Η βιομηχανία της μόδας βρίσκεται σε μια διαρκή κατάσταση μεταμόρφωσης, όπου οι αλλαγές είναι τόσο ραγδαίες όσο και εντυπωσιακές. Από τις στρατηγικές κινήσεις των κορυφαίων σχεδιαστών μέχρι τις μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών, τα νούμερα που διαμορφώνουν αυτόν τον κόσμο είναι αποκαλυπτικά. Εξετάζουμε τις τάσεις και τις αλλαγές που διαμορφώνουν τη βιομηχανία της μόδας, αναλύοντας τα νούμερα και τα γεγονότα που καθορίζουν το μέλλον της.

Δείτε ακόμη: Ποια κρύβεται πίσω από τo dress code του Volodymyr Zelenskyy;

Ανατροπές και μεταμορφώσεις: Η νέα εποχή της μόδας

  • Από το 2024, τουλάχιστον 17 επικεφαλής σχεδιαστές έχουν αποχωρήσει από οίκους μόδας.
  • To 2025, 10 επικεφαλής σχεδιαστές έκαναν το ντεμπούτο τους σε μεγάλες εταιρίες πολυτελείας.
  • Η Chanel έμεινε 190 ημέρες χωρίς δημιουργικό διευθυντή. Τουλάχιστον 11 σχεδιαστές «φημολογούνταν» ότι θα διεκδικούσαν τη θέση, μέχρι που ο Matthieu Blazy ορίστηκε ο 4ος στην ιστορία του οίκου.

Matthieu Blazy (Instagram)

  • Τουλάχιστον 8 φορές τον τελευταίο χρόνο, οι New York Times χρησιμοποίησαν τη φράση «μουσικές καρέκλες» για να περιγράψουν τη βιομηχανία της μόδας.
  • Στο ντεμπούτο της Veronica Leoni για τον Calvin Klein, το 70% των γυναικείων πουκαμίσων εμφανίστηκε κουμπωμένο μέχρι πάνω.
  • Οι σημειώσεις της επίδειξης για το ντεμπούτο του Alessandro Michele στον οίκο Valentino την άνοιξη του 2025 ήταν 200 σελίδες. Οι αντίστοιχες σημειώσεις της Schiaparelli ήταν 2 σελίδες.
  • 7 σχεδιαστές παρουσίασαν κόκκινα κοστούμια στις ανδρικές συλλογές τους για το φθινόπωρο του 2025.
  • Περίπου 20 εκατοστά είναι το μήκος του μπροστινού τμήματος των παπουτσιών στην επίδειξη του Marc Jacobs την άνοιξη του 2025.

Παπούτσια από την πασαρέλα του Marc Jacobs (@marcjacobs/Instagram)

  • Το 20% των ερωτηθέντων Αμερικανών πιστεύει ότι η κοινωνία θα ήταν καλύτερη αν οι άνδρες φορούσαν πιο συχνά κοστούμια.
  • Οι αναζητήσεις στο Pinterest για τα «doll shoes outfit» αυξήθηκαν κατά 130%.
  • Οι λιανικές πωλήσεις της Miu Miu αυξήθηκαν κατά 97% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024.
  • Η αγορά μόδας πολυτελείας στην ηπειρωτική Κίνα μειώθηκε κατά 18% έως 20% κατά το 2024.
  • Τον Απρίλιο του 2023, η LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που ξεπέρασε την αξία των 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων (462 δις ευρώ).
  • Το 20% των παγκόσμιων πωλήσεων της LVMH προέρχεται από την ηπειρωτική Κίνα.
  • Από το 2022, παρατηρείται αύξηση 12% στις πωλήσεις πουκαμίσων με κουμπιά στα μεγέθη XXS, XS και S στα καταστήματα-ναυαρχίδες της Madison Avenue.
  • Το 75% των αγοραστών είναι πιθανό να ξοδέψει περισσότερα χρήματα, αν λάβει υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση από το προσωπικό του καταστήματος.
  • 20% έως 30% των προϊόντων μόδας που αγοράζονται διαδικτυακά, επιστρέφονται.
  • Περίπου 9.000 ευρώ είναι η τιμή της κλασικής μεσαίας flap τσάντας της Chanel. Το 2016 κόστιζε 4.600 ευρώ.

Chanel Flap Bag

  • 45 από τα περισσότερα από 500 iPod του Karl Lagerfeld βγήκαν προς πώληση στον οίκο Sotheby’s τον Ιανουάριο.
  • Το επίσημο προφίλ του οίκου Versace στο Instagram ακολουθεί μόνο 1 άτομο: τη Donatella Versace.
  • Οι αναζητήσεις στο RealReal για την τσάντα Margaux της The Row αυξήθηκαν κατά 51% πέρυσι. Κατά μέσο όρο, πωλείται 15% περισσότερο από την τιμή του καταλόγου της.
  • Mία καινούρια τσάντα Hermès Birkin 25 μπορεί να μεταπωληθεί σε τιμή 3πλάσια από αυτή του καταστήματος.
  • Το 25% των αγοραστών Birkin κρατούν την τσάντα σε αποθήκη ως επένδυση.
  • 55 έως 277 ευρώ ήταν το εύρος τιμών του «Wirkin», του αντίγραφου της Birkin από τη Walmart, το οποίο εξαντλήθηκε γρήγορα.

Hermès Birkin Bag

Δείτε ακόμη: Ο διάβολος φορούσε γραβάτα

  • Το 31% των Αμερικανών ενηλίκων έχει αγοράσει σκόπιμα μία απομίμηση ενός αντικειμένου πολυτελείας.
  • Το 17% δήλωσε ότι θα συνεχίσει να αγοράζει απομιμήσεις, ακόμη και αν μπορεί να αντέξει οικονομικά το πρωτότυπο είδος πολυτελείας.
  • Το 44% της Gen Z πραγματοποιεί μηνιαίες αγορές από τη Shein.
  • Το 49% θεωρεί τον εαυτό του πιο μοντέρνο από τους περισσότερους ανθρώπους.
  • Τα έσοδα στην αγορά μόδας αναμένεται να φθάσουν περίπου τα 820 δισεκατομμύρια ευρώ το 2025, εκ των οποίων τα 254 δις προέρχονται από την Κίνα.
  • Κάθε χρόνο δημιουργούνται 92 εκατομμύρια τόνοι υφασμάτινων αποβλήτων παγκοσμίως.
  • Ο μέσος Αμερικανός πετάει περίπου 81 κιλά ρούχα ετησίως.
  • Το 2024, λιγότερο από το 15% των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων παγκοσμίως ανακυκλώθηκε.
  • Οι παγκόσμιες εκπομπές της βιομηχανίας μόδας θα αυξηθούν πιθανότατα κατά 50% μέχρι το 2030.
  • Η βιομηχανία μόδας είναι υπεύθυνη για το 20% των παγκόσμιων υγρών αποβλήτων.
  • Σχεδόν το 10% του συνόλου των μικροπλαστικών που βρίσκονται στον ωκεανό προέρχεται από κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα.

Photo credits: Balenciaga