Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι: Όταν η Brigitte Macron ακούει Beatles
Από όλες τις κυρίαρχες μητροπόλεις της μόδας, αν το Λονδίνο καινοτομεί, η Νέα Υόρκη πουλάει εμπόρευμα για τη βιτρίνα και το Μιλάνο «φλεξάρει» πολυτέλεια, το Παρίσι είναι η πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή μίας βιομηχανίας που αλλάζει. Τι κρατάμε και τι πετάμε; Και τι θα φορέσουμε τον επόμενο Χειμώνα του 2025-26;
Υπάρχει μία στήλη στο εξαιρετικά δημοφιλές για τις νεότερες γενιές, TikTok, με «κωδικό» GRWM. Τι σημαίνει αυτό; Get ready with me ή σε ελεύθερη απόδοση, θαυμάστε με την ώρα που ετοιμάζομαι, ντύνομαι, βάφομαι, μεταμορφώνομαι, για να κερδίσω likes, σχόλια και καινούργιες χορηγίες.
Διαβάστε ακόμη: Gucci: Βαλίτσες με σκάνδαλα, αλλαγές και μυστικά
Και τώρα που μόλις ολοκληρώθηκε η Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, είδαμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να φλυαρούν με νεαρές influencers να μας δείχνουν τι ρούχα και αξεσουάρ τους έστειλαν από ιστορικούς οίκους στο νούμερο τους για να φορέσουν και να φωτογραφηθούν στο Λούβρο, στον σιδηροδρομικό σταθμό, στο Palais Royal, στο Arab World Institute…
Τι κρατάμε και τι πετάμε από την εβδομάδα μόδας στο Παρίσι
Δεν είναι τυχαίο πως Βέλγοι, Αμερικάνοι, Ιταλοί, Βρετανοί, Ιάπωνες δημιουργοί επιλέγουν να δειγματίζουν τις κολεξιόν τους στη γαλλική πρωτεύουσα. Καλύτερα να μην βιαστούμε να βγάλουμε συμπεράσματα. Η Maria Grazia Chiuri μοιάζει να επαναλαμβάνεται για τον Dior, χωρίς να θυσιάζει την ποιότητα σε ρούχα που εξακολουθούν να αφηγούνται ιστορίες. Ο οίκος Alaia πειραματίζεται με τις αναλογίες, δημιουργώντας λίστες αναμονής για ζώνες, τσάντες, παπούτσια, φορέματα, παλτό, όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά.
Διαβάστε ακόμη: Audrey de Givenchy: Ο μεγάλος έρωτας της μόδας
Ο οίκος Courreges επενδύει στη φουτουριστική αύρα της δεκαετίας του ’60 με τα ίδια σχεδόν πατρόν σαν ο χρόνος να παίζει σε λούπα. Η Jane Fonda μοιάζει να μας στοιχειώνει ακόμη με την ασημένια φουτουριστική της στολή στην Barbarella. Στο ίδιο κλίμα και ο Rabanne. Οι αδερφές Olsen από το Χόλιγουντ έχουν κερδίσει το στοίχημα με το brand Τhe Row για την ήρεμη πολυτέλεια με την φιλοσοφία ότι απαγορεύονται τα κινητά, απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση, κανείς δεν μπορεί να κάνει λάιβ αναμετάδοση της επίδειξης. Όλα για το σασπένς.
Ο Βέλγος Dries van Noten αποφάσισε να εγκαταλείψει την τρέλα της κούρσας της μόδας, το brand του όμως συνεχίζει να παράγει εμμονικά μοτίβα, την ίδια στιγμή που και ο Αμερικανός Tom Ford μπορεί να είναι απών αλλά ο διάδοχος του, Haider Ackermann ήρθε για να μείνει. Η Stella McCartney, αποδεικνύει πως μπορεί και χωρίς τον διάσημο μπαμπά της, Paul, να βάζει κανόνες, να απαγορεύει το δέρμα και την γούνα, να βάζει έναν στύλο στην πασαρέλα και να ξαφνιάζει τους καλεσμένους της, με pole dancing, έτσι για την αυθάδεια.
Ο Olivier Rousteing αποδομεί για τον Βalmain μια ιστορία που έχουμε σίγουρα ξαναδεί. Σε επανάληψη. H Chemena Kamali σχεδιάζει για τον οίκο Chloe διάφανα φορέματα με νεορομαντική διάθεση για τη Sienna Miller και τις φίλες της. Δηλαδή όλες εμάς. Όχι με σαμπό φαρμακείου αυτή τη φορά.
Ο Rick Owens ποντάρει στους εξωγήινους που θα φοράνε σίγουρα δερμάτινα ρούχα, μοντέλα χωρίς φύλο. Ο οίκος Schiaparelli επιμένει με κοσμήματα και σουρεαλιστικές αναφορές σε ιστορικά κειμήλια που φοριούνται, η Isabel Marant κάνει θόρυβο με μποτάκια και εμπριμέ φορέματα, ο Hermes επενδύει στην ασφάλεια του παρελθόντος με μαθήματα ιππασίας για σύγχρονες Αμαζόνες.
Στο Παρίσι είδαμε (και) μια παράσταση χορού από τον Issey Miyake, όπως και μία περφόρμανς από τον Yohji Yamamoto. Η Victoria Beckham έδειξε πως μπορείς να έχεις όλες τις διασημότητες στην πρώτη σειρά. O Elie Saab σχεδιάζει για σύγχρονες πριγκίπισσες και ο McQueen πανοπλίες, ο Valentino μας παροτρύνει με σκηνοθέτη τον Alessandro Michele, να έρθουμε πιο κοντά. Και ο Demna Gvasalia για τον Balenciaga προκαλεί χωρίς να προκαλεί με τη σιγουριά του ανθρώπου που έχει ήδη κλείσει χρυσό συμβόλαιο με τον οίκο Gucci. Για να μην ξεχάσουμε και τον Louis Vuitton με το ριμέικ των καλύτερων στιγμών του και τον Saint Laurent για τα μαθήματα γαλλικών και την Βella Hadid ως μούσα στη θέση της Catherine Deneuve.
Και η πρώτη σειρά; H Πρώτη Κυρία της Γαλλίας, Brigitte Macron βρέθηκε στο σόου της Stella McCartney. Θα αγαπάει μάλλον τους Beatles. Η Naomi Campbell φόρεσε μαύρο φιόγκο (είχε έναν και στην πρόσκληση για τo ντεφιλέ) και κάθισε δίπλα στην Charlotte Casiraghi. Δεν περπάτησε. Η Gigi Hadid επέστρεψε μόνο για το show της Miu Miu. Η Κate Moss ήταν παντού. Στα μαύρα. Η Emma Stone εμφανίστηκε με διάφανο μαύρο φόρεμα στον Louis Vuitton.
Η ετυμηγορία; H μόδα αποκτά ξανά ενδιαφέρον. Αισθητική, άποψη, τεχνικές. H μόδα δεν μπορεί να είναι σιωπηλή. Πρέπει να παράγει θόρυβο. Ακόμη κι όταν φοράει κορδέλα. Ή τραβάει το καζανάκι στην επίδειξη-σκηνικό-κόκκινη τουαλέτα στον Valentino. Kι όταν η Μπριζίτ Μακρόν ακούει Beatles.