New Mascularities: Οι άπειρες αποχρώσεις του ανδρισμού

Η σειρά New Mascularities του οίκου Cartier επαναπροσδιορίζει την αρρενωπότητα, αλλά και το ρόλο του κοσμήματος.
Τα κοσμήματα είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση το κορυφαίο στην ανδρική μόδα για το 2025 – ο κοινός τόπος όπου συναντήθηκαν όλοι οι οίκοι και οι δημιουργοί μόδας. Το διαπιστώσαμε στις Fashion Weeks ανά τον πλανήτη, το επιβεβαιώσαμε από τα δεκάδες red carpets. Κι ας διανύουμε μόλις τον τέταρτο μήνα της χρονιάς.
Η νέα τάση δεν γεννήθηκε αυτή τη φορά στους δρόμους, όπως πολλές άλλες. Πυροδοτήθηκε από τους κορυφαίους οίκους κοσμηματοποιίας, όταν αποφάσισαν να μοιράζουν τα πολύτιμα κοσμήματά τους σε επιλεγμένους άνδρες, για τις ανάγκες σημαντικών και πολυπροβεβλημένων κοινωνικών εκδηλώσεων. Όχι πως οι άνδρες δεν φορούσαν κοσμήματα, ακόμη και από τους προϊστορικούς χρόνους, απλώς τον προηγούμενο αιώνα ορισμένες κατηγορίες κοσμημάτων είχαν “χρεωθεί” αποκλειστικά στις γυναίκες. Σήμερα επιστρέφουν ως unisex.
Το να δανείζουν οι οίκοι κοσμημάτων πανάκριβες δημιουργίες τους σε celebrities είναι μια συνήθεια που ξεκίνησε απ’ όταν πρωτάρχισαν τα κινηματογραφικά φεστιβάλ αλλά και οι κοινωνικές εκδηλώσεις παγκόσμιου ενδιαφέροντος, κυρίως όμως από τότε που εμφανίστηκαν οι πρώτοι καταγραφείς φωτογράφοι του “κοινωνικού ρεπορτάζ”. Και από τότε η συνήθεια αυτή συνεχίζεται αδιαλείπτως. Ή μήπως νομίζατε πως ακόμη και ένα top model ή μια ηθοποιός διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα να φορούν τα ιδιόκτητά τους κοσμήματα Chopard, Harry Winston, Van Cleef & Arpels Cartier…
Διαβάστε ακόμη: Από πόσο κοντά έχετε δει ένα βασιλικό κόσμημα με την υπογραφή Cartier;
Δημόσιοι άνδρες
Μια και μόλις μιλήσαμε για τον οίκο Cartier, ο καλός κοσμηματοποιός έχει μπει σε ενδιαφέρουσες σκέψεις όσον αφορά τα προϊόντα του και τον άνδρα. Διαπίστωσε πως η λέξη “αρρενωπότητα” ίσως και να δημιουργεί ασυμβίβαστο στις εμπορικές σχέσεις του με το “ισχυρό φύλο” και οδηγήθηκe σε μια σημαντική υπέρβαση. Λάνσαρε τον πληθυντικό της λέξης, ο οποίος δεν υπάρχει σε καμία επίσημη γλώσσα στον πλανήτη.
Οι Νέες Αρρενωπότητες (ορίστε, μόλις έγραψα τη λέξη και ο διορθωτής έσπευσε να την υπογραμμίσει), the “New Masculinities” αποτελούν την ονομασία της καινούριας του σειράς ανδρικών κοσμημάτων. Σύμφωνα με τον οίκο, ο ρόλος των αξεσουάρ οφείλει να επαναπροσδιοριστεί και να πάψουν να αποτελούν την τελευταία πινελιά στην ανδρική εμφάνιση, αλλά ως μια ισχυρή δήλωση ταυτότητας. Κοινώς “πετάει το μπαλάκι” στο πρώην “ισχυρό φύλο”, όπου προτού οι εκπρόσωποί του επισκεφτούν τις μπουτίκ του οίκου, καλό είναι να έχουν αυτοπροσδιορίσει και τον βαθμό αρρενωπότητάς τους. Ο ανδρισμός για τον Cartier είναι ρευστός, διαρκώς μεταβαλλόμενος και διαμορφώνεται από την προσωπική έκφραση και όχι από τη σύμβαση.
Διαβάστε ακόμη: Πώς να φοράτε τα statement κοσμήματα: 5 κανόνες
Τρεις και μοναδικοί
Στη διαφημιστική καμπάνια για τη στήριξη της νέας σειρά κοσμημάτων, ο οίκος επέλεξε τρεις, ήδη γνωστούς, νέους ηθοποιούς.
Ο Kento Kaku ενσαρκώνει την εκλεπτυσμένη κομψότητα με το μεσαίου μεγέθους Santos de Cartier, που τροφοδοτείται από την αυτόματο μηχανισμό 1847 MC. Η ατσάλινη θήκη, που συμπληρώνεται από ένα ιριδίζον βαθύ καφέ καντράν συμπληρώνεται με ένα κομψό ατσάλινο μπρασελέ ή ένα κλασικό καφέ λουράκι από δέρμα αλιγάτορα. Προσθέτοντας μια τολμηρή, αλλά διακριτική πινελιά, το βραχιόλι Juste un Clou σε λευκό χρυσό 750/1000, σετ με διαμάντια, εξισορροπεί την εμφάνιση με φινέτσα, ενώ το βραχιόλι Santos de Cartier από λευκό χρυσό 18 καρατίων -χωρίς επιμετάλλωση ροδίου- προσφέρει μινιμαλιστική κομψότητα.
Ο Kelvin Harrison Jr. φοράει το μεγάλο Santos de Cartier, εξοπλισμένο με τον μηχανισμό 1847 MC, που συνδυάζει το ατσάλι με μια εντυπωσιακή στεφάνη από κίτρινο χρυσό 750/1000. Το ασημί-λευκό καντράν οπαλίνας τραβάει το φως διακριτικά, ενώ τα μπλε χέρια αποτείουν φόρο τιμής στην χαρακτηριστική δεξιοτεχνία του Cartier. Χάρη στο σύστημα QuickSwitch, το ρολόι μεταμορφώνεται άμεσα από ένα ατσάλινο μπρασελέ ή ένα δερμάτινο λουράκι. Την εμφάνιση ολοκληρώνει το κολιέ Santos de Cartier από λευκό χρυσό 18 καρατίων -μη επιμεταλλωμένο για οργανική πατίνα- που ενσαρκώνει την εκλεπτυσμένη, αλλά δοκιμασμένη.
Ο Drew Starkey επιλέγει μια κλασική αλλά ιδιόμορφη εμφάνιση με το μεσαίου μεγέθους Santos de Cartier, που διαθέτει καφέ καντράν και δύο εναλλασσόμενα λουράκια. Τα κομμάτια που ολοκληρώνουν το σύνολο είναι το βραχιόλι Love από λευκό χρυσό 18 καρατιών με το χαρακτηριστικό βιδωτό κούμπωμα, το τολμηρό λευκόχρυσο δαχτυλίδι Clash de Cartier με επιμετάλλωση ροδίου και το λευκό χρυσό δαχτυλίδι “αγάπης” διακοσμημένο με μαύρο κεραμικό υλικό και 66 διαμάντια, επιτυγχάνοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ τόλμης και εκλεπτυσμού.
Ο νέος ορισμός της αρρενωπότητας
Περισσότερο από μια συλλογή αξεσουάρ, το New Masculinities πυροδοτεί μια συζήτηση για τη σύγχρονη αρρενωπότητα. Η έννοια της αρρενωπότητας δεν περιορίζεται πλέον από ξεπερασμένα σύμβολα, αλλά αντίθετα ορίζεται από την ελευθερία επιλογής και την ικανότητα προσαρμογής και μεταμόρφωσης του στυλ. Ένας άντρας μπορεί να είναι κομψός και αντισυμβατικός, κλασικός και τολμηρός, και αυτό το πνεύμα στοχεύει να μεταλαμπαδεύσει ο οίκος Cartier.