν περισσότερο στο δράμα, αν και όχι πάντα. Ασημένιο το φόρεμα Armani Privé για την Demi Moore που έζησε το όνειρο της κι ας μην βραβεύτηκε τελικά για την ερμηνεία της στην ταινία «The Substance». Για να τη δούμε μετά στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram να ποζάρει με το μικροσκοπικό της κατοικίδιο, λευκό μπουρνούζι και πατάτες τηγανητές.
Η διαφάνεια με την ετικέτα του οίκου Chloe ήταν για την Olivia Wilde ένας τρόπος να επανασυστηθεί όχι μόνο ως πρώην του Harry Styles αλλά και ηθοποιός και σκηνοθέτης. H Kendall Jenner, η Julia Fox και η Emily Ratajkowski πόζαραν με αποκαλυπτικές δημιουργίες, χωρίς να κάνουν τη διαφορά. Όπως και η Sofia Vergara με Σήλια Κριθαριώτη με την Heidi Klum.
Στις παραφωνίες θα προσθέσουμε το καναρινί Givenchy κοστούμι του Timothée Chalamet. Ο Mick Jagger, έδειξε πως ντύνεται όταν θέλει να ροκάρει κανείς ακόμη και στα 81 του χρόνια. Το μαύρο σμόκιν ήταν η απόλυτη στολή για τους άνδρες. Ο Edward Norton φορούσε Dior Men, ο Guy Pearce βελούδινο Brunello Cucinelli, ο Ben Stiller, Dolce & Gabbana.
Η Ιsabella Rossellini επέλεξε μπλε βελούδινο φόρεμα Dolce & Gabbana ως φόρο τιμής στον David Lynch, μαζί με ένα ζευγάρι σκουλαρίκια της μητέρας της. Η Margaret Qualley έπαιξε με τα φλας, φορώντας μαύρο, εξώπλατο βελούδινο φόρεμα Chanel με μακρύ διαμαντένιο κολιέ Chanel.
Η Emma Stone ασημένιο ολοκέντητο φόρεμα Louis Vuitton κατόπιν παραγγελίας. Η Scarlett Johansson vintage μπλε βελούδινο φόρεμα του 1999 από τον Thierry Mugler, για να αντισταθεί στην τάση που θέλουν τις πιο φωτογενείς ηθοποιούς να ενδίδουν στις συμφωνίες ανάμεσα στους στιλίστες και τους εκπροσώπους ιστορικών οίκων μόδας.
Η Michelle Yeoh πήγε στα Όσκαρ με μπλε στράπλες φόρεμα Balenciaga Couture και η Gal Gadot με κόκκινο στράπλες φόρεμα Prada και vintage κόσμημα Tiffany & Co. από το 1980.
Όσκαρ σημαίνει όμως (και) πούλιες, καθρέφτες, κρύσταλλα. Αν είδατε τη Halle Berry με Christian Siriano, έχετε εικόνα. Οι ανδρικές καρφίτσες ήταν μια από τις μεγαλύτερες τάσεις στο κόκκινο χαλί… Από τη μικρή καρφίτσα που φορούσε ο ηθοποιός Joe Alwyn στο σμόκιν του JW Anderson μέχρι τη γιγαντιαία καρφίτσα με ένα πτηνό στο πέτο του βραβευμένου πλέον με 2 Όσκαρ, Adrien Brody, με Giorgio Armani.
Οι καρφίτσες δεν ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι σταρ θέλησαν να ξεχωρίσουν. Ο Jeff Goldblum, πόζαρε με λευκό σακάκι, κασκόλ, λουλουδάτο πουκάμισο Prada και μπουτονιέρα με ορχιδέες. Αυτό καλύτερα να μην το δούμε ποτέ ως τάση στον κόσμο της ανδρικής μόδας…
Πώς θα θυμόμαστε λοιπόν τη φετινή απονομή των Όσκαρ; Με φιόγκους, φτερά και βολάν. Σαν μια ξαναζεσταμένη συνταγή με μικρές στιγμές ανάτασης. Έλειπαν τα καρυκεύματα. Το συναίσθημα. Το σασπένς. Εφόσον είναι παραγωγός ο οίκος Saint Laurent της ταινίας «Emilia Perez», η πρωταγωνίστρια του φιλμ, Zoe Saldana θα φοράει Saint Laurent. Όταν η Emma Stone πρωταγωνιστεί σε όλες τις καμπάνιες Louis Vuitton, θα φοράει πάντα Louis Vuitton. Ευτυχώς οι παντόφλες έμειναν σπίτι.