Έχετε παρατηρήσει ότι στις διακοπές φοράτε ρούχα που δύσκολα θα επιλέγατε στην καθημερινότητα; Ξαφνικά, ανάμεσα σε σανδάλια με κορδόνια, φαρδιά καφτάνια, floppy καπέλα και εντυπωσιακά μάξι φορέματα, μοιάζετε να υιοθετείτε μια εκδοχή του εαυτού σας που δεν συναντάτε στο γραφείο ή στη βόλτα στην πόλη. Δεν είστε μόνοι. Το φαινόμενο αυτό έχει όνομα και λέγεται «instagram effect».

Διαβάστε ακόμη: Κομψά ρούχα και αξεσουάρ για να έχετε στο σκάφος

Από τα ταξίδια αναψυχής μέχρι τις capsule wardrobes

Η γκαρνταρόμπα των διακοπών δεν είναι μια καινούρια ιδέα. H ιστορία της ξεκινά ήδη από τον 19ο αιώνα, όταν η άνοδος της αστικής τάξης και η διάδοση των σιδηροδρόμων έκαναν τα ταξίδια πιο προσιτά. Οι αστοί που εγκατέλειπαν τις πόλεις για παραθαλάσσια θέρετρα ή λουτροπόλεις αναζητούσαν πιο «ανάλαφρα» και πρακτικά ρούχα, χωρίς να χάνουν την κομψότητά τους. Λινά υφάσματα, καλοραμμένα φορέματα, κομψά καπέλα και ελαφρύτερα μαγιό έγιναν το σήμα κατατεθέν μιας νέας εποχής, όπου η μόδα συναντούσε την έννοια της χαλάρωσης και της απόλαυσης.

Διαβάστε ακόμη: Γιατί μας ενδιαφέρει να βλέπουμε τις διάσημες με μαγιό; Τι απαντά η ψυχολόγος

Στις αρχές του 20ού αιώνα, η Coco Chanel άλλαξε τα δεδομένα. Αντικατέστησε τους ασφυκτικούς κορσέδες με άνετες γραμμές και casual πλεκτά, καθιερώνοντας μια αισθητική που συνδέθηκε με την ελευθερία και τη χαρά της παραθεριστικής ζωής στη Γαλλική Ριβιέρα. Οι γυναίκες αγκάλιασαν αυτήν τη νέα απελευθερωμένη σιλουέτα, που συνδύαζε κομψότητα και άνεση, ενώ τα μαρινιέρες και τα παντελόνια σε χαλαρή γραμμή έγιναν συνώνυμα του chic καλοκαιρινού στυλ.

Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, η μόδα των διακοπών πήρε ακόμα πιο εξωστρεφή χαρακτήρα. Τα capri παντελόνια, οι έντονες resort στάμπες, τα καφτάνια και τα oversized γυαλιά ηλίου συνέθεσαν την εικόνα του κοσμοπολίτη παραθεριστή, εμπνευσμένη από την ιταλική dolce vita και τις φωτογραφίες των σταρς όπως η Jackie Kennedy, η Sophia Loren και η Brigitte Bardot σε νησιά της Μεσογείου.

Σήμερα, η έννοια της «capsule travel wardrobe» επιστρέφει δυναμικά, με τα lifestyle περιοδικά και sites να προτείνουν ευέλικτα σύνολα που αντικατοπτρίζουν τον προορισμό σας. Η εικόνα του «τουρίστα με το backpack» δίνει τη θέση της σε μια πιο επιμελημένη αισθητική, όπου το κάθε look μοιάζει σχεδιασμένο για να αποτυπωθεί σε φωτογραφίες και φυσικά να ανέβει στο Instagram. Έτσι, η γκαρνταρόμπα των διακοπών συνεχίζει να εξελίσσεται, παραμένοντας ένας καθρέφτης της εποχής και των κοινωνικών μας συνηθειών.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lucía Checa (@colettelle)

Το Instagram effect: όταν οι τοποθεσίες γίνονται σκηνικά

Στις μέρες μας, το ντύσιμο στις διακοπές δεν αφορά μόνο την πρακτικότητα. Είναι και το πώς θέλετε να εμφανιστείτε στα social media. Πλέον, οι φωτογραφίες σας δεν δείχνουν ένα όμορφο τοπίο αλλά κι εσάς μέσα σε αυτό. Όπως τονίζουν ψυχολόγοι ταξιδιών, τα social media έχουν μετατρέψει τα αξιοθέατα σε «σκηνικά» και τα outfits σε μέρος του προσωπικού σας brand.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν εντυπωσιακά, instagrammable ρούχα για να φωτογραφηθούν μπροστά από μνημεία, παραλίες ή street markets. Όπως λένε οι ειδικοί, δεν θέλουμε απλώς να καταγράψουμε το ταξίδι μας αλλά να δείξουμε και μια διαφορετική πλευρά του εαυτού μας.

Απόδραση από την καθημερινότητα

Η ανάγκη αυτή κρύβει και κάτι πιο βαθύ: την επιθυμία να ξεφύγουμε από τους κανόνες και τις συνήθειες της καθημερινής ζωής. Οι διακοπές είναι μια εορταστική στιγμή, και τα ρούχα που φοράτε λειτουργούν σαν μικρή «χειρονομία απελευθέρωσης». Σας επιτρέπουν να εξερευνήσετε μια πιο ανέμελη, χαρούμενη και, γιατί όχι, πιο τολμηρή εκδοχή σας.

Είτε διαλέξετε hiking boots για μια περιπέτεια στη φύση είτε ένα ροζ σιφόν φόρεμα για μια ρομαντική βραδιά, το σημαντικό είναι να νιώθετε άνετα και αυθεντικά. Γιατί τελικά, η μόδα των διακοπών δεν είναι μόνο για τις φωτογραφίες αλλά και για τη χαρά που σας χαρίζει.