Μπορεί να έχετε διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια τα λεμόνια, τα πορτοκάλια και γενικά τα εσπεριδοειδή έχουν κατακλύσει τα fashion shows και τα καταστήματα. Η χρήση φρούτων — και κυρίως των λεμονιών — στα υφάσματα δεν είναι μια νέα ιδέα, αλλά μια αισθητική με βαθιές ρίζες και συνεχείς ανανεώσεις.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Βιώσιμη μόδα: 4 ελληνικά brands φιλικά προς το περιβάλλον και το πορτοφόλι

Ήδη από τον 18ο αιώνα, συναντάμε μοτίβα με φρούτα στα ευρωπαϊκά ενδύματα της αριστοκρατίας, κυρίως ως διακριτικά κεντήματα. Στους αιώνες που ακολουθούν, τα μοτίβα αυτά διατηρούν μια παρουσία, όμως η μεγάλη επιστροφή τους γίνεται τη δεκαετία του 1950, όταν ο οίκος Christian Dior ενσωματώνει λεμόνια και φράουλες σε φούστες και φορέματα, δίνοντας έναν ανάλαφρο και θηλυκό χαρακτήρα στην υψηλή ραπτική.

Μπορείτε να διαβάσετε επίσης: Το κόκκινο πρωταγωνιστεί και το καλοκαίρι: πώς να το φορέσετε

εσπεριδοειδη

H&M

Η άνθηση των εσπεριδοειδών στη μόδα

Η πραγματική άνθηση των εσπεριδοειδών όμως έρχεται μετά το 2010, όταν κορυφαίοι σχεδιαστές και οίκοι υιοθετούν το trend αυτό με φαντασία. Ο οίκος Dolce & Gabbana, πιστός στη σικελική του ταυτότητα, σχεδιάζει έντονες εκτυπώσεις με λεμόνια σε φορέματα, μαντίλια και αξεσουάρ. Αυτό που κατάφεραν οι σχεδιαστές ήταν να μεταφέρουν το εσπεριδοειδές όχι απλά σαν ένα μοτίβο, αλλά σαν πολιτισμικό σύμβολο της Μεσογείου που θυμίζει δροσιά, φως και είναι γεμάτο παιδικές μνήμες.

Παράλληλα, σχεδιαστές όπως η Stella McCartney, η Phoebe Philo και ο Jacquemus εντάσσουν φρούτα σε συλλογές ready-to-wear, συνδυάζοντας την παιγνιώδη διάθεση με minimal γραμμές και σύγχρονα υφάσματα. Έτσι, οι εκτυπώσεις φρούτων χρησιμοποιούνται ως μέσο έκφρασης – είτε σε total looks, είτε σε μικρές λεπτομέρειες.

εσπεριδοειδη

Stella McCartney Spring-Summer 2011 /Getty Images

5 προτάσεις για αγορές

εσπεριδοειδη

Φόρεμα, €1.750, Dolce&Gabbana, Mytheresa.com

εσπεριδοειδη

Φόρεμα, €45,99, Reserved.com

εσπεριδοειδη

Φόρεμα, €29,95, ZARA

εσπεριδοειδη

Φούστα, €231, Wolfandbadger.com

εσπεριδοειδη

Παντελόνι, €99, Emily Van Den Bergh, Aboutyou.gr

Τα εσπεριδοειδή γίνονται το όχημα μιας οικολογικής επανάστασης

Εκτός από αισθητική τάση, τα εσπεριδοειδή έγιναν και το όχημα μιας οικολογικής επανάστασης. Από το 2016, η ιταλική startup Orange Fiber δημιούργησε ύφασμα από απόβλητα πορτοκαλιών – ένα υλικό που μοιάζει με μετάξι και προσφέρει οικολογική αξία χωρίς να θυσιάζει το στιλ. Οίκοι όπως ο Salvatore Ferragamo και η H&M Conscious Collection έδωσαν την ευκαιρία να ντυθούμε με βιώσιμα ρούχα, ένα βήμα προς μια πιο συνειδητή μόδα.

Σήμερα, είτε επιλέγετε ένα ρετρό φόρεμα με λεμόνια είτε μια φουτουριστική εσάρπα από Orange Fiber, συμμετέχετε σε μια ιστορία που συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Τα φρούτα στα υφάσματα δεν είναι απλώς χαριτωμένα μοτίβα – είναι μια πολιτισμική έκφραση, μια αισθητική δήλωση και πλέον, μια οικολογική επιλογή. Επιλέγοντας να προσθέσετε στα ρούχα σας τα φρούτα αυτά, τότε το ντύσιμό σας θα αποπνέει φρεσκάδα, θετικότητα και μεσογειακή αύρα. Το μοτίβο των εσπεριδοειδών είναι κάτι που αξίζει να εξερευνήσετε.

*Οι τιμές των προϊόντων στο ρεπορτάζ είναι ενδεικτικές.

Creative: Ανδρέας Κωστόπουλος

Photo credit: ZARA/Getty Images/ H&M