Αποχώρηση-βόμβα του Sabato De Sarno από τον Gucci
Το ντόμινο στον χώρο της μόδας καλά κρατεί. Η αποχώρηση του De Sarno από τον Gucci είναι άλλο ένα επεισόδιο του σίριαλ της αλλαγής φρουράς στις ηγετικές θέσεις των οίκων μόδας στην προσπάθεια τους να αντιστρέψουν το αρνητικό αγοραστικό κλίμα που επικρατεί.
Το προηγούμενο τρίμηνο οι οργανικές πωλήσεις του Gucci σημείωσαν πτώση 25% – μεγαλύτερες των προβλέψεων των αναλυτών που κυμαίνονταν στο 21%. Το γεγονός ότι η λύση της συνεργασίας τους συνέβη μόλις πέντε ημέρες πριν την ανακοίνωση των οικονομικών στοιχείων για του τελευταίο τρίμηνο του 2024 και το σύνολο του έτους της Kering, ιδιοκτήτριας του Gucci, δεν μπορεί να αποτελεί σύμπτωση.
“Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά μου ευγνωμοσύνη στον Sabato για το πάθος του και την αφοσίωση του στον Gucci. Εκτιμώ ειλικρινά τον τρόπο με τον οποίο τίμησε την δεξιοτεχνία και την κληρονομιά του Gucci με τόση αφοσίωση” δήλωσε ο Stefano Cantino, CEO του Gucci. Ο διάδοχος του De Sarno θα ανακοινωθεί εν καιρώ ενώ ο οίκος σχεδιάζει το λανσάρισμα μιας νέας σειράς τσαντών με σκοπό την αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού.
Who is who
Ο De Sarno ξεκίνησε την καριέρα του το 2005 στον οίκο Prada. Στην συνέχεια συνεργάστηκε με τους Dolce & Gabbana και το 2009 πήγε στον οίκο Valentino όπου εξελίχθηκε και ανέβηκε σταδιακά τα σκαλιά της ιεραρχίας αναλαμβάνοντας καθήκοντα fashion director τόσο για τις γυναικείες όσο και για τις ανδρικές κολεξιόν.
Η συνεργασία του με τον Gucci ξεκίνησε με την συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2024 που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της εβδομάδας μόδας του Μιλάνου τον Σεπτέμβριο του 2023. Ο De Sarno δεν ήταν ένας απλός διεκπεραιωτής. Είχε μια σκηνοθετική προσέγγιση της μόδας. Αγκάλιαζε κάθε δημιουργική πτυχή της παρουσίασης των συλλογών του δίνοντας έμφαση στις καμπάνιες που είχαν την νοοτροπία ταινιών μικρού μήκους και τις συνεργασίες του με φωτογράφους όπως ο David Sims και o Anthony Seklaoui.
Το επικείμενο show του οίκου που θα λάβει χώρα στις 25 Φεβρουαρίου θα επιμεληθεί η σχεδιαστική ομάδα Gucci. O σχεδιαστής είχε επίσης ανακοινώσει την παρουσίαση της cruise συλλογής 2026 στον τόπο ίδρυσης του οίκου, την Φλωρεντία, τον Μάιο.
Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις πως η κρίση στον χώρο της μόδας είναι βαθιά. Οι ιστορικοί οίκοι έχουν χάσει την επαφή τους με το κοινό που δεν γοητεύεται πλέον από την αγορά μιας ανεξήγητα ακριβής τσάντας. Μην γνωρίζοντας τι θα μπορούσε να τους βγάλει από αυτό το αδιέξοδο εφαρμόζουν την τακτική “trial and error” δοκιμάζοντας πρόσωπα και πράγματα. Το μέλλον θα δείξει.