Oι καλοντυμένες της Eurovision 2025 | Η κιτς εμφάνιση-έκπληξη
Οι δύο ημιτελικοί της Eurovision 2025 τα είχαν όλα: από φορέματα που θύμιζαν υψηλή ραπτική, μέχρι κιτς εμφανίσεις-ανάμεσά τους και μία που δεν περιμέναμε.
Oι δύο ημιτελικοί της Eurovision 2025 που πραγματοποιήθηκαν στη Βασιλεία της Ελβετίας σηματοδότησαν μια εβδομάδα όπου η μόδα ανταγωνίζεται τη μουσική για τα φώτα της δημοσιότητας. Η Eurovision ήταν πάντα κάτι περισσότερο από έναν διαγωνισμό τραγουδιού. Το 2025, εδραίωσε το ρόλο της ως πλατφόρμα πολιτιστικής έκφρασης, πολιτικής αφήγησης και πρωτοποριακής μόδας. Πολλές από τις εμφανίσεις δημιουργήθηκαν από ανεξάρτητους σχεδιαστές, ανερχόμενα ταλέντα και τεχνίτες που εκπροσωπούν την ταυτότητα της χώρας τους. Ξεχωρίσαμε τις καλύτερες εμφανίσεις, αλλά και μία εμφάνιση-έκπληξη που προκάλεσε αρνητικά σχόλια.
Δείτε ακόμη: Eurovision: Οι καλύτερες ελληνικές εμφανίσεις
Ελλάδα: Κλαυδία (Αστερομάτα)
Η Κλαυδία ξεκίνησε την ερμηνεία της επάνω σε μια υπερυψωμένη, φωτιζόμενη πλατφόρμα. Το σκηνικό ήταν επιβλητικό με έντονες εναλλαγές που μεταμόρφωναν το φλογερό τοπίο σε υδάτινο. Η εκπρόσωπος της χώρας μας εμφανίστηκε αρχικά ντυμένη με ένα αυστηρό maxi φόρεμα με ανοίγματα στα μανίκια σε μαύρο χρώμα, σύμβολο του πένθους και της βαριάς κληρονομιάς του παρελθόντος. Στην κορύφωση του τραγουδιού, πραγματοποίησε μια θεαματική αλλαγή επί σκηνής, αποκαλύπτοντας ένα λευκό, αέρινο σύνολο. Οι δημιουργίες, σχεδιασμένες από τους Deux Hommes σηματοδότησαν οπτικά τη μετάβαση από το σκοτάδι στο φως, από τη μνήμη στην ελευθερία.
Μάλτα: Miriana Conte (Serving)
Η Miriana Conte εμφανίστηκε στη σκηνή με φόρεμα από τούλι σε μαύρο και κίτρινο χρώμα, που θύμιζε δημιουργία του Giambatista Valli. Τέσσερις χορευτές (2 άνδρες και 2 γυναίκες) συνόδευαν την εκπρόσωπο της Μάλτας. Αργότερα, το πάνω μέρος της στολής αφαιρείται για να αποκαλύψει ένα catsuit σε κόκκινο και μαύρο χρώμα. Το κύριο σκηνοθετικό εύρημα είναι ένα σκηνικό από τεράστια κόκκινα χείλη που λάμπουν και κρατούν μια περιστρεφόμενη ντισκομπάλα. Το ύψος του είναι περίπου 3 μέτρα και στέκεται στη μέση της σκηνής. Οι οθόνες LED προβάλλουν χορευτικές κινήσεις, εκρήξεις λουλουδιών και λεοπαρδάλεις, θυμίζοντας το print στο outfit της τραγουδίστριας.
Λουξεμβούργο: Laura Thorn (La Poupée Monte Le Son)
H συμμετοχή του Λουξεμβούργου στον φετινό διαγωνισμό προκάλεσε νοσταλγία και ένα ταξίδι στις αναμνήσεις. Το Λουξεμβούργο έκανε το ντεμπούτο του το 1956, τη χρονιά που γεννήθηκε ο διαγωνισμός τραγουδιού. Από τότε, το Μεγάλο Δουκάτο έχει εκπροσωπηθεί στη Eurovision 38 φορές, κερδίζοντας τον διαγωνισμό πέντε φορές – το 1961, το 1965, το 1972, το 1973 και το 1983. Μετά από 31 χρόνια απουσίας, το Λουξεμβούργο επέστρεψε στη Eurovision το 2024. Φέτος, η Laura Thorn συμμετείχε στον διαγωνισμό με το «La Poupée Monte le Son», το οποιο ξεκίνησε επί σκηνής αποτίοντας φόρο τιμής στο «Poupée de cire, poupée de son» της France Gall, τη νικήτρια συμμετοχή του Λουξεμβούργου το 1965. Το σκηνικό είναι ένα τεράστιο κουκλόσπιτο. Πέντε άνδρες χορευτές συνοδεύουν την τραγουδίστρια φορώντας βελούδινα κοστούμια. Τρισδιάστατα αντικείμενα αιωρούνται στο πάτωμα ενώ ένα μεγάλο χέρι προσπαθεί να τη μετακινήσει μέσα στο δωμάτιο, σαν να είναι κούκλα. Και όντως έτσι μοιάζει, με το απαλό ροζ φόρεμα με κορσέ που θυμίζει κάτι από Alexander McQueen. Το look oλοκληρώνεται με ασημένιες μπότες πάνω από το γόνατο. Προς το τέλος, αποκαλύπτει το ρούχο που κρύβει από κάτω: ένα αστραφτερό ασημένιο φόρεμα.
Δείτε ακόμη: Η μόδα της Eurovision σε κάθε δεκαετία: Από τις ρετρό σιλουέτες στα futurist looks
Μαυροβούνιο: Nina Žižić (Dobrodošli)
H Nina Žižić εμφανίστηκε στη σκηνή της Eurovision 2025 με σχέδιο της Σέρβας σχεδιάστριας Amina Hasanbegović. Γνωστή για τις τολμηρές σιλουέτες της και την άμεσα αναγνωρίσιμη αισθητική της, η Hasanbegović έχει γίνει αγαπημένη των διασημοτήτων και των trendsetters σε όλα τα Βαλκάνια. Ενώ η αρχική ιδέα έτεινε προς έναν πιο διακριτικό σχεδιασμό, μια τολμηρή αλλαγή λίγες ημέρες πριν από την αναχώρηση δημιούργησε κάτι πραγματικά εντυπωσιακό. Το λευκό στράπλες φόρεμα είχε μακριά ουρά, ενώ από τα μανίκια προεκτεινόταν κομμάτι υφάσματος που δημιουργούσε ένα κυκλικό πλαίσιο γύρω από το κεφάλι της, σαν κουκούλα. Το σχέδιο θύμιζε δημιουργίες των οίκων Viktor&Rolf και Iris van Herpen, αλλά και το λευκό σύνολο Dior που επέλεξε η Juliette Binoche στην έναρξη του Φεστιβάλ των Καννών. Η Žižić είναι μόνη της στη σκηνή, τα μάτια της είναι καλυμμένα με μια μάσκα, η οποία αφαιρείται στο πρώτο ρεφρέν. Μετά το δεύτερο ρεφρέν, αφαιρείται και το κυκλικό μέρος της πλάτης της στολής της.
Η κιτς-εμφάνιση έκπληξη
Αδιαμφισβήτητα η εμφάνιση-έκπληξη της βραδιάς (και όχι με την καλή έννοια) ήταν αυτή της παρουσιάστριας, Hazel Brugger. Η ελβετο-αμερικανο-γερμανίδα κωμικός και παρουσιάστρια ανέβηκε στη σκηνή με αστραφτερό φόρεμα από υπερμεγέθεις πούλιες που προκάλεσε συζητήσεις στο κοινό και στα social media.
Πολλοί συνέκριναν τις ανακλαστικές πούλιες με CD, ενώ άλλοι με λέπια ψαριού. Ένας χρήστης αστειεύτηκε: «Άλλο ένα θύμα του Temu, έτσι δεν είναι;», αναφερόμενος στην κινεζική αγορά που είναι γνωστή για την παράδοση αντικειμένων που δεν μοιάζουν ακριβώς με αυτό που οι πελάτες νόμιζαν ότι παρήγγειλαν. Η δημιουργία θύμισε σχέδια των οίκων Paco Rabanne και Courrèges. Ίσως από αυτούς εμπνεύστηκε ο Ελβετός σχεδιαστής Kevin Germanier, που ήταν υπέυθυνος για τις εμφανίσεις των παρουσιαστριών της βραδιάς. Μένει να δούμε αν η Brugger θα λάβει υπόψιν της την αυστηρή κριτική εν όψει του τελικού, τον οποίον θα συμπαρουσιάσει και πάλι μαζί με την Sandra Studer.
Photo credits: Eurovision