Jonathan Anderson: Σχεδιάζει κούπες με έμπνευση από την αρχαία Ελλάδα
Ο Jonathan Anderson συνεργάζεται με την Wedgwood για να παρουσιάσει την προσωπική συλλογή κεραμικών του δημιουργικού διευθυντή του Dior με κούπες εμπνευσμένες από την Ελλάδα του 5ου αι. π.Χ.
Ο Jonathan Anderson, η Wedgwood και το Estate of Lucie Rie ενώθηκαν για να υλοποιήσουν χαμένα σχέδια της διάσημης κεραμίστριας του 20ού αιώνα. Αρχικά σχεδιασμένα για τη Wedgwood το 1964, αυτά τα κομμάτια επανεμφανίζονται τώρα στο χαρακτηριστικό μπλε του brand με λευκές ρίγες, διαθέσιμα ως σετ του καφέ και του τσαγιού.
Διαβάστε ακόμη: Mary Katrantzou: Λαμπερό δείπνο στο Παρίσι για τη νέα τσάντα Bvlgari
Παράλληλα με τα αναβιωμένα σχέδια της Lucie Rie, η συνεργασία παρουσιάζει 3 σετ από κούπες εμπνευσμένες από την προσωπική συλλογή του Jonathan Anderson με αναφορές στην ελληνική κεραμική του 5ου αιώνα π.Χ. Ο ραβδωτός σχεδιασμός προσδίδει μια διαχρονικότητα, αποτελώντας το ιδανικό σκεύος για να αναβαθμίσει την καθημερινότητα. Η σειρά των κουπών διατίθεται σε τρεις διχρωμίες: Blue/Saxon Blue, Chocolate Brown/Black και Canary Yellow/Mimosa Yellow. Κάθε σετ αποτελείται από μια μικρή και μια μεγάλη κούπα.
Κάθε κομμάτι είναι χειροποίητο από τους έμπειρους τεχνίτες της Wedgwood, χρησιμοποιώντας παραδοσιακές τεχνικές . Ο πηλός καλουπώνεται, αφήνεται να στεγνώσει, και στη συνέχεια διαμορφώνεται και λειαίνεται προσεκτικά σε τόρνο. «Η Lucie Rie είναι μία από τις σπουδαιότερες κεραμίστριες του 20ού αιώνα», σχολιάζει ο Anderson. «Πιστεύω ότι θα ήταν ενθουσιασμένη βλέποντας αυτά τα σχέδια να ζωντανεύουν επιτέλους, ειδικά ως μέρος ενός πρότζεκτ με φιλανθρωπικό σκοπό». Τα έσοδα από τη συλλογή θα υποστηρίξουν το νέο Lucie Rie and Hans Coper Foundation, που είναι αφιερωμένο στη διατήρηση και ψηφιοποίηση αρχειακού υλικού, καθώς και στη χρηματοδότηση ακαδημαϊκών και δημιουργικών υποτροφιών.
O συλλέκτης Jonathan Anderson
Δεν είναι η πρώτη συλλογή κεραμικών του νέου δημιουργικού διευθυντή του οίκου Dior, ενώ είναι και ο ίδιος συλλέκτης. Ο Βορειοϊρλανδός σχεδιαστής έχει δηλώσει: «Ο παππούς μου ήταν συλλέκτης κεραμικών. Η γνώση του ήταν τεράστια, και με εντυπωσίαζε πολύ όταν ήμουν παιδί. Έτσι, όταν άρχισα να συλλέγω, στράφηκα σχεδόν φυσικά σε Βρετανούς κεραμίστες όπως ο John Ward και η Lucie Rie, και σε σύγχρονους Βρετανούς καλλιτέχνες όπως οι Keith Vaughan και Paul Nash. Δεν εξειδικεύομαι πραγματικά σε κάποιο είδος – κάποιοι, για παράδειγμα, επικεντρώνονται σε έργα σε χαρτί. Για μένα, η συλλογή είναι μια δημιουργική διαδικασία· αφορά το πώς τα πράγματα μπορούν να μπουν σε διάλογο μεταξύ τους – πώς μπορείς να φτιάξεις ένα έργο τέχνης από έργα τέχνης.
Διαβάστε ακόμη: Vivienne Westwood: Τι προκάλεσε την οργή της εγγονής της
«Για μένα, η τέχνη πρέπει να βρίσκεται μέσα στο σπίτι. Μισώ την ιδέα να την αποθηκεύεις κάπου. Είτε πρόκειται για μια ελληνική κούπα είτε για ένα έργο τοίχου της Helen Marten – και όσο έντονο κι αν είναι το έργο – πρέπει να μπορώ να ζω μαζί του», εξηγεί.
Και συνεχίζει: «Η συλλογή μου είναι σαν ένα παράξενο ημερολόγιο. Τα κομμάτια μου θυμίζουν τις διαθέσεις που είχα σε συγκεκριμένες στιγμές. Πάντα αναζητώ μια ισορροπία ανάμεσα στο παλιό και το νέο. Μου αρέσουν επίσης πράγματα που γεφυρώνουν τη δεξιοτεχνία και τη σύγχρονη τέχνη. Υπάρχει τεράστιο πεδίο γι’ αυτό στα κεραμικά, τα οποία οι άνθρωποι υποτιμούσαν για τόσο καιρό. Τώρα, φυσικά, αυτό έχει αλλάξει. Είναι ενδιαφέρον, γιατί κομμάτια που είχα συλλέξει όταν ήταν εντελώς προσιτά έχουν πλέον γίνει απλησίαστα».
«Υπάρχει ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στις ζωές μου ως σχεδιαστής μόδας και ως συλλέκτης. Η τέχνη προσφέρει μια πολύ καλή διαφυγή από τη μόδα, αλλά ταυτόχρονα, μου αρέσει να δουλεύω με ανθρώπους που έχουν μια γοητεία για τη μόδα. Πρέπει να τους κινεί η ιδέα. Εκεί βρίσκω τη μεγαλύτερη ικανοποίηση. Όταν συνεργάζομαι και στηρίζω έναν καλλιτέχνη, ανοίγει το μυαλό μου και με βοηθά να μη νιώθω παγιδευμένος σε έναν κύκλο», καταλήγει.
Photo credits: @jw_anderson και @wedgwood/Instagram